Gå til innhold

X800 VIVO softmod til 1.6ns 12@16 pipes

Anbefalte innlegg

Bra resultat det Jan A. Feet. Du har helt klart fått aktivert 16 pipelines.

Har selv flashet mitt Sapphire X800Pro VIVO idag og har også fått aktivert 16 pipelines, men kortet er dessverre ikke så veldig overklokkings vennlig, fikk kun kjørt den opp til 510/500. Men jeg kan likevel ikke klage :)

Hva er det billigste Pro VIVO kortet som kan kjøpes per dags dato?

http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=37153

3566kr

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ny 3d mark rekord på meg, duffy og gullegutt, dere er slått av en med 32bits cpu

Skjermkort: 531/606

Cpu: 2500+ @ 2408mhz

Oh yeah :D:tease:

edit:leif

nei og nei og nei og nei!!!!

Slutt med det der :p

Skal slå deg imorgen..

De er 0 stress.. skal bare klokke CPU til 3400+ ;)

BTW: D er Ducky :D

Altså gullegutt du klarer ikke XT-PE hastighet på coren med VPU-recover på??

Jeg har den på hele tida.. kanskje jeg skal prøve å slå den av..

Er den så viktig...? :ermm:

Lenke til kommentar
Formann> På mitt X800PRO kort var std vcore 1,41v... fikk klokka det til 560/620 med standard kjøling.

Fikk PM'en din, kjipe saker at kortet ditt ikke vil gå så langt, sleng på vannkjølinga, øk vcore og se hvor langt du kommer da, hvis du gidder..

Er spent på å se hva OC mestern kan få til :)

560 med 12pipes? I såfall klarte mitt kort det samme.

Har montert vannkjølingen, og kortet kjørte lett 560Mhz på core. Nå gidder jeg ikke mer, og skal spille litt isteden.

I morgen blir det vmod, superkjøling og 01+03 benching med FX53 @ 3Ghz+

dp kommer også, og vi skal se om vi klarer å hoste opp noen godkjente scores ;)

Konge, gleder meg!

Blir spennende å se hvor mye du får kortet opp i og hvor mye FX-53'en legger til i scoren..

Har du vapoadapter til skjermkortet?

Lenke til kommentar
[quote name='Chris88' date='23/07/2004 : 23:31']Klokk tilbake til PRO bios, da ble alle problemer fikset med meg. Fortsatt 16 pipelines.[/quote]
Takk! :thumbup:

Da er alle ustabiliteter borte vekk!
Men kortet mitt er ikke særlig overklokkingsvennlig i forhold til kortene dere andre har.... (Connect3d X800Pro VIVO.)
I 3dmark03 slo VPU recover inn ved frekvenser over 510mhz - core.
Fikk også artifacts ved frekvenser over 570mhz - minne.

Fikk 11904 poeng med 509 / 560. :hmm:

Men det viktigste er at alt er stabilt, og ca. 12000 poeng i 3dmark03 er plenty til alle spill en stund fremover?! Endret av BigZ
Lenke til kommentar
Konge, gleder meg!

Blir spennende å se hvor mye du får kortet opp i og hvor mye FX-53'en legger til i scoren..

Har du vapoadapter til skjermkortet?

Har radeon-feste til vapoen ja, men må finne på noe lurt. Core på x800 er nemlig større enn kjølehodet på Vapon. Skal prøve å få tak i en coldplate på 25x25mm i morgen. Det blir ikke optimalt, men bedre enn vannkjøling.

Lenke til kommentar

VRÆÆÆÆÆÆÆL!!!

Det var nære på det! Tok noen strøk med blyanten, uten at volten økte, så plutselig sank spenningen til 0,4v(!), og skjermen ble svart og maskina begynte å pipe vilt og hemningsløst... Reset var dødfødt, pipinga begynte igjen etter en kort stund...

Måtte bare slå av maskina, og trodde at nå hadde skjermkortet til 4K tatt kvelden...

Heldigvis virket alt greit etter en runde med viskelæret, spenningen er tilbake på opprinnelige 1,397v, og der blir den... :ermm:

Endret av Surre Sprett
Lenke til kommentar
VRÆÆÆÆÆÆÆL!!!

Det var nære på det! Tok noen strøk med blyanten, uten at volten økte, så plutselig sank spenningen til 0,4v(!), og skjermen ble svart og maskina begynte å pipe vilt og hemningsløst... Reset var dødfødt, pipinga begynte igjen etter en kort stund...

Måtte bare slå av maskina, og trodde at nå hadde skjermkortet til 4K tatt kvelden...

Heldigvis virket alt greit etter en runde med viskelæret, spenningen er tilbake på 1,397v, og der blir den...

Spenningen på kjernen var opprinnelig 1,397v

Spenende historie !!!

Får jeg bruke den på neste norsk stil oppgaven min :p

Ontopic: Bra at du fiksa det.. Det er ikke lurt å voltmode :yes:

Endret av Ducky
Lenke til kommentar
Får jeg bruke den på neste norsk stil oppgaven min :p

Tror det blir snakk om noe copyright greier da men... :D

Det blir ikke noe mer voltmodding på meg nei... :no:

Voltmod med blyant er risky ja.. flere som har drept kortene med den. Få noen som kan det til å lodde, eller gjør det selv. Bare å øve litt på noen gamle ødelagte deler. Tar ikke lange tiden å få det til bra. Selv har jeg aldri gått noe elektro, men lodder hva det skal være. Med en loddestasjon/loddebolt og litt øvelse kan hvem som helst voltmodde. Det er mye lettere enn de fleste tror.

Lenke til kommentar

Åssen hadde du tenkt det...? :dontgetit: Er ikke uerfaren med loddebolten, men hva skal loddes? Må noe loddes ut, for så å bli byttet ut med noe annet eller? Blyant-mod hørtes jo i utgangspunktet ganske greit ut, da det bare er snakk om å få den resistoren(?) til å lede mer spenning, noe blyet fikser ganske greit (til tider)... Men å lodde på en annen motstand elns høres litt vrient ut... :hmm:

Endret av Surre Sprett
Lenke til kommentar
Åssen hadde du tenkt det...? :dontgetit: Er ikke uerfaren med loddebolten, men hva skal loddes? Må noe loddes ut, for så å bli byttet ut med noe annet eller? Blyant-mod hørtes jo i utgangspunktet ganske greit ut, da det bare er snakk om å få den resistoren(?) til å lede mer spenning, noe blyet fikser ganske greit (til tider)... Men å lodde på en annen motstand elns høres litt vrient ut... :hmm:

Istedenfor å tegne, så bruker man en VR til å senke motstanden. I dette tilfellet så passer det bra å bruke en 10k pot.

Les mer i denne tråden. Her er det bilder og alt.

http://www.xtremesystems.org/forums/showth...?threadid=34806

Lenke til kommentar

Hmmmm. Fikk god/bedre kontakt mellom kjernen og peltierkjølingen nu. Kom opp i 20 grader på max. Kortet driter på seg ved 530 på core. Og muligens lavere... Blir ikke noe voltmodding. Kortet skal selges til fordel for ett ekte XT PE

Endret av Veritas_
Lenke til kommentar
Klokk tilbake til PRO bios, da ble alle problemer fikset med meg. Fortsatt 16 pipelines.

Takk! :thumbup:

Da er alle ustabiliteter borte vekk!

Men kortet mitt er ikke særlig overklokkingsvennlig i forhold til kortene dere andre har.... (Connect3d X800Pro VIVO.)

I 3dmark03 slo VPU recover inn ved frekvenser over 510mhz - core.

Fikk også artifacts ved frekvenser over 570mhz - minne.

Fikk 11904 poeng med 509 / 560. :hmm:

Men det viktigste er at alt er stabilt, og ca. 12000 poeng i 3dmark03 er plenty til alle spill en stund fremover?!

Har et nytt "problem"....

Med X800Pro biosen virker ikke Overdrive i kontrollpanelet.

Så nå får jeg ikke monitorere temperaturen.

Any tips or tricks?

Lenke til kommentar

Og så et spørsmål totalt offtopic....: (det er bare her jeg har postet innlegg...)

Jeg prøvde å klokke min AMD Athlon 64 3000+.

Så på hardware.no sin test av prosessoren, og der fikk de den opp i 2380mhz med standard kjøling.

Jeg har DDR400 ram som jeg nedjusterte til DDR333 i bios før jeg starta.

Jeg prøvde først 210mhz (default 200), og det gikk knirkefritt.

220 også, men ved 230mhz fikk jeg en uopprettelig feil på min WD 200gb s-ata disk. Gikk bare i svart når jeg prøvde å boote. Klarte ikke reparere det med windows xp cd'en heller.

Måtte tilslutt formatere hele c:\.... :no:

Er s-ata spesielt ømfintlig for overklokking? Kunne jeg gjort noe for å unngått det?

Er nooooobie på sånt. :blush:

Har lyst å få ut noe ekstra fra prosessoren da den visst er god for det....

Sorry for offtopic! Men dere virker så smarte, så.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...