Gå til innhold

X800 VIVO softmod til 1.6ns 12@16 pipes

Anbefalte innlegg

Komode:

Ja, det går nok an å flashe det kortet fra MPX, men om det går helt smertefritt, er litt usikkert ettersom det etter all sannsynlighet ikke har en fullgod XT-kjerne...

Og det skal jo ta så sinnsykt lang tid før de får dem inn på lager og, sånn at noen kan få testet det, at det kanskje lønner seg mer å gå for et av de som koster litt mer, så man er sikker på at det går an å flashe...

såvidt jeg har forstått så har club3d-kortet kjølere på ram-en.. det vil da kunne kjøre orginal 800xt pe-bios?

forresten, om club3d-kortet med vivo til 3500,- på mpx ikke har samme kjerne.. hvilke kort er da å anbefale.. alt av retail?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Enkel Oppskrift til X800Pro VIVO --> x800xt pe:

1. Lag MS-DOS boot disk ved å høyreklikke på A: i My Computer og formater til MS-DOS.

2. Last ned bios og flash utility herfra--> http://tw.giga-byte.com/Download/Download....r80x256v_f1.exe

3. Extract exe fila og kopier filene til A:

4. Reboot og boot fra diskett

5. Kjør kommandoen GVF11 -p -f a:\r80x256v.f1

6. Vente til du kommer tilbake til kommando linje

7. Ta en Reboot

8. Så har du et helt "Fresh" Xt Kort!  :yes:

Så lager du enda en bootdisk og flasher med FlashROM 2.37 med original ATI XT-PE bios, "flashrom -p -f 0 (null) a:\X800XT.bin" for økt stabilitet...

Eller mest fordi man ikke vil at sitt Connect-3D eller Sapphire kort skal bli gjenkjent som et GigaByte x800 XT PE... :p

EDIT: Det finnes en "original" ATI XT PE Bios her -> http://softmod.ocfaq.com/bios/ATI.X800XT.256.Samsung16.bin, som er spesifisert til 523/575... Kanskje noe for et klokkevillig kort, men det blir på grensen for minnet mitt, ihvertfall uten RAM-sinks... :hmm:

Surre , kan du forklare bedre denne kommandoen `?

Hva skal jeg skrive? blir litt gresk for meg du.

Lenke til kommentar
Surre , kan du forklare bedre denne kommandoen `?

Hva skal jeg skrive? blir litt gresk for meg du.

Håper dette er til hjelp:

# GVF11(.exe) er GigaByte's program for å flashe skjermkort-Bioser

# -P betyr flash

# -F betyr Force (tving igjennom flashing, selv om det ikke er noe GigaByte kort)

# A:\ er plasseringa av fila

# r80x256v.f1 er navnet på Bios fila du skal flashe med

Og sånn gjøres det:

1. Først starter du med bootdisken, når det er gjort vil det stå A:\ oppe i hjørnet av skjermen din.

2. For å flashe med GigaByte Biosen og åpne de 4 låste pipelinesene, så skriver du følgende:

GVF11.exe -p -f a:\r80x256v.f1

3. Så tar du ut disketten og starter på nytt, og sjekker med ATITool at du har fått 16 Pipelines.

4. Så lager du enda en bootdisk, pakk ut filene i flashrom 2.37 og original ATI XT PE Bios på denne, og start på nytt med disketten og skriv:

flashrom -p -f 0 a:\X800XT.bin

Da flasher du kortet ditt med en original ATI XT PE Bios...

Om du forstår engelsk, kan du se HER, det var den gjennomgangen jeg brukte, men ikke bruk "FlashROM 2.37 + floppy creator" som du finner der, den fila er korrupt, bruk heller den linken jeg skrev litt lenger opp...

EDIT: (Igjen) Det kan være lurt å ta en backup av original biosen først, om alt skulle gå skeis, da tar du og starter med flashrom-disketten før GVF11-disketten, og skriver:

flashrom -s 0 backup.bin, da lagres denne på disketten med den originale XT PE Biosen...

Endret av Surre Sprett
Lenke til kommentar

Kan de som har prøvd x800pro>x800xt-flashen summere opp resultatet sitt, så hadde det vært veldig snilt. Jeg har lest meg gjennom halvparten av postene her, og blir bare mer forvirra angående hvem som har fått til flashen, hvem som klarer å kjøre på xt-hastighet, hvem som har hvilket merke, og hvem som har voltmodda...

Noen som gidder å summere litt? Please? :innocent:

Lenke til kommentar

Skjermkort: Powercolor Radeon X800 Pro vivo

Pro @ XT PE: Vellykket

XT PE Hastigheter: Ja

Max OC m/ standardvifte: 528/597

Sitter nå på et Powercolor Radeon X800 Pro vivo med 16 pipelines.

Jeg flasha tilbake til Pro bios.

Endret av Gullegutt
Lenke til kommentar

Connect3d X800Pro VIVO

XT-mod : velykket

XT speed: Ja

Har kun prøvd OC med standard kjøler.

Klarer max 510mhz-core / 580mhz-minne hvis systemet skal være stabilt og uten artifacts. Dette pga for høy temperatur.

Har flasha tilbake til Pro bios. Ble mer stabilt da, men beholdt XT speed og ca. 12200 poeng i 3dmark03.

Skal kjøpe den nye Arctic Cooling - VGA silencer rev. 4 når den kommer.

Da blir det ihvertfall 530mhz-core +++??!!

Edit:

Den heter visst Arctic Cooling ATI silencer 4.

Beskrivelse

Tre bilder:

ati4f.jpg

ati4b1.jpg

ati4b2.jpg

Endret av BigZ
Lenke til kommentar
Powercolor x800Pro VIVO

Max OC /m XT-mod: 537/600 (luft) , 547/600 (moddet orginalkjøler) 560+/600 (vann)

Rakk aldri å prøve mer enn 560Mhz med vannkjølingen før kortet døde.

Det jeg enda ikke har skjønt..........hvorfor ødelegger dere kort i 4.000 kroners klassen...........Hva er vitsen.............?

Trodde grafikkort var til for å spille med............ :nei:

Lenke til kommentar
Powercolor x800Pro VIVO

Max OC /m XT-mod: 537/600 (luft) , 547/600 (moddet orginalkjøler) 560+/600 (vann)

Det jeg enda ikke har skjønt..........hvorfor ødelegger dere kort i 4.000 kroners klassen...........Hva er vitsen.............?

Ikke for alle. Noen lever for å spille, andre for å benche :thumbup:

Lenke til kommentar

Club3D x800 pro VIVO

FLash: Vellykket.

Ikke kjørt på XT hastighet da kortet ble så varmt at jeg ikke tok sjansen på å kjøre 3dmark.

Flashet tilbake til pro bios.

Har nå Club3D x800 pro med 16 pipelines som gir ca 11000 i 3dmark03.

Ps minne kjører på 450 stock på pro, men kan lett klokkes opp i MINST 550 uten artifacts.....tror alle VIVO kort leveres med 1,6 minne(samme som XT korten).

Min max clock som var stabli før jeg kastet inn håndklet var 515gpu, 560 minne.

Lenke til kommentar
Powercolor x800Pro VIVO

Det jeg enda ikke har skjønt..........hvorfor ødelegger dere kort i 4.000 kroners klassen...........

Hva er vitsen.............?

Hvem har sagt at jeg ikke har spilt med kortet?

Hvem har sagt at JEG drepte kortet?

Hvem har sagt at det er noen vits å drepe kortet?

Har du......................................noen gang................... vurdert..............muligheten.............for...........at.........kortet.....

.....hadde...............en.............produksjonsfeil........

.....og...................at............det...............døde..............av....................seg

...................selv?

Endret av formann
Lenke til kommentar
Powercolor x800Pro VIVO

Hvem har sagt at jeg ikke har spilt med kortet?

Hvem har sagt at JEG drepte kortet?

Hvem har sagt at det er noen vits å drepe kortet?

Har du......................................noen gang................... vurdert..............muligheten.............for...........at.........kortet.....

.....hadde...............en.............produksjonsfeil.............og...................at............det...............døde..............av....................seg

...................selv?

:D

Lenke til kommentar

He he he..

Må bare få takke for en vannvittig lang tråd... Jeg er vel mest keen på å få kort i x800 xt pe klassen enne å sitte å slure med mitt nåværende Ti4600 kort som gjør rare ting av og til. Vil egentlig kjøpe et orginalt xt pe kort, men det ser ikke ut til at de er i nærheten av å krysse landegrensen engang, så får se hva som skjer.. Men alternativet er jo et x800 pro og så flashe til xt... baddabim baddabom

Endret av Phreak Paradize
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...