Gå til innhold

X800 VIVO softmod til 1.6ns 12@16 pipes

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

3d mark 2005, orgnialt x800 pro: 3707

3d mark 2005, 16 pips, uendret frekvens: 4011

3d mark 2005, 16 pips, 490@520 : 4127

klarte ikke å dy meg når jeg så hvor dårlig score du fikk av å enable 16 pipelines, men jeg har ennå ikke tatt å fri gjort de 4 siste pipelinene mine på toxic kortet mitt..

men det eneste jeg har gjort er å installere APE preformance saken som fulte med sapphire pro vivo toxic samt gått fra Cat 4.10 til Omega 2590 og nå er jeg på 4616 i 3dmark05.. og core er på 472.50 og mem 519.75.

Bare ved å velge Omega 2590 gikk jeg opp utrolig nok nærmest 1000points i 3dmark 05. måløst..

Lenke til kommentar

3d mark 2005, orgnialt x800 pro: 3707

3d mark 2005, 16 pips, uendret frekvens: 4011

3d mark 2005, 16 pips, 490@520 : 4127

klarte ikke å dy meg når jeg så hvor dårlig score du fikk av å enable 16 pipelines, men jeg har ennå ikke tatt å fri gjort de 4 siste pipelinene mine på toxic kortet mitt..

men det eneste jeg har gjort er å installere APE preformance saken som fulte med sapphire pro vivo toxic samt gått fra Cat 4.10 til Omega 2590 og nå er jeg på 4616 i 3dmark05.. og core er på 472.50 og mem 519.75.

Bare ved å velge Omega 2590 gikk jeg opp utrolig nok nærmest 1000points i 3dmark 05. måløst..

De siste Pipesene har endel å si. Selv om man ikke ser det der, så ser man det helt klart i stort sett alt av benchmarks. En klar økning. Tror ikke akkurat 3DMark2005 er det rette å vise forskjellen i. Kjøre en 3DMark2003, så skal du se mer forskjeller. Eller enda bedre, kjør litt spillbenchmark's så ser du nok også rimelig bra forskjell.

Lenke til kommentar

kan ta en test i 3dmark03 nå jeg og der fikk jeg 11072 vi får se når jeg får fixa de 16p og kjørt kortet opp til 520/560. har jo liksom en uber vifta på toxic kortet, skulle vært litt latterlig hvis den ikke kjølte nok. :blush:

Endret av tHEMiDENS
Lenke til kommentar

Har nettopp kjøpt Asus X800 Pro VIVO, flashet det for 10 min siden til XT PE...

Ikke flashet fikk jeg ca. 9200 3mark 03 poeng, og etter flashing til XT PE, over 12 000 3dmark 03 poeng..

Med andre ord ganske stor økning!

MEN - det var en god del artifacts.... noen tips? Er det eneste som hjelper bedre kjøling eller?

Lenke til kommentar
Har nettopp kjøpt Asus X800 Pro VIVO, flashet det for 10 min siden til XT PE...

Ikke flashet fikk jeg ca. 9200 3mark 03 poeng, og etter flashing til XT PE, over 12 000 3dmark 03 poeng..

Med andre ord ganske stor økning!

MEN - det var en god del artifacts.... noen tips? Er det eneste som hjelper bedre kjøling eller?

Hva ligger temperaturen under last på da? Du kan bruke f.eks ATItool til å logge temperaturene.

Lenke til kommentar
Hva ligger temperaturen under last på da? Du kan bruke f.eks ATItool til å logge temperaturene.

Jeg logget nå, og under testen så lå den på rundt 75 hele testen...

ganske mye vil jeg si.. du bør nok klokke den ned litt.. til du får deg bedre kjøling om du er glad i tinga dine :yes:

her ser du den utrolig "lille" sakelige vifta mi ;), derfor veit jeg at med artic cooling er o/c muligheten betydlig større ;) samt i kassa mi gikk tempen ned 1 1/2 etter dette kortet kom inn. ;)

board.jpg

Endret av tHEMiDENS
Lenke til kommentar

75grader?!!!?? SYKT! Mitt ligger på 30 grader, med vannavkjøling da. Har aldri prøvd med vifte. Har 12@16 pipelines mod, kjører X800XT PE bios og 570/600 klokking.

Lenke til kommentar

Nei, de skal fint tåle opp til 100grader ihvertfall. En av ATI's ingeniører (Eric Demers), sa at det ikke begynte å bli farlig før rundt 120grader. Moderne skjermkort er bygd for å tåle høye temperaturer og man kan ikke sammenligne mot CPU-temp.

Lenke til kommentar
Nei, de skal fint tåle opp til 100grader ihvertfall. En av ATI's ingeniører (Eric Demers), sa at det ikke begynte å bli farlig før rundt 120grader. Moderne skjermkort er bygd for å tåle høye temperaturer og man kan ikke sammenligne mot CPU-temp.

Hehe, ok. Har aldri målt tempen på gpu før. Første gang jeg målte dette var på mitt nye X800pro vivo kort, og det ligger på ca 30 grader ved load, vannavkjølt. Testet ikke kortet med vifte engang. :p

Lenke til kommentar

75grader?!!!?? SYKT! Mitt ligger på 30 grader, med vannavkjøling da. Har aldri prøvd med vifte. Har 12@16 pipelines mod, kjører X800XT PE bios og 570/600 klokking.

30 grader under load?? La meg tillate meg å stille meg MEGET tvilende til dette med mindre du har 15 graders romtemp. Mitt ligger på 44 grader med AC vannkjøling og en EVO240 radiator og en EVO120. Vel og merke med ca 22-23 graders romtemp.

EDIT: Har 16 aktive pipelines og kjører kortet på 520/520

Endret av okidoki
Lenke til kommentar
Jeg har montert ATI silencer 4, og ligger på ca 33 grade idle, og ca 55 grader på load.

Hva er bedre med den i forhold til stock kjøler? :hmm:

Den kjøler bedre en orginalkjøler, bråker svært lite, har minnekjølere, og dytter den varme luften ut av kabinettet i tillegg :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg har montert ATI silencer 4, og ligger på ca 33 grade idle, og ca 55 grader på load.

Hva er bedre med den i forhold til stock kjøler? :hmm:

Den kjøler bedre en orginalkjøler, bråker svært lite, har minnekjølere, og dytter den varme luften ut av kabinettet i tillegg :thumbup:

Peil på noen butikker (ikke nettbutikker) har disse?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...