Gå til innhold

X800 VIVO softmod til 1.6ns 12@16 pipes

Anbefalte innlegg

No var sef. Sapphire Radeon X800PRO 256MB Vivo Toxic-versjon med Arctic Cooling kjøling utsolgt før net-shop fikk summe seg til og legge den til bestillinga mi.

Noen som har noen pstive eller negative erfaringer med og flashe ett

Hightech Excalibur Radeon X800 Pro IceQ?

Er 20kr dyrer på nethop og  stoler ikke helt på Exalbur, synes det ser ut som et "jalla" merke, vet ikke helt hvorfor eg har den oppfatingen..har jo aldri hadt ett kort av di.

Det er så absolutt ikke ett jalla merke :) Veldig god kjøling og ett solid og godt merke. Ser ingen grunn til å velge Sapphire fremfor dette. HIS kortene skal også etter sigende ha 1,6ns GDDR3 minne og være veldig overklokkbar.

Her er en av mange positive tester av dette kortet: http://www.vr-zone.com/?i=1191&s=1

:Edit her står det bl.a: The fact that HIS X800 Pro IceQ II VIVO Edition can be easily modded into a XT PE certainly pleased me most as it is free performance at virtually no costs and it is nice to know that HIS uses good quality Samsung 1.6ns GDDR3 memory modules on this card. HIS Excalibur X800 Pro IceQ II VIVO Edition is best recommended for gamers and overclockers alike.

Endret av Carnifex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Flasha tilbake til original bios med 12 pipes, fortsatt samme.. Får kjørt 3 av 4 gametests, og så henger det seg, og jeg får ikke startet 3dmark03 igjen..

Nå skjønner jeg mindre her..

Hvilken BIOS bruker du for å flashe tilbake til 12 pipelines? (Ikke fordi jeg vil gjøre det, men det er kjekt å vite!)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
EDIT2 : Her er det billigste VIVO kortet jeg fant :

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300803&cks=SER

Har noen testa å softmodde dette kortet? Hvis noen har og ikke har fått det til.. gi meg tilbakemelding.. hvis folk har testa og fått det til gi tilbakemelding da og :p Jeg er nemlig på vei til å kjøpe det kortet og modde det ;)

Det var vellykket for meg, men jeg kan ikke kjøre XT-hastighet, se sig. Mpx har 2 inne!

Edit: Men jeg er fornøyd! Doom 3 er nå en fryd for øyet, og jeg får 11.5k i 3DMark03...

Endret av guezz
Lenke til kommentar

Har noen testa å softmodde dette kortet? Hvis noen har og ikke har fått det til.. gi meg tilbakemelding.. hvis folk har testa og fått det til gi tilbakemelding da og :p Jeg er nemlig på vei til å kjøpe det kortet og modde det ;)

Det var vellykket for meg, men jeg kan ikke kjøre XT-hastighet, se sig. Mpx har 2 inne!

Edit: Men jeg er fornøyd! Doom 3 er nå en fryd for øyet, og jeg får 11.5k i 3DMark03...

Hvorfor kan du ikke kjøre på XT hastighet? blir det for varmt? i tilfelle.. åssen kjøling har du? den originale?

Lenke til kommentar

Hvorfor kan du ikke kjøre på XT hastighet? blir det for varmt? i tilfelle.. åssen kjøling har du? den originale?

Hvis jeg stiller coren noe høyere fryser pc-en! Jeg lar stock-kjøleren kjøre på 60%, og hvis jeg stiller den på 100% klarer jeg nesten 510 på coren. Dette er dessverre uaktuelt siden viften da bråker for mye etter min smak. :hrm:

Edit: Kjøp VGA Silencer 4 siden vil du da får en bedre kjøler og den kjøler også minnet!

Endret av guezz
Lenke til kommentar

Hvis jeg stiller coren noe høyere fryser pc-en! Jeg lar stock-kjøleren kjøre på 60%, og hvis jeg stiller den på 100% klarer jeg nesten 510 på coren. Dette er dessverre uaktuelt siden viften bråker for mye etter min smak. :hrm:

Blir vel ny kjøler på meg da tipper jeg ;) btw. mpx har ikke automatisk oppdatering på lagerstatus.. jeg har nemlig bestillt et kort derfra nå :p

Lenke til kommentar

Hvis jeg stiller coren noe høyere fryser pc-en! Jeg lar stock-kjøleren kjøre på 60%, og hvis jeg stiller den på 100% klarer jeg nesten 510 på coren. Dette er dessverre uaktuelt siden viften bråker for mye etter min smak. :hrm:

Blir vel ny kjøler på meg da tipper jeg ;) btw. mpx har ikke automatisk oppdatering på lagerstatus.. jeg har nemlig bestillt et kort derfra nå :p

Gratulerer! Det er et smart trekk å kjøpe VGA Silencer 4. :)

Lenke til kommentar
kult men klare du xt fart da 520/560

Den er ganske mye bedre enn stock-kjøleren så jeg regner med det. Siden den også kjøler minne regner jeg meg at 580 er i sikte for minne.

Edit: En må også tenke på at resultatet varierer fra kort til kort. Det er godt mulig å få et kort som kjører XT PE-hastighet stabilt på stock-kjøler...

Endret av guezz
Lenke til kommentar

Jeg har Powercolor X800Pro VIVO og fikk min VGA-Silencer for ett par uker siden men har ikke testet noe spes. før i går kveld. Jeg testet med 16 pipes mens jeg hadde standard kjøler men syntes kortet gikk så varmt så jeg flashet tilbake til 12.

Når jeg fikk VGA-Silenceren montert flashet jeg til 16 pipes igjen. Testa ikke så mye med 12 pipes og standard kjøler.. tror jeg hadde kortet oppe i 500/500 eller noe sånt bare for å teste.

I går kveld lekte jeg meg litt med ATI-Tool, først satte jeg vifta på 50% og da datt tempen idle ned i 32 grader fra 38 grader på standard vifte-hastighet så satte jeg på den "Show 3D view" for å se hvor varmt kortet ble.. endte opp på 54 grader etter ca. 10 min. Kjørte kortet gradvis opp til 530/550, da lå tempen på 58 grader bare med 16 pipes.. helt utrolig. Lot 3D view gå i 10 min jeg kjørte en 3d-mark 03 test, ingen ustabiliteter eller grafikk-feil. VGA-Silencer er en "må ha" device!!!

Lenke til kommentar

Jeg har Powercolor X800Pro VIVO og fikk min VGA-Silencer for ett par uker siden men har ikke testet noe spes. før i går kveld. Jeg testet med 16 pipes mens jeg hadde standard kjøler men syntes kortet gikk så varmt så jeg flashet tilbake til 12.

Når jeg fikk VGA-Silenceren montert flashet jeg til 16 pipes igjen. Testa ikke så mye med 12 pipes og standard kjøler.. tror jeg hadde kortet oppe i 500/500 eller noe sånt bare for å teste.

I går kveld lekte jeg meg litt med ATI-Tool, først satte jeg vifta på 50% og da datt tempen idle ned i 32 grader fra 38 grader på standard vifte-hastighet så satte jeg på den "Show 3D view" for å se hvor varmt kortet ble.. endte opp på 54 grader etter ca. 10 min. Kjørte kortet gradvis opp til 530/550, da lå tempen på 58 grader bare med 16 pipes.. helt utrolig. Lot 3D view gå i 10 min jeg kjørte en 3d-mark 03 test, ingen ustabiliteter eller grafikk-feil. VGA-Silencer er en "må ha" device!!!

DA blir det nok en VGA Silencer på meg og ja ;)

Lenke til kommentar

Jeg har Connect3d x800pro@xt VIVO - 16 pipelines med AC ATI Silencer 4 montert.

Klarte maks 510/560 før, men nå kjører jeg ATI XT bios med default 526/573 helt knirkefritt. (Temp: 34 idle, og maks 57-58 load)

Som jeg har skrevet uttallige ganger her på forumet:

AC ATI Silencer 4 rocks!!!

Lenke til kommentar

Klarte maks 510/560 før, men nå kjører jeg ATI XT bios med default 526/573 helt knirkefritt. (Temp: 34 idle, og maks 57-58 load)

Jepp, ATI Silencer er et fantastisk produkt. Jeg kunne kjøre 490 core og ca 540 minne før. Kan kjøre 520 core (ikke prøvd høyere) og 555 minne nå. Temp er mye lavere også.

Sapphire x800 PRO VIVO@16 pipelines

CD

Lenke til kommentar

Kan du gi meg en URL til denne AC ATI silencer 4?

Hvor finner jeg ATI XT bios'n du bruker? Får mitt Connect3D x800Pro VIVO i morgen :)

Lenke til kommentar
dette var en lang tråd, noen som kan oppdatere meg på hvor man kan få kjøpt vivo kort som går å klokke til en grei pris for øyeblikket?

http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=4067

Denne har jeg selv, og den klokker uten noen problemer til XT PE hastigheter. Har ikke hatt behov for og overklokke det, ettersom det ikke finnes noe det sliter med :D

P.S.

Doom3 på ultra hakker ikke, men det må loade inn texture av og til da det er beregnet til 512MB sjermkort :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...