Gå til innhold

X800 VIVO softmod til 1.6ns 12@16 pipes

Anbefalte innlegg

Nå har jeg også bestilt et Connect3D x800pro vivo kort fra psdata. Orket ikke vente lenger på x800xt skulle komme på lager. Får håpe jeg også har suksess med å flashe til x800xt pe. Kommer sannsynligvis med resultater på fredag

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

:w00t: Hurra!

Da har jeg fått lånt meg et hovedkort og flashet skjermkortet, og kjører nå dønn stabilt på XT PE hastigheter med 16 pipelines. :D

Temperaturen ligger på 43-44 grader idle, og kommer opp i noen og 70 grader under heatup fasen til ATITool...

Dette er uten kabinettdøra på vel og merke, men tror ikke det kommer til å endre seg noe spes. med døra på...

Min framgangsmåte:

Først testet jeg kortet originalt med ATITool for å finne max kjerne- og minne hastigheter, og det ble vel bestått i mine øyne: 575MHz på kjernen, og ca. 575MHz på minnet...

Da var det bare å flashe, først med Giga-Byte sin Bios for å åpne alle pipelines, starte på nytt 2(?) ganger, for å få ATITool til å vise 16 istedenfor 12, og så flashe med original ATI XT PE Bios "for improved overclock". :hmm:

Nå kan jeg som de fleste her ikke klokke like langt som før, ATITool klarer å tyne ca. 525MHZ ut av kjernen før det hele fryser, og jeg må starte maskinen på nytt, med påfølgende feilmelding fra ATITool om at det kanskje var klokket for høyt.

Minnet er mer eller mindre uforandret, klarer ca. 575MHz...

Håper på å få råd til vannkjøling på VGA/Chipset, og noen passive ramkjølere på skjermkortet når jeg har fått igang Vapo'en, for å nå enda høyere hastigheter... ;)

Offtopic: Noen som har et Socket Kit til VapoChill som passer til Socket-A? Fikk med det nye, for Socket478/754/939/940, og har ikke lyst til å modde det i stykker, da jeg kommer til å bytte til A64 senere en gang... Nytt på Netconnection koster jo f**n meg nesten 800 spenn! :cry:

Ontopic: Tror ikke jeg skal voltmodde, da jeg ser det har gått skikkelig på ræva for noen andre her... :ermm:

Bruker std. Catalyst 4.7.

Lenke til kommentar

1. Er det noe galt med de 4 pipelinesene, slik som det ofte er med cachen når halvparten av den disables?

2. Følger command.com o.l. for MS-DOS med verktøyt fra gigabyte, eller må man ha oppstartsdiskett selv?

3. Gigabyte lager verktøyet. Virker det med all hardware?

4. Hvorfor først Gigabyte XT BIOS, så ATi XT BIOS og ikke like greit rett til ATi XT BIOS?

5. Med VIVO kan man bruke som TV kort(opptak), eller? Gjør flashinga kortet til et ikke-VIVO kort, så man ikke kan ta opp fra TV?

6. Hva er XT PE? Er det noe mellom Pro og XT?

Endret av JeffK
Lenke til kommentar

1. Det virker som alle fire virker fint på praktisk talt alle VIVO kort.

2. Formater den som oppstartsdiskett så er det ingen problemer

3. Iallefall med Club3D og Sapphire.

4. Nei, kun GB biosen åpner pipelines

5. X800XT har med tv-opptaks funksjoner så disse skulle virke normalt, men jeg har ikke sjekket det enda.

Lenke til kommentar
1. Er det noe galt med de 4 pipelinesene, slik som det ofte er med cachen når halvparten av den disables?

2. Følger command.com o.l. for MS-DOS med verktøyt fra gigabyte, eller må man ha oppstartsdiskett selv?

4. Hvorfor først Gigabyte XT BIOS, så ATi XT BIOS og ikke like greit rett til ATi XT BIOS?

5. Med VIVO kan man bruke som TV kort(opptak), eller? Gjør flashinga kortet til et ikke-VIVO kort, så man ikke kan ta opp fra TV?

6. Hva er XT PE? Er det noe mellom Pro og XT?

6. XT-PE = XT Platinum Edition som er et høyere klokket kort enn den vanlige XT versjonen som kun kommer som PCIe..

Endret av Gullegutt
Lenke til kommentar

1. Det er ikke umulig at det er noe rart med de 4 siste pipelinesene på noen kort, men det virker iallefall kjempefint hos meg, og de fleste andre her på forumet.

(Unntatt kanskje KLORIN, som fikk temp. problemer etter flashing, og følte han måtte flashe tilbake, og lukke de 4 pipelinesene igjen...)

Kan det være fordi ATI kun lager 1 type R420 kjerne til både Pro ViVo- og XT-versjonene, og da heller klokker ned eller fjerner funksjoner på kortet, for å selge de som mainstream kort, mot nVidia som visstnok har forskjellige kjerner i GT/Ultra versjonene?

2. Du bruker bare DRDFLASH, følg Guiden HER, så finner du framgangsmåte og linker til biosene og programmene du skal benytte

PS. Ikke bruk Flasher+Floppy2.37 du finner på den siden, den gir bare fra seg en feilmelding når den er ca 97% ferdig med å legge filene på disketten, HER finner du den Flashrom'en jeg brukte, lag enda en oppstartsdiskett, enten med DRDFlash eller XP's måte og pakk ut filene til denne.

3. Giga-Byte sin flash-tool funker med alle kort, alle x800 kort er basert på det samme referanse designet, og bruker samme bioschip, dog med et annet innhold, uansett om det er Sapphire, Connect-3D eller et annet...

4. Fordi det er som kjent bare Giga-Byte sitt flasheverktøy som flasher HELE biosen, og bare deres bios som åpner opp for de siste pipelinesene. Deretter er det bare å bruke Flashrom 2.37 (som bare overskriver noe i Biosen) og legge inn original ATI XT PE Bios, for å få et originalt ATI XT PE kort.

5. Du kan ikke bruke det som et TV-Kort, da det ikke er noen TV-tuner på kortet, men du kan ta opp ifra video e.l, gjennom en kabel fra f.eks VHS spilleren din til Video-inngangen på skjermkortet, med det ATI kaller "Capture-software" (Capture betyr å fange)

6. ATI har ikke lansert noe imellom Pro og XT enda, men som du kanskje har fått med deg, skal de snart lansere x800 GT, som visstnok kommer til å bli noe midt i mellom x800 Pro og x800 XT.

Litt treig til å svare ja... :whistle:

Lenke til kommentar

Jeg har ikke lest alle 25 sidene med innlegg, så det er mulig dette står nevnt, men er det slik at XT-PE-kortene har høyere VCORE enn PRO-VIVO-kortene?

Mitt kort var stabilt på XT-PE MHz med 12pipes, men såfort jeg flasha inn støtte for 16pipes med Gigabyte først og deretter ATI sin XT BIOS, så ble kortet utstabilt med så XT-PE klokkefrekvens på CORE. RAM er dønn stabil til over XT-PE hastighet.

Nå har jeg flashet tilbake til XT-Pro BIOS, men har fortsatt 16pipes enabled. Så at det var noen som lurte på det på de første sidene.

Har PowerColor sitt Radeon X800-PRO-VIVO 256MB fra Komplett.no 1.6ns

Kort fortalt:

Er VCORE høyere på XT-PE enn på PRO-VIVO?

Endret av olapirat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...