komode Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 kortet med orginal xt-kjerne, dvs si AD, isteden for AA vil oppføre seg som ett ekte XT PE-kort.... som snurresprett har sagt før, så var ihvertfall forrige parti connect3d vivo-kort (bulk) fra psdata levert med AD-kjerner (og prisen er derav "bare" 500,- lavere enn orginale XT PE-kort) hva AA-kort gjør er vel en egen vitenskap snart? Lenke til kommentar
Anders81 Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 Woo, jeg har AD Kanskje derfor den klarer seg så bra på overklokket tilstand for X800XT PE standard. Lenke til kommentar
komode Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 samme her... nå må bare den fordømte ati silenceren fra tyskland komme i posten.. Lenke til kommentar
Surre Sprett Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 snurresprett??? Altså... Lenke til kommentar
bajsmaster Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 Uhm ... er det noen måte å finne ut om en har AD eller AA kjerne uten å fjerne kjøleløsningen på kortet ? Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 Uhm ... er det noen måte å finne ut om en har AD eller AA kjerne uten å fjerne kjøleløsningen på kortet ? Er nok ikke det nei Lenke til kommentar
Gjest QbeC- Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 Er det like risikabelt å flashe en bios på et HK som et skjermkort? Lenke til kommentar
Surre Sprett Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 Er det like risikabelt å flashe en bios på et HK som et skjermkort? Det er da vel ikke noe problem, bare strømmen ikke går under flashinga: da kan du si hadet til hovedkortet, om du ikke kommer over en ny eeprom-brikke og sette inn istedet... Og så er det veldig lurt å først ta en backup av den gamle biosen, sånn at om du skulle få en melding om at flashinga ikke var vellykket, kan flashe tilbake med det samme, uten å måtte gå på nett med en annen maskin for å laste ned original biosen, og så flashe: for slår du av maskinen når ting har gått skeis, må du definitivt til med bytting av eeprom... Lenke til kommentar
bajsmaster Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 (endret) Jeg har fått store problemer med mitt Sapphire X800 Pro kort kjøpt fra komplett.no nylig, etter flashing først til gigabyte rom, så til ATi rom, er den veldig ustabil.... Kortet låser seg i timedemo på doom 3 f.eks ... tenkte jeg skulle bare flashe den tilbake til original sapphire rom i morgen, med mindre det er noen som har noen spesielle tips. Edit: Nvm, det var seff klokkehastigheten som var justert etter flashing. Det tar tid å lese igjennom 36 sider med info .... Endret 5. august 2004 av bajsmaster Lenke til kommentar
Theoden Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 (endret) Jeg har fått store problemer med mitt Sapphire X800 Pro kort kjøpt fra komplett.no nylig, etter flashing først til gigabyte rom, så til ATi rom, er den veldig ustabil.... Kortet låser seg i timedemo på doom 3 f.eks ... tenkte jeg skulle bare flashe den tilbake til original sapphire rom i morgen, med mindre det er noen som har noen spesielle tips. Edit: Nvm, det var seff klokkehastigheten som var justert etter flashing. Det tar tid å lese igjennom 36 sider med info .... Flashet nettopp mitt sapphire x800pro vivo kort:) Og det funker som faen, fikk samme problem som deg men klokket det berre ned til 500/540. Klarer du å kjøre det høgre? Klarte å gå opp 3000 poeng i 3dmark2003 etter flashinga 8200 -> 11120 btw, eg lagra original sapphire x800pro vivo bios om noen trenger, men eg trur den er litt fucka Har ikkje testa den Endret 6. august 2004 av Theoden Lenke til kommentar
FooKer Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Er det noen som vet om disse kortene blir 12piplines igjen når du flasher tilbake til original bios? Har en Powercolor x800pro vivo på 'lån' fra jobben, har lyst å ha muligheten til å får det tilbak til orginal stand om jeg ikke kjøper likevel. (selv om jeg ganske sikkert kjøper om flashingen funker) Har testet oc'ing av core mem, går stabilt på 520/560 ved gaming av Doom 3 i et par timer. Skulle tro det vil funke som et skikkelig XT kort om de 4 ekstra pipelinenen er ok. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Er det noen som vet om disse kortene blir 12piplines igjen når du flasher tilbake til original bios? Har en Powercolor x800pro vivo på 'lån' fra jobben, har lyst å ha muligheten til å får det tilbak til orginal stand om jeg ikke kjøper likevel. (selv om jeg ganske sikkert kjøper om flashingen funker) Har testet oc'ing av core mem, går stabilt på 520/560 ved gaming av Doom 3 i et par timer. Skulle tro det vil funke som et skikkelig XT kort om de 4 ekstra pipelinenen er ok. Man kan flashe det tilbake til Pro bios å beholde alle 16 pipelinsene, eller man kan flashe tilbake til Pro å også tilbake til 12 pipelines Lenke til kommentar
FooKer Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 (endret) Vil jeg får det tilbake til 12pipelines om jeg flasher med orginal bios (tar backup av den før jeg flasher selvfølgelig)??? Mener jeg leste at Gigabyte biosen skriver over hele biosen mens andre bare tar deler av den.. derfor jeg er litt usikker på om org. bios skriver over hele flashrom'n igjen. Endret 6. august 2004 av FooKer Lenke til kommentar
OlafH Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Vil jeg får det tilbake til 12pipelines om jeg flasher med orginal bios (tar backup av den før jeg flasher selvfølgelig)??? Mener jeg leste at Gigabyte biosen skriver over hele biosen mens andre bare tar deler av den.. derfor jeg er litt usikker på om org. bios skriver over hele flashrom'n igjen. Nei jeg er ganske sikker på at du ikke går tilbake til 12 pipelines om du flasher med den originale PRO Biosen til slutt. Kanskje det eksisterer en Gigabyte Pro bios et eller annet sted for 12 pipelines? Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 (endret) hvordan booter man opp i MSDOS ? edit: ingenting funker her faen i ¤>?%#`)¤?"¤)I=%!"#"#¤ alle diskettene mine blir jo faen ødelagt Endret 6. august 2004 av LenniZ Lenke til kommentar
Anders81 Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 edit: ingenting funker her faen i ¤>?%#`)¤?"¤)I=%!"#"#¤alle diskettene mine blir jo faen ødelagt Oj sann, litt banning hjelper på det meste? :!: Høyreklikk på disketten i Windows Utforsker (Win-tast + E) og velg "formater", deretter "Formater som MS-DOS oppstartsdiskett" (eller noe sånn). Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 (endret) trenger ikke mer hjelp, fant ut til slutt , men takk uansett edit: får ikke flasha til original ATI bios :/ Endret 6. august 2004 av LenniZ Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 ser ut som at jeg må ha vannkjøling o_O greier ikke 490 på core engang :/ Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Etter å ha lest gjennom det meste av postene her så virker det som at veldig mange får feil når dem skal ta backup av BIOS'en. Har aldri hørt om noen problemmer her før. Er dette noe som er vanskelig å få til eller? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå