arokh Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Kortet mitt når 74 grader uten å bli ustabilt. Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Kortet mitt kræsja ( alt ble svart ) når jeg kjørte HL2 med VIVO kortet på XT PE hastigheter... sjekka loggen til ATI-tool og der sto det at det hadde vært 63,5 grader på max.. er det for mye for dette kortet? høres litt rart ut Hva annet kan ha skjedd ? Nei, det er en helt normal temperatur. Er vel bare det at VIVO kortet ditt ikke takler X800XT PE hastighet. Er jo en grunn til at det ble solgt som X800pro VIVO og ikke X800XT PE. Noen er heldige, mens andre må klokke litt ned. Selv kjører jeg 513/560 Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Nei, det er en helt normal temperatur. Er vel bare det at VIVO kortet ditt ikke takler X800XT PE hastighet. Er jo en grunn til at det ble solgt som X800pro VIVO og ikke X800XT PE. Noen er heldige, mens andre må klokke litt ned. Selv kjører jeg 513/560 Okey, bare prøve å klokke litt ned med ATI-tool da.. ? Lenke til kommentar
arokh Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Klokk ned eller modifiser hastigheten i bios med rabit editoren fra http://www.mvktech.net/ Lenke til kommentar
sw1tched Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 (endret) finnes det VIVO med 2ns minne? trodde det bare var NON VIVO som hadde det! Dette VIVO kortet er det 2ns minne på Har alikevel klokket det opp til 520/530 uten problemer (foreløpig ihvertfall), men har ikke låst opp de resterende 4 pipes'ene. Får rett under 12000 i 3dMark03, så sier meg egentlig veldig fornøyd. Specs: Asus P5GD1 P4 540 3.2 GHz Corsair TWINX1024-3200C2 PowerColor Radeon X800PRO VIVO 256MB PCI-E Endret 26. november 2004 av sw1tched Lenke til kommentar
Michalw Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Hei alle som har flasha skjermkortet sitt sikkert.. Jeg har kjøpt meg dette kortet http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=39238 Men tør ikke flashe før jeg har fått noen råd om hvilken bios jeg skal bruke, og om det er 1.6ns ram på det.. Hilsen Michal (newbee jaaaa) Lenke til kommentar
Michalw Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Håper noen kan hjelpe meg, er litt desperat hehe Men har ikke noe ekstra kjøling, så tør vel ikke overklokke så mye, kanskje mest stabilt å holde meg til original klokkefrekvens? hjeeelp!! Lenke til kommentar
Spurs Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Hei alle som har flasha skjermkortet sitt sikkert.. Jeg har kjøpt meg dette kortet http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=39238 Men tør ikke flashe før jeg har fått noen råd om hvilken bios jeg skal bruke, og om det er 1.6ns ram på det.. Hilsen Michal (newbee jaaaa) Bruk denne biosen. Du har et X800PRO VIVO kort. Da har du Samsung 1.6ns minne og en XT kjerne. Biosen jeg viser til er en XT PE bios med 520mhz kjerne, og 560mhz minne. Lenke til kommentar
Michalw Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Er det lurt å klokke den så høyt da? uten ekstra kjøling liksom. hvilket prog kan jeg bruke om eventuelt jeg måtte sette ned klokkefrekvensen? Lenke til kommentar
Spurs Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Er det lurt å klokke den så høyt da? uten ekstra kjøling liksom.hvilket prog kan jeg bruke om eventuelt jeg måtte sette ned klokkefrekvensen? Bruk ATItool til klokking og temperaturoveråkning. Lenke til kommentar
mihcaoj Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Burde ikke gå for x800xt pe med en gang tror jeg... Jeg har et par ekstra vifter i kabinettet, men kortet vil ikke kjøre stabilt på x800xt pe(har ikke prøvd, men atitool sier så). Lenke til kommentar
arokh Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Jeg har samme kortet. Bare flash i vei, men mest sannsynlig vil ikke kortet klare hastighetene. Eneste som skjer er at du får artifacts, det vil ikke bli skadet. Klokk ned via programvare eller bruk rabit bios editor og still ned hastighetene i bios. Lenke til kommentar
Michalw Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 hmmm.. biosen er låst, men hvordan låser man den opp, slik at man får flashet det? det går ikke med -f heller.. Lenke til kommentar
Michalw Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Fikk det til, men den står fortsatt som 12 pipelines, WHY????? :S Lenke til kommentar
Michalw Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 noen hjelpe meg eller? Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 (endret) Du fikk det til men det står fortsatt bare 12 pipelines? Må ta den gigabyte biosen først, ja.. Du har jo ikke fått det til om det står 12 pipelines. Edit 1: Det er gigabyte som er cluet her, da det er den som låser opp selve pipelinsene. Endret 4. desember 2004 av Chris88 Lenke til kommentar
king_pedersen Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 hvordan flasher man tilbake til Pro bios? det står sikkert en plass inne i tråden, men gidder rett å slett ikke gå gjennom 59sider Lenke til kommentar
Surre Sprett Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Til alle dere som er for late til å lese hele tråden: GigaByte's flashtool (GVF11.exe) er cluet her, ikke biosen deres.. Bruk den slik: For å ta backup skriver du GVF11.exe -s 0 a:/[navn på din backup] (hold deg til 8.3 formatet, da flashrom 2.37 (som skal brukes litt senere) o.l. sliter med lange filnavn) For å flashe til 12 pipelines skriver du gvf11.exe -p -f 0 a:/[navn på din backup] For å flashe til 16 pipelines skriver du GVF11.exe -p -f 0 a:/[x800 xt pe bios], restarter og sjekker at det ble vellykket og flasher med flashrom 2.37 med kommandoen: flashrom -p -f 0 a:\[valgfri bios] Kan hende du ikke trenger å skrive den nullen innimellom kommandoene, prøv uten om det ikke virker.. med [valgfri bios] mener jeg en original ati xt pe bios, slik at det nydelige sapphire kortet ditt ikke skal hete powercolor osv. kun for de som bryr seg om de små detaljer. Lenke til kommentar
king_pedersen Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 men det jeg vil er å beholde de 16 pipelinsene, men ha pro bios, hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
Surre Sprett Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 men det jeg vil er å beholde de 16 pipelinsene, men ha pro bios, hvordan gjør jeg det? Da bruker du flashrom 2.37, da dette verktøyet ikke flasher alle områdene i eepromen.. samme framgangsmåte som ellers: flashrom -p -f 0 a:\[original x800 pro (vivo) bios] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå