Gå til innhold

X800 VIVO softmod til 1.6ns 12@16 pipes

Anbefalte innlegg

Nå klarte jeg å flashe tilbake til 12 pipes.. puh. Når jeg står i desktop ligger kortet på 50 grader, etter 10-15 min spilling ligger den på 61-62 grader.

Noen andre som kan sjekke hva slags temp. de har på dette kortet??

Hvilken BIOS brukte du til dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå klarte jeg å flashe tilbake til 12 pipes.. puh. Når jeg står i desktop ligger kortet på 50 grader, etter 10-15 min spilling ligger den på 61-62 grader.

Min temp ligger på 37-40 i windows og ca 60 i spel!

Lenke til kommentar

Jeg satt faktisk i 5-6 timer å leste forumer for å finne en måte å flashe tilbake.. virker som jeg har det eneste kortet i verden som ikke virker bra med 16 pipes. Til slutt fant jeg en tråde hvor en fyr beskrev forskjellen mellom GIGA-BYTE sin gvf11 flasher og ATI sin flashrom tool.

gvf11 flasher HELE biosen, det gjør ikke ATI sin. Det er derfor du flasher med flashtool til slutt for å beholde 16 pipes fra GIGA-BYTE sin XT bios. Da kan du sikkert tenke deg resten selv...

Flasher du X800Pro orginal bios med gvf11 blir hele bios'en overskrevet og du er tilbake til 12 pipes :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg satt faktisk i 5-6 timer å leste forumer for å finne en måte å flashe tilbake.. virker som jeg har det eneste kortet i verden som ikke virker bra med 16 pipes. Til slutt fant jeg en tråde hvor en fyr beskrev forskjellen mellom GIGA-BYTE sin gvf11 flasher og ATI sin flashrom tool.

gvf11 flasher HELE biosen, det gjør ikke ATI sin. Det er derfor du flasher med flashtool til slutt for å beholde 16 pipes fra GIGA-BYTE sin XT bios. Da kan du sikkert tenke deg resten selv...

Flasher du X800Pro orginal bios med gvf11 blir hele bios'en overskrevet og du er tilbake til 12 pipes :thumbup:

Veldig bra!

Nå kan jeg redde kortet hvisnoe blir fucka :D

Lenke til kommentar
Da var endelig det nye kortet kommet, et Connect-3D x800 Pro ViVo (BULK), til 3900,- med flg. specs på kjernen:

R420

215RADCGA11F

GA9005.1

0416AA

Altså en True XT kjerne.  (Ikke sant?)

Minnet er av typen Samsung, med flg. info:

SAMSUNG 416

K4J55323QF-GC16

Altså 1,6ns minne! 

Et meget godt kjøp synes jeg... (De har flere på lager, om noen vil ha?)

Må bare få nytt hovedkort i retur fra komplett[sirup].no nå, så jeg kan prøve det ut.

Angående DISSE Club3D x800 Pro ViVo korta fra MPX , tror jeg det er slike kort med AA-kjerne, noe som kunne bety trøbbel, som noen nevnte tidligere i denne tråden.

Hvordan vet du dette? finner ikke noe info på siden om kjernen på kortene....

Sitter selv å venter på det kortet fra mpx, men vurdere å bytte bestilling nå.

Mpx er jo i tillegg sykt trege......Levering for Kortet blir bare utsatt og utsatt.

Lenke til kommentar
Da var endelig det nye kortet kommet, et Connect-3D x800 Pro ViVo (BULK), til 3900,- med flg. specs på kjernen:

R420

215RADCGA11F

GA9005.1

0416AA

Altså en True XT kjerne.  (Ikke sant?)

Minnet er av typen Samsung, med flg. info:

SAMSUNG 416

K4J55323QF-GC16

Altså 1,6ns minne! 

Et meget godt kjøp synes jeg... (De har flere på lager, om noen vil ha?)

Må bare få nytt hovedkort i retur fra komplett[sirup].no nå, så jeg kan prøve det ut.

Angående DISSE Club3D x800 Pro ViVo korta fra MPX , tror jeg det er slike kort med AA-kjerne, noe som kunne bety trøbbel, som noen nevnte tidligere i denne tråden.

Hvordan vet du dette? finner ikke noe info på siden om kjernen på kortene....

Sitter selv å venter på det kortet fra mpx, men vurdere å bytte bestilling nå.

Mpx er jo i tillegg sykt trege......Levering for Kortet blir bare utsatt og utsatt.

Ser at du er ny på forumet, men hade du google't litt, så hadde du også fått vite at AD=XT

AA=PRO

Jeg bestilte fra mpw.no, fikk det dagen etter jeg hadde bestilt, så jeg har bare gode erfaringer med dem ;)

Lenke til kommentar

Hm...

Det jeg mente var hvordan viste han at:

Altså hvordan vet han hvilken kjerne de forskjellige korta har i butikken.....

Lenke til kommentar

_Net_Strider:

Prisen, kjære deg... :D

Som jeg sa, så TROR jeg det er AA-kjerne, jeg VET det ikke, men begynner å lure litt, når kortet koster 3566,-, oppmot mitt, som jeg ga 3900,- for, og det er BULK, altså uten spill o.l, kun kabler&drivere i bobleplast...

Leste du ikke testen av Club3D-kortet på tweak.dk?

Sjekk bildet av kjernen, ca 1/4 ned på siden, på linje to står det 215RAACGA11f, altså en Pro-kjerne...

Jeg TROR at det er denne typen de selger på MPX... :innocent:

Lenke til kommentar

Har du da kabinettet lukket.. jeg mener døra på og sånn?

Jeg har gjort endel tester med kortet mitt nå og det er veldig følsomt når det gjelder lufta rundt.. det er enorme temp endringer på det.

Jeg har normalt 3 hd'er. Når jeg bruker alle tre er tempen på kortet i windows ca. 50 grader. Kobler jeg ut 2 slik at jeg bare bruker en ligger kortet på 42-44 i windows. Med sidedøra av ligger tempen på 37-38.

Jeg har et Chieftec big tower med vifte i døra og vifte bak.

Når jeg spiller eller kjører 3d-mark i loop og har døra på så stiger tempen til rundt 75 grader og vifta på kortet spinner opp.

Hvis jeg tar døra av så stabiliserer tempen seg litt over 60 grader under spilling.

Er dette kortet som det skal eller ikke!?!?

Alt dette er seff. med kortet helt som standard, 12 pipes og default clock.

Eneste prob. med dette kortet er at tempen er så følsom på det.

Det skal da gå å bruke kortet med døra på med alt på standard.. vurdere retur på dette kortet.

Lenke til kommentar

Jeg har gjort endel tester med kortet mitt nå og det er veldig følsomt når det gjelder lufta rundt.. det er enorme temp endringer på det.

Jeg har normalt 3 hd'er. Når jeg bruker alle tre er tempen på kortet i windows ca. 50 grader. Kobler jeg ut 2 slik at jeg bare bruker en ligger kortet på 42-44 i windows. Med sidedøra av ligger tempen på 37-38.

Når jeg spiller eller kjører 3d-mark i loop og har døra på så stiger tempen til rundt 75 grader og vifta på kortet spinner opp.

Hvis jeg tar døra av så stabiliserer tempen seg litt over 60 grader under spilling.

Det skal da gå å bruke kortet med døra på med alt på standard.. vurdere retur på dette kortet.

Med døra på ligger min temp på 40 akkuratt nå! Og det er med 16 pipelines og på 500/550.. :)

Lenke til kommentar
Konkurerer vi med 3dmark score nå gullegutt?

Ser at du har slått min igjen :p:D

Hehe.. formaterte maskina mi igår igjen, og tok 3Dmark testen før jeg hadde lagt inn noe omtrent! :D

Men nå er jeg lei det der 3Dmark styre, så jeg har sletta programmet, så nå har du sjansen :p

Åpne alle viduene på rommet ditt, overklokk og ta 3Dmark testen..! :yes:

Lenke til kommentar

Kan da ikke sende kortet i retur fordi du synes det går varmt. Har du noen stabilitets problemer med det? Tror ikke 75grader er noe å skriker over. 6800 kortene til Nvidia skal takle 85grader.

Hvis du synes det går varmt, å det hjelper å ta av døra så hadde jeg vurdert mere vifter. Jeg har ikke noe høyere temp med døra av. Da står jo luften stille. Det beste er å få skikkelig luftgang i kabinettet. Det er klart har du lite vifter så blir det varmere med døra på enn av, men har du derimot orgentlig med vifter foran å bak, så skal det ikke ha noe å si.

Du kan også da av kjøleren å ta av den pastaen som er på, å legge på artic silver istedet. Da bør temp dette noen grader, eller du kan kjøpe det bedre kjøler til skjermkortet.

At temp er høy, men ikke er ustabilt er da ingen grunn til retur spør du meg

Lenke til kommentar
Konkurerer vi med 3dmark score nå gullegutt?

Ser at du har slått min igjen :p:D

Hehe.. formaterte maskina mi igår igjen, og tok 3Dmark testen før jeg hadde lagt inn noe omtrent! :D

Men nå er jeg lei det der 3Dmark styre, så jeg har sletta programmet, så nå har du sjansen :p

Åpne alle viduene på rommet ditt, overklokk og ta 3Dmark testen..! :yes:

Har corsair value brikke og jeg er ikke sikker om de takler høyre hastighet enn 400mhz..

Jeg satt og blåste pøå minnebrikkene på grafikkortet for å ikke få artifacts og det funket faktisk :D

Lenke til kommentar

Kan da ikke sende kortet i retur fordi du synes det går varmt. Har du noen stabilitets problemer med det? Tror ikke 75grader er noe å skriker over. 6800 kortene til Nvidia skal takle 85grader.

Hvis du synes det går varmt, å det hjelper å ta av døra så hadde jeg vurdert mere vifter. Jeg har ikke noe høyere temp med døra av. Da står jo luften stille. Det beste er å få skikkelig luftgang i kabinettet. Det er klart har du lite vifter så blir det varmere med døra på enn av, men har du derimot orgentlig med vifter foran å bak, så skal det ikke ha noe å si.

Du kan også da av kjøleren å ta av den pastaen som er på, å legge på artic silver istedet. Da bør temp dette noen grader, eller du kan kjøpe det bedre kjøler til skjermkortet.

At temp er høy, men ikke er ustabilt er da ingen grunn til retur spør du meg

Kortet min krasjer når tempen kommer på 75grader :ermm::(

Lenke til kommentar

Skulle nesten tro kjøleren ikke har skikkelig kontakt med GPU på kortet mitt.. når jeg starter 3d-view i ATi-Tool så stiger tempen fra 42-70 grader på under ett min.

Eller stiger tempen så fort hos dere andre også??

Lenke til kommentar

Hei!

Newbie her....

Har lest alt som står her. Interessante greier!

Har derfor bestilt et SÅNT.

Samme som du har Surre.

Får det på mandag. Gleder meg til å flashe! :)

Har du flashet ditt?

Ytelse, stabilitet, temp osv? Hvordan funker det?

Andre som har erfaring med dette kortet?

Jeg har en Pioneer PDP-434 plasma med ekte XGA oppløsning - max 1280x768 oppløsning. Den kjører jeg via VGA-kabel i dag.

Så at det følger med en TV-ut til komponent - RGB med X800 kortene. (Følger det med i bulk-utgaven Surre?)

Tror du/dere at det blir bedre bilde gjennom komponent kabelen i forhold til VGA?

Spent på dette samme om bildet via VGA er konge.

Hvis tempen er høy; hvor kan jeg kjøpe den nye Arctic Cooling GPU-kjøler som har vært omtalt her? Kommer den på Multiplex?

Kommer tilbake med mine erfaringer etterhvert!

Lenke til kommentar
Skulle nesten tro kjøleren ikke har skikkelig kontakt med GPU på kortet mitt.. når jeg starter 3d-view i ATi-Tool så stiger tempen fra 42-70 grader på under ett min.

samme her;)

Fant ut at kortet ikke krasjer ved 75Grader :D:w00t:

Lenke til kommentar

samme her;)

Fant ut at kortet ikke krasjer ved 75Grader :D:w00t:

Hva ligger tempen din på ved standard clock da.. i Windows og under spilling??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...