Gå til innhold

X800 VIVO softmod til 1.6ns 12@16 pipes

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kun original kjøling?? :ohmy: Da har du vært heldig med kortet ditt ja.. Jeg har jo samme kortet og kommer bare opp til 522...... :no:

Vel.. det er bare 15Mhz mer. Ikke noe spess synes jeg.

At kortene ikke klarer mer enn 3-4% OC skuffer meg stort. 0.13 med low-k prosess burde gjøre det bedre.

Det med at viften går så sakte irriterte meg litt, så jeg mater den rett fra 12v railen nå. Regner med at det hjelper litt på tempen, og dermed overklokkingen.

Poster resultater om litt.

Lenke til kommentar
Kun original kjøling?? :ohmy:  Da har du vært heldig med kortet ditt ja.. Jeg har jo samme kortet og kommer bare opp til 522...... :no:

At kortene ikke klarer mer enn 3-4% OC skuffer meg stort. 0.13 med low-k prosess burde gjøre det bedre.

Det med at viften går så sakte irriterte meg litt, så jeg mater den rett fra 12v railen nå. Regner med at det hjelper litt på tempen, og dermed overklokkingen.

X800XT kort har 1.4 volt, og x800PRO kort har 1.3 om jeg ikke tar feil, så tempen er nok ikke alt som stopper deg på Core.

Lenke til kommentar
Jeg fikk mitt Connect3d Radeon X800Pro VIVO skjermkort i dag. Etter å ha testet at det fungerte fint på default hastighet og med 12 pipes, flashet jeg med gigabyte x800xt BIOS'en. Fikk da 16pipes :-).

Minnet klarer fint å kjøre på default x800xt hastighet (og sikkert en god del høyere), men core måtte jeg sette ned til 505Mhz for å få det helt stabilt, uten artifacts. Må si meg godt fornøyd  :thumbup:

Prøvde å flashe fra Gigabyte x800xt BIOS til original x800xt BIOS, med samme resultat. Vet at core klarer 520Mhz med x800pro BIOS + 16 pipes. Hva kommer egentlig dette av. Høyere latency/volt innstillinger i x800pro BIOS vs. x800xt BIOS?

Tror ikke du kommer noe høyere med pro bios + 16 pipes, men du kommer høyere med pro bios og 12 pipes, og det pga at det blir varmere med 16 pipes!

Correct me if im wrong.. :whistle:

Du har selvfølgelig helt rett. Var bare en skrivefeil fra min side. Går litt surr i antall pipes :!: Kanskje jeg kommer opp til 520Mhz (eller høyere) på core hvis jeg monterer VGA Silencer? :hmm:

Endret av Spaz
Lenke til kommentar
Kun original kjøling?? :ohmy:  Da har du vært heldig med kortet ditt ja.. Jeg har jo samme kortet og kommer bare opp til 522...... :no:

3-4% overclock? Det er da ein god del meir! Tenker du på 3-4% fra XT PE da eller? Det er jo egentlig et pro kort da, som kjører på 475/450 original, og når du klokker til 537/592 så er jo det en god del faktisk.. :thumbup:

Lenke til kommentar

3-4% overclock? Det er da ein god del meir! Tenker du på 3-4% fra XT PE da eller? Det er jo egentlig et pro kort da, som kjører på 475/450 original, og når du klokker til 537/592 så er jo det en god del faktisk.. :thumbup:

Det er 1.6ns ram, og RAD-core.. jeg tror det er et fullverdig XT som er flashet til Pro for å møte etterspørslen av Pro kort. Alså burde det klokke mer enn 3-4% over XT hastigheter.

Skal måle spenningen til core nå.. håper den er 1.3v, men med min flaks er den nok 1.4 :hrm:

Prøvde å kjøre viften på 12v nå, og jeg fikk 10Mhz mer ut av kortet, alså 547Mhz. Jeg prøvde 550Mhz, men da hang det på slutten av Mother Nature.

Har nesten ikke lyst til å montere vannblokken da jeg er redd jeg blir skuffet.

Lenke til kommentar

Mitt klarer ikke XT-PE hastigheter uten at vpu recover kobler inn da.. Har du denne aktivert eller ikke? Er det viktig å ha denne aktivert? vpu recover altså...

Er det mulig for meg å koble vifta på 12v?? Er noob når det gjelder sånne ting.. :blush:

Endret av Gullegutt
Lenke til kommentar

Merkelig, jeg kjører på 550/600 med null problem med 16 pipes (De ekstra fire pipsene merker jeg godt :D ) Men kortet når 80C etter 1 minutt med stress test (derfor testet jeg det ikke videre heller, klarer sikkert enda mer), så jeg kjører det foreløpig bare på X800XT PE default hastighet :)

Endret av Anders81
Lenke til kommentar
Skal måle spenningen til core nå.. håper den er 1.3v, men med min flaks er den nok 1.4  :hrm:

Hvordan måler man spenningen på kjernen, finnes det noen gode bilder der man ser hvor man stikker pinnene til multimeteret? (Eller finnes det et program til dette?)

Og finnes det noen Bioseditor som funker på x800 Bioser? Har lett, men kan ikke finne noe som ikke står på russisk... :cry:

Lenke til kommentar

Tror ikke at alle VIVO kort er fullstendige XT PE kort. mitt greier ikke mer enn 505 før det kommer artifacts og fryser seg ved 525. Defualt kjøling og 1.4 Volt.

Slengte på vannkjøleren med 80 watts peltier nå nettopp. Men greier ikke mer enn 515. Men mistenker at shimen er litt iveien. Da tempen stiger opp i 60 grader :innocent:

Lenke til kommentar

Hmmm...

Har jeg tatt knekken på mitt Connect3d x800pro VIVO?

Har (som alle andre med X800pro VIVO) flashet kortet til XT PE.

Brukte Gigabyte og ATI XT Bios som vanlig.

Har brukt kortet noen dager, og det begynte veldig bra.

Kjørte med 510mhz - core og ca 570mhz - minne uten noen problemer.

Spilte Far Cry på "very high" og maks AA og AF i en time uten hverken artifacts eller hakking.

Fikk 12208 med ovennevnte klokkefrekvenser. (Maskin konf. sees under...)

Men så begynte ting å skje....

Jeg fikk en haug med flerfargede striper og forstyrrelser i windows etter restart.

Fikk det ca. annehver restart til å begynne med, men det har blitt verre og verre.

Har skrudd ned core til 500, og minne til 560 men det blir ikke bedre.

Må skru ned til midten på 400-tallet for å sikre ok oppstart.

Noen som vet hva som skjer? Minnetemp?

Har et lite kabinett, men med 2 stk. 120mm Papst vifter som blåser godt.

Temp på core er lav. Aldri mer enn 60 grader ved spilling. Prosessor temp er også tilfredsstillende med ca. 45 grader maks.

Hjelp??!!

AMD Athlon 64 3000+

ASUS K8V SE Deluxe

1024 mb Kingston Value PC3200

Connect 3D X800Pro VIVO flashet til XT

Western Digital WD2500JD

Western Digital WD2000BB

Soundblaster Audigy 2

Nec 2500A - firmware-flashet til 2510

Epson R300M

Endret av BigZ
Lenke til kommentar
Mitt klarer ikke XT-PE hastigheter uten at vpu recover kobler inn da.. Har du denne aktivert eller ikke? Er det viktig å ha denne aktivert? vpu recover altså...

Er det mulig for meg å koble vifta på 12v?? Er noob når det gjelder sånne ting.. :blush:

Slike ekle ting som VPU recover er det første jeg slår av når jeg installerer driverne. Den lager bare krøll ved benching. Når man spiller så er den riktignok grei.

Målte spenningen på kortet mitt, og det viser seg at core får 1.41v ... typisk. Alså har jeg en core som klokker dårlig. Ihvertfall i forhold til orginale XT-kort.

Jeg brukte bare en syl og trykte inn mothakene i viftekontakten. Dermed fikk jeg ut ledningene uten å ødelegge eller klippe noe. Så kjørte jeg bare 12v rett inn på ledningene.

Snurre Sprett

Du må bruke et multimeter og måle fra et spesielt punkt til jord. Jeg har ikke noe kamera her nå, men jeg kan prøve å få tatt ett og lag ut i morgen.

Lenke til kommentar

No need, formann, Pencilmod on X800

Er bilde der hvor man måler..

Ha jord som kabinettet elns, funka for meg.

Formann> På mitt X800PRO kort var std vcore 1,41v... fikk klokka det til 560/620 med standard kjøling.

Fikk PM'en din, kjipe saker at kortet ditt ikke vil gå så langt, sleng på vannkjølinga, øk vcore og se hvor langt du kommer da, hvis du gidder..

Er spent på å se hva OC mestern kan få til :)

Lenke til kommentar
Formann> På mitt X800PRO kort var std vcore 1,41v... fikk klokka det til 560/620 med standard kjøling.

Fikk PM'en din, kjipe saker at kortet ditt ikke vil gå så langt, sleng på vannkjølinga, øk vcore og se hvor langt du kommer da, hvis du gidder..

Er spent på å se hva OC mestern kan få til :)

560 med 12pipes? I såfall klarte mitt kort det samme.

Har montert vannkjølingen, og kortet kjørte lett 560Mhz på core. Nå gidder jeg ikke mer, og skal spille litt isteden.

I morgen blir det vmod, superkjøling og 01+03 benching med FX53 @ 3Ghz+

dp kommer også, og vi skal se om vi klarer å hoste opp noen godkjente scores ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...