Gå til innhold

X800 VIVO softmod til 1.6ns 12@16 pipes


Anbefalte innlegg

Ser ut som jeg har vært heldig med mitt X800 Pro.. ser at det er ikke mange som får mer poeng i 3Dmark03 enn meg....

Hva slags maskin har du ellers shiefen?

Ditt kort er veldig OC venlig ja!

Du har vel god luftgjennomstrømming i kabinettet.....

 

BTW: Ny rekord for meg ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser ut som jeg har vært heldig med mitt X800 Pro.. ser at det er ikke mange som får mer poeng i 3Dmark03 enn meg....

Hva slags maskin har du ellers shiefen?

Ditt kort er veldig OC venlig ja!

Du har vel god luftgjennomstrømming i kabinettet.....

 

BTW: Ny rekord for meg ;)

NICE score! Det er cpuen min som holder igjen... Ser at de fleste får mer poeng enn meg i wings of fury, og der er cpuen veldig viktig... :yes:

 

Edit: Linken din funker ikke btw..

Endret av Gullegutt
Lenke til kommentar
Ser ut som jeg har vært heldig med mitt X800 Pro.. ser at det er ikke mange som får mer poeng i 3Dmark03 enn meg....

Hva slags maskin har du ellers shiefen?

Ditt kort er veldig OC venlig ja!

Du har vel god luftgjennomstrømming i kabinettet.....

 

BTW: Ny rekord for meg ;)

NICE score! Det er cpuen min som holder igjen... Ser at de fleste får mer poeng enn meg i wings of fury, og der er cpuen veldig viktig... :yes:

 

Edit: Linken din funker ikke btw..

Nå funker den ;)

Lenke til kommentar
Ser ut som jeg har vært heldig med mitt X800 Pro.. ser at det er ikke mange som får mer poeng i 3Dmark03 enn meg....

Hva slags maskin har du ellers shiefen?

Ditt kort er veldig OC venlig ja!

Du har vel god luftgjennomstrømming i kabinettet.....

 

BTW: Ny rekord for meg ;)

NICE score! Det er cpuen min som holder igjen... Ser at de fleste får mer poeng enn meg i wings of fury, og der er cpuen veldig viktig... :yes:

 

Edit: Linken din funker ikke btw..

Nå funker den ;)

Hva gjorde du for å øke scoren? Klokket du CPU mer?

Endret av Gullegutt
Lenke til kommentar
Ser ut som jeg har vært heldig med mitt X800 Pro.. ser at det er ikke mange som får mer poeng i 3Dmark03 enn meg....

Hva slags maskin har du ellers shiefen?

Ditt kort er veldig OC venlig ja!

Du har vel god luftgjennomstrømming i kabinettet.....

 

BTW: Ny rekord for meg ;)

NICE score! Det er cpuen min som holder igjen... Ser at de fleste får mer poeng enn meg i wings of fury, og der er cpuen veldig viktig... :yes:

 

Edit: Linken din funker ikke btw..

Nå funker den ;)

Hva gjorde du for å øke scoren? Klokket du CPU mer?

japp!

Satt HTT fra 208 til 217 ;)

Lenke til kommentar

En liten advarsel:

 

Jeg prøvde de nye Omega driverne. De er egentlig modifiserte Catalyst 4.7 drivere.

Under installasjon ble jeg anbefalt å skru av Fastwrite i Smartgart. Dette skulle gi mer stabil, og høyrere fps. Mulig det.... men jeg fikk vannvittig med artifacts når jeg kjørte med samme core- og minnefrekvenser som jeg gjorde med standard driverne.

Jeg måtte faktisk under 500mhz i core-clock for å få "rent" bilde.

Da jeg skrudde på igjen Fastwrite, kunne jeg klokke opp igjen til 515mhz uten å få noe problemer.

Etter dette lastet jeg inn igjen standard Catalyst drivere igjen, og prøvde å slå av Fastwrite med de. Fikk da samme problem.

 

Så moralen er godtfolk:

IKKE slå av Fastwrite!

Lenke til kommentar
Er det ikke sånn at artifacts kommer fordi minnet er for varmt...

Trur ikke at d har noe med core å gjøre....

Det er iallefall sånn her.. når jeg klokker minnet over 598 kommer det artifacts.... ikke hvite prikker, men streker o.l

 

Klokker jeg coren for høyt kobler vpu recover inn!

Samme her.... :ermm:

Lenke til kommentar

Endelig er kortet kommet. Et PowerColor x800Pro VIVO.

Skal bli gøy med litt nytt leketøy.

 

Klarte å drepe A64´n min forleden dag, så det blir ikke noe skikkelig benching frem til jeg får meg ny. Hadde sett frem til å benche litt 01 på 276*10 1:1 2.5-2-2-6.. menmen. Shit happens.

Nå må gode gamle Barton i ilden igjen.

 

Har lekt litt med kortet nå, men kun med orginalkjøling. Må nesten se hva jeg klarer med den før jeg monterer bedre kjøling.

 

Har foreløpig ikke rukket å dytte ut mer enn 12700, men det kommer mer når jeg får tid/orker.

 

Sliter med å pubbe. Er noe kluss siden jeg har Pro-versjon. Har sendt mail til futuremark, så det ordner seg nok snart.

 

testing.JPG

Endret av formann
Lenke til kommentar
Endelig er kortet kommet. Et PowerColor x800Pro VIVO.

Skal bli gøy med litt nytt leketøy.

 

Klarte å drepe A64´n min forleden dag, så det blir ikke noe skikkelig benching frem til jeg får meg ny. Hadde sett frem til å benche litt 01 på 276*10 1:1 2.5-2-2-6..  menmen. Shit happens.

Nå må gode gamle Barton i ilden igjen.

 

Har lekt litt med kortet nå, men kun med orginalkjøling. Må nesten se hva jeg klarer med den før jeg monterer bedre kjøling.

 

Har foreløpig ikke rukket å dytte ut mer enn 12700, men det kommer mer når jeg får tid/orker.

 

Sliter med å pubbe. Er noe kluss siden jeg har Pro-versjon. Har sendt mail til futuremark, så det ordner seg nok snart.

 

testing.JPG

Jøss for en høy score da.. hvordan klarer du det?? Hvilke hastigheter kjørte du kortet ditt på og hvilke andre specs har du??

 

Får du en skikkelig CPU så får du en VELDIG nice score ja.. ser du får ganske lite poeng på wings of fury som er CPU avhengig!

Endret av Gullegutt
Lenke til kommentar

Jeg fikk mitt Connect3d Radeon X800Pro VIVO skjermkort i dag. Etter å ha testet at det fungerte fint på default hastighet og med 12 pipes, flashet jeg med gigabyte x800xt BIOS'en. Fikk da 16pipes :-).

 

Minnet klarer fint å kjøre på default x800xt hastighet (og sikkert en god del høyere), men core måtte jeg sette ned til 505Mhz for å få det helt stabilt, uten artifacts. Må si meg godt fornøyd :thumbup:

 

Prøvde å flashe fra Gigabyte x800xt BIOS til original x800xt BIOS, med samme resultat. Vet at core klarer 520Mhz med x800pro BIOS + 16 pipes. Hva kommer egentlig dette av. Høyere latency/volt innstillinger i x800pro BIOS vs. x800xt BIOS?

Lenke til kommentar
Jeg fikk mitt Connect3d Radeon X800Pro VIVO skjermkort i dag. Etter å ha testet at det fungerte fint på default hastighet og med 12 pipes, flashet jeg med gigabyte x800xt BIOS'en. Fikk da 16pipes :-).

 

Minnet klarer fint å kjøre på default x800xt hastighet (og sikkert en god del høyere), men core måtte jeg sette ned til 505Mhz for å få det helt stabilt, uten artifacts. Må si meg godt fornøyd :thumbup:

 

Prøvde å flashe fra Gigabyte x800xt BIOS til original x800xt BIOS, med samme resultat. Vet at core klarer 520Mhz med x800pro BIOS + 16 pipes. Hva kommer egentlig dette av. Høyere latency/volt innstillinger i x800pro BIOS vs. x800xt BIOS?

Tror ikke du kommer noe høyere med pro bios + 16 pipes, men du kommer høyere med pro bios og 12 pipes, og det pga at det blir varmere med 16 pipes!

 

Correct me if im wrong.. :whistle:

Lenke til kommentar
Endelig er kortet kommet. Et PowerColor x800Pro VIVO.

Skal bli gøy med litt nytt leketøy.

 

Klarte å drepe A64´n min forleden dag, så det blir ikke noe skikkelig benching frem til jeg får meg ny. Hadde sett frem til å benche litt 01 på 276*10 1:1 2.5-2-2-6..  menmen. Shit happens.

Nå må gode gamle Barton i ilden igjen.

 

Har lekt litt med kortet nå, men kun med orginalkjøling. Må nesten se hva jeg klarer med den før jeg monterer bedre kjøling.

 

Har foreløpig ikke rukket å dytte ut mer enn 12700, men det kommer mer når jeg får tid/orker.

 

Sliter med å pubbe. Er noe kluss siden jeg har Pro-versjon. Har sendt mail til futuremark, så det ordner seg nok snart.

 

Jøss for en høy score da.. hvordan klarer du det?? Hvilke hastigheter kjørte du kortet ditt på og hvilke andre specs har du??

 

Får du en skikkelig CPU så får du en VELDIG nice score ja.. ser du får ganske lite poeng på wings of fury som er CPU avhengig!

Hvordan jeg klarer hva? :)

 

Jeg har ikke tweaket noe, kjører win-xp og hadde noen programmer kjørende. Driver bare og leker meg foreløpig. Skulle ønske jeg hadde et svar til deg, men jeg har ikke gjort noe som helst spesielt. Ikke så mye som en eneste liten tweak.

 

Systemet er:

AMD XP-M @ 2530Mhz 220*11.5

1gb Twinmos /m BH5

NF7 v2.0 umoddet

Powercolor x800Pro /m XT bios @ 537/594

 

Når jeg får meg ny A64 så regner jeg med å score en del bedre ja. Wings og Fury holder meg veldig tilbake.

 

BTW: Kun orginalkjølingen på kortet, og jeg har fortsatt noen Mhz å hente. Spesielt siden viften på kortet så vidt snurrer. Virker nesten som viftekontrollen er litt syk. Må få opp farten litt på den, så har jeg kanskje 10-20Mhz mer.

 

Mulig jeg monterer vannkjølingen i kveld. Den henger bare løst i maskinen, så det tar meg bare 2min å montere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...