Gå til innhold

X800 VIVO softmod til 1.6ns 12@16 pipes

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ble ikke noe benching i dag..

Vi hadde alt koblet til, men når vi startet maskinen etter å ha lest av minusgrader på baksiden av kortet så kom det litt røyk med påfølgende lukt av svidd HW.

Når jeg prøver å boote så får jeg bare beskjed om å sette i molex´n. Jeg er ikke den første som har fått den feilmeldingen. Tror ATI har et problem på hendene her. Forbanna søppel.

Lenke til kommentar
formann: Er kortet ditt ødelagt?

Jepp.. kortet er dødt.

Sender det inn på mandag. Problemet er at Komplett ikke har noen andre VIVO kort på lager. Kan ta tid dette er jeg redd.

Synd, hadde håpet på noen gode benches fra din side ;)

Lenke til kommentar
Søppel? Når dere behandler det som søppel så er det klart det går til helv..

Voltmodder vel også tenker jeg?

Jeg behandler IKKE hw som søppel.. så mye kan jeg si deg.

Jeg hadde ikke voltmoddet kortet, og feilen som oppsto er godt kjent. Jeg er langt fra den første som opplever at strømkretsen på kortet tar kvelden.

Jeg kaller det søppel fordi det er lenge siden kortet ble lansert, og ATI burde ha klart å utrede slike problemer nå.

Vi hadde faktisk brukt en del tid på å forberede oss til en benche-aften, og hele greia gikk i dass når kortet døde. Blandt annet ble en biltur på ~20mil totalt bortkastet. Veldig lite kult.

Om det neste kortet viser seg å lage krøll så dropper jeg ATI for en stund, og går over til å benche med nVidia isteden. De lager like gode kort, og det er så vidt meg bekjent ikke noen tilsvarende problemer med dem.

Endret av formann
Lenke til kommentar

Noen som har softmodda et sapphire x800pro vivo? har bestillt et, vil bare høre om det funker. Noen som har testa? Og eventuellt, kan det klokkes, så det yter som en xt?

FearHan

-------

Xp2500@3200

1024mb Twinmos Pc2700

Lenke til kommentar
Noen som har softmodda et sapphire x800pro vivo? har bestillt et, vil bare høre om det funker. Noen som har testa? Og eventuellt, kan det klokkes, så det yter som en xt?

FearHan

-------

Xp2500@3200

1024mb Twinmos Pc2700

Mitt er klokkes til max @ 16 pipes 495/555. :thumbdown: Jeg får ikke særlig mer av å flashe tilbake til x800 pro bios heller. Det var min erfaring ihvertfall.

Jeg vurderer vga silencer og ramsinks. :cool: Det bør gjøre nytten...

Får håpe ditt er mer overklokkingsvennelig enn mitt! :) Lykke til, og du vil ikke angre på kjøpet. :D

Lenke til kommentar
formann: Er kortet ditt ødelagt?

Jepp.. kortet er dødt.

Sender det inn på mandag. Problemet er at Komplett ikke har noen andre VIVO kort på lager. Kan ta tid dette er jeg redd.

Forstår jeg deg rett hvis du driver med OC av skjermkort og skal sende et tilbake på reklamasjon?? Heh - det må være toppen av optimisme! :-D

Denne feilen du refererer til, er den vanlig hos folk som overklokker - eller skjer den også normal bruk? Ikke rart powerkretser svikter hvis man overklokker i hvertfall. Kortet drar jo vesentlig mer strøm når klokkefrekvensen stiger :-)

Uansett, det er vel neppe ATI sin skyld - heller hver enklet produsent. Tipper billigmerkene firer litt på krava når det gjelder komponentkvalitet...

Lenke til kommentar

Komode:

Ja, det går nok an å flashe det kortet fra MPX, men om det går helt smertefritt, er litt usikkert ettersom det etter all sannsynlighet ikke har en fullgod XT-kjerne...

Og det skal jo ta så sinnsykt lang tid før de får dem inn på lager og, sånn at noen kan få testet det, at det kanskje lønner seg mer å gå for et av de som koster litt mer, så man er sikker på at det går an å flashe...

Lenke til kommentar

Enkel Oppskrift til X800Pro VIVO --> x800xt pe:

1. Lag MS-DOS boot disk ved å høyreklikke på A: i My Computer og formater til MS-DOS.

2. Last ned bios og flash utility herfra--> http://tw.giga-byte.com/Download/Download....r80x256v_f1.exe

3. Extract exe fila og kopier filene til A:

4. Reboot og boot fra diskett

5. Kjør kommandoen GVF11 -p -f a:\r80x256v.f1

6. Vente til du kommer tilbake til kommando linje

7. Ta en Reboot

8. Så har du et helt "Fresh" Xt Kort! :yes:

Lenke til kommentar
Enkel Oppskrift til X800Pro VIVO --> x800xt pe:

1. Lag MS-DOS boot disk ved å høyreklikke på A: i My Computer og formater til MS-DOS.

2. Last ned bios og flash utility herfra--> http://tw.giga-byte.com/Download/Download....r80x256v_f1.exe

3. Extract exe fila og kopier filene til A:

4. Reboot og boot fra diskett

5. Kjør kommandoen GVF11 -p -f a:\r80x256v.f1

6. Vente til du kommer tilbake til kommando linje

7. Ta en Reboot

8. Så har du et helt "Fresh" Xt Kort!  :yes:

Så lager du enda en bootdisk og flasher med FlashROM 2.37 med original ATI XT-PE bios, "flashrom -p -f 0 (null) a:\X800XT.bin" for økt stabilitet...

Eller mest fordi man ikke vil at sitt Connect-3D eller Sapphire kort skal bli gjenkjent som et GigaByte x800 XT PE... :p

EDIT: Det finnes en "original" ATI XT PE Bios her -> http://softmod.ocfaq.com/bios/ATI.X800XT.256.Samsung16.bin, som er spesifisert til 523/575... Kanskje noe for et klokkevillig kort, men det blir på grensen for minnet mitt, ihvertfall uten RAM-sinks... :hmm:

Endret av Surre Sprett
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...