Gå til innhold

X800 VIVO softmod til 1.6ns 12@16 pipes

Anbefalte innlegg

Btw....... > vitsen med alt på det høyeste er? Hvorfor ikkje kjøre på en passelig "preformance" med nice Fps? Men det er jo noen som er storforlanganes. Men men :roll:

Vitsen med alt på max er at spillet skal se bra ut.. Jeg spiller på 1200*1024 og holder 50-60fps! Med AA og AF på max og grafikken på max ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har siste patch ja.

Btw....... > vitsen med alt på det høyeste er? Hvorfor ikkje kjøre på en passelig "preformance" med nice Fps? Men det er jo noen som er storforlanganes. Men men

Vel vet ikke helt jeg. Betaler man nesten 4000 kr for et skjermkort burde kortet i det minste kunne ta dagens spill uten problemer, eller? Klart jeg får ikke vondt i sjelen av å sette ned litt på innstillinger, men det er ikke hva jeg hadde forventet.

Jeg er enig i det erikoi sier: Kjøp mer RAM.

Endret av Ar`Kritz
Lenke til kommentar

Noen som har gjort denne softmodden som har fått litt fargeproblemer i Far Cry?

Enkelte planter/palmestammer osv får heller merklige farger. Som brungult gult og blått ved ett tilfelle :o

Tror egentlig ikke det har noe med modden å gjøre. Fordi feilen er liksom på de samme plantene hele tiden. Men de passer liksom ikke inn i spillet...

Lenke til kommentar

Enkelte planter/palmestammer osv får heller merklige farger. Som brungult gult og blått ved ett tilfelle :o

Tror egentlig ikke det har noe med modden å gjøre. Fordi feilen er liksom på de samme plantene hele tiden. Men de passer liksom ikke inn i spillet...

Jeg har ikke fått sånn problemer.

Men du må kanskje laste ned den nye patchen..

Lenke til kommentar

HAdde det samme problemet med 9800PRO, lasta ned 1,2 patch, så ble det bra igjen ;)

Lenke til kommentar

Har flashet mitt Powercolor til 16 pipes nå.. kortet yter som det skal med 16 pipes men vifta på kortet øker jevnt hvis jeg kjører 3d-mark tester eller spiller. Har et ganske luftig kabinett så dette burde ikke være noe problem.. andre som har merket det samme?

Lenke til kommentar

Jippiiii!!! :w00t:

Da var endelig det nye kortet kommet, et Connect-3D x800 Pro ViVo (BULK), til 3900,- med flg. specs på kjernen:

R420

215RADCGA11F

GA9005.1

0416AA

Altså en True XT kjerne. :love: (Ikke sant?)

Minnet er av typen Samsung, med flg. info:

SAMSUNG 416

K4J55323QF-GC16

Altså 1,6ns minne! :dribble:

Et meget godt kjøp synes jeg... (De har flere på lager, om noen vil ha?)

Må bare få nytt hovedkort i retur fra komplett[sirup].no nå, så jeg kan prøve det ut.

Angående DISSE Club3D x800 Pro ViVo korta fra MPX , tror jeg det er slike kort med AA-kjerne, noe som kunne bety trøbbel, som noen nevnte tidligere i denne tråden.

(Delvis grunnen til at jeg avbestilte det, + at det tar alt for lang tid før det kommer inn på lager)

Sjekk DENNE Danske testen av et Club3D x800 Pro ViVo med AA-kjerne for mer info og bilder... (Akkurat dette kortet var litt overklokkingsvillig da, men...)

Endret av Surre Sprett
Lenke til kommentar

Etter flashing har jeg ikke mulighet til å spille mer enn 5 min. før tempen fyker opp i 75 grader.. vifta går som ett HEL***! Hvilken bios kan jeg flashe med for å lukke pipelinene igjen?? Har sjekket minne nå, er Samsung 416.. samme type som han over.

Lenke til kommentar
Jippiiii!!! :w00t:

Da var endelig det nye kortet kommet, et Connect-3D x800 Pro ViVo (BULK), til 3900,- med flg. specs på kjernen:

R420

215RADCGA11F

GA9005.1

0416AA

Altså en True XT kjerne. :love: (Ikke sant?)

Minnet er av typen Samsung, med flg. info:

SAMSUNG 416

K4J55323QF-GC16

Altså 1,6ns minne! :dribble:

Et meget godt kjøp synes jeg... (De har flere på lager, om noen vil ha?)

Må bare få nytt hovedkort i retur fra komplett[sirup].no nå, så jeg kan prøve det ut.

Angående DISSE Club3D x800 Pro ViVo korta fra MPX , tror jeg det er slike kort med AA-kjerne, noe som kunne bety trøbbel, som noen nevnte tidligere i denne tråden.

(Delvis grunnen til at jeg avbestilte det, + at det tar alt for lang tid før det kommer inn på lager)

Sjekk DENNE Danske testen av et Club3D x800 Pro ViVo med AA-kjerne for mer info og bilder... (Akkurat dette kortet var litt overklokkingsvillig da, men...)

Alle vivo kort har 1,6ns minne, og alle kan flashest til XT.. Så jeg vil ikke si du var spesielt "heldig" :p

Lenke til kommentar
Etter flashing har jeg ikke mulighet til å spille mer enn 5 min. før tempen fyker opp i 75 grader.. vifta går som ett HEL***! Hvilken bios kan jeg flashe med for å lukke pipelinene igjen?? Har sjekket minne nå, er Samsung 416.. samme type som han over.

Kan ikke lukket igjen. Du kan prøve å Flashe inn ATI X800XT bios, å se om det hjelper, eller du kan flashe tilbake til Pro Bios. Alle pipelinsene vil uansett være åpne. Har ikke hørt om noen som har lukket de 4 pipelinsene igjen.

En annen løsning er å kjøpe seg Arctic Cooleren så fort den kommer på markedet :thumbup:

Lenke til kommentar
Alle vivo kort har 1,6ns minne, og alle kan flashest til XT.. Så jeg vil ikke si du var spesielt "heldig" :p

Har du ikke lest det som er skrevet om flashing av x800 Pro kort på xtremesystems? (Tidligere i denne tråden, gidder ikke bla tilbake for å finne linken)

Der er det flere som har mislyktes i å flashe...

Men det var noe sånt som 100% av de med den kjernen jeg fikk som var vellykket. (nederst på brikken: 0416AA)

420AA f.eks gikk det ikke med...

Mulig jeg tar feil, men det tror jeg ikke.

Lenke til kommentar

Nå klarte jeg å flashe tilbake til 12 pipes.. puh. Når jeg står i desktop ligger kortet på 50 grader, etter 10-15 min spilling ligger den på 61-62 grader.

Noen andre som kan sjekke hva slags temp. de har på dette kortet??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...