Gå til innhold

X800 VIVO softmod til 1.6ns 12@16 pipes

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
du tok ikke backup av din orginale altså?

du kan jo klokke ned kortet i mellomtiden da..

Har desverre ingen bios å sende deg..

Pleeeease, kan dere ikke lese det som står her:

http://www.techpowerup.com/articles/overclocking/vidcard/100

Noen skulle laget en FAQ og fått den pinned her. På denne URL-en står alt en trenger å vite. F.eks hvorfor en ikke får 12 pipelines tilbake dersom en flasher med de fleste x800 PRO bioser. Det står hva en må gjøre for å få tilbake 12 pipes, det står hva en må gjøre for å flashe direkte til 16 pipes uten å ende opp med XT klokkehastigheter. Det er også linket til det en trenger av BIOS-er og verktøy.

Siden er dessuten skrevet av han som har laget ATItool (AFAIK).

CD

Lenke til kommentar
klarer det og kjøre xt hastighet med 16 pipes, MSI kortet mitt klarte ikke det, så tenkte og heller bestille ett kort som klarte det :)

Det klare ganske sikkert at du klarer å kjøre på xt hastighet ja, siden den har AC 4 ;)

edit: Gramatiske feil :thumbdown:

Endret av Ducky
Lenke til kommentar

Ja, men eg har allerede en ordre inne på netshop, fra da dem hadde di ekstremt billige hardiskene som ikke var feilprsiet, og som røyk på noen timer, så bestillte eg Sapphire Radeon X800XT sammtidig, men det ble utsatt til 24, det blir litt for lenge og vente.

Det kommer il netshop den 18ende og ikke 24..

Endret av Fuel
Lenke til kommentar

Hei!

Jeg er det man kan kalle en meget fersk bruker av forumet, så dere får ta godt imot meg :w00t:

Har akkurat bestillt HIS Exalibur X800 pro VIVO ICEQ II.

Er det tilsvarende kjøler på denne som den dere kaller Arctic Cooler 4?

Visst ikke kommer jeg til å vente til XT kortene kommer, vil opp på XT PE hastighet :dribble:

Lenke til kommentar
En til.... :!:

Suksess med åpning til 16 pipes - Sapphire x800 Pro VIVO.

Flashet rett til XT bios, og virker (så langt - har kjørt diverse stress test + 3dmark, men noe tidlig å si noe absolutt) stabilt på 520/560.

Bruker vannkjøling av GPU (Zalman Resorator + GPU kjøling).

Min 3dmark03 score før flash & åpning av 16 pipes på 530/550 var 10317, nå oppnådde jeg 11444 med XT bios med 520/560!!!

Temperaturen når 52c ved stresstest over 5 min (ATI tool, 3d view). Temperaturen rett etter 3dmark var 38c.

(Har ikke overklokket min P4 2.8ghz ved disse testene)

Isabella

Mitt kort av samme type, men med standard kjøling flater ut på ca. 569 core og 600 minne. Med vannkjøling bør du kunne kome høyere en dette?

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ingenting, jeg hadde intil igår et Asus A7N8X Deluxe hovedkort og AMD XP2800 cpu, og kjørte XT PE hastigheter hele dagen uten problemer..

Men nå har jeg bytta til Athlon64 3000 og K8N-E Deluxe hovedkort, og 3dmark har begynt å henge seg.. Først får jeg kjørt en eller to av game-.testene før det henger seg, og etter det får jeg ikke startet det engang uten reboot (får bare opp splash-bildet og en feilmelding om at det må lukkes..)

Etter hva jeg kan se så er ikke temperaturen på kortet spesielt høyere nå enn før heller..

Endret av aMo
Lenke til kommentar

No var sef. Sapphire Radeon X800PRO 256MB Vivo Toxic-versjon med Arctic Cooling kjøling utsolgt før net-shop fikk summe seg til og legge den til bestillinga mi.

Noen som har noen pstive eller negative erfaringer med og flashe ett

Hightech Excalibur Radeon X800 Pro IceQ?

Er 20kr dyrer på nethop og stoler ikke helt på Exalbur, synes det ser ut som et "jalla" merke, vet ikke helt hvorfor eg har den oppfatingen..har jo aldri hadt ett kort av di.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...