Gå til innhold

X800 VIVO softmod til 1.6ns 12@16 pipes

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da kan vel jeg også melde meg inn i klubben.. postdamen var akkurat på døra med en stoor brun eske. Har fått ett MSI P865 (800) Intel hovedkort og en boxed 3ghz CPU (ikke Prescott)... + ett PowerColor X800Pro VIVO.

Kjøpte også med en 160GB Seagate SATA disk og en Nec 2510A DVD-Brenner.

Fra før har jeg XP2800+ og et Gainward TI4400 kort. Har aldri hatt noe ATI kort før, kun 4-5 GF kort så dette kan bli spennende.

Endret av klorin
Lenke til kommentar
Da kan vel jeg også melde meg inn i klubben.. postdamen var akkurat på døra med en stoor brun eske. Har fått ett MSI P865 (800) Intel hovedkort og en boxed 3ghz CPU (ikke Prescott)... + ett PowerColor X800Pro VIVO.

Fra før har jeg XP2800+ og et Gainward TI4400 kort. Har aldri hatt noe ATI kort før, kun 4-5 GF kort så dette kan bli spennende.

Grattis da!

Nice pc ;)

Lenke til kommentar

Grattis da!

Nice pc ;)

Takk.. har også hatt 4-5 AMD maskiner de siste årene og da tenkte jeg det var greit å teste en Intel igjen også.. selv om jeg har vært veldig fornøyd med AMD, ingenting å utsette på det. Grunnen til at jeg bytter er kun for å teste noe annet.

Jeg hadde egentlig tenkt å kjøpe 3.2 GHZ men ut fra forumet her virker det som det lønte seg å kjøpe 3.0 GHZ og klokke denne. Dette blir off topic så jeg skal ikke mase om det her. Kommer med tilbakemelding når alt er oppe å går.

Lenke til kommentar

Heisann. Etter å ha teste mitt powercolor x800p vivo må jeg si jeg er litt skuffet. Trodde farcry ville bli en lek for dette kortet med max instillinger på alt uten AA og AF. Det går altså ikke så glatt som jeg skulle håpet, daler ned i 15 fps til tider. Kanskje bare jeg som er litt kravstor her, ikke vet jeg.

Men så til mitt spm. Dere som har flasha til 16 piplines og tilbake til orginal bios, er det noe ekstra krutt å hente på de 4 ekstra pipene med pro hastighet? Er ikke sugen på å kjøre på xt hastighet da det er overstadig varmt i mitt kabinett. Er ikke for sugen på å flashe heller hvis ytelsen er minimal med hensyn til garanti.

Mulig jeg kunnet funnet noe hvis jeg leste hele tråden, men vi snakker 15 sider her.

Spec for de som lurte på det, [email protected] med 512 ram

Lenke til kommentar
Heisann. Etter å ha teste mitt powercolor x800p vivo må jeg si jeg er litt skuffet. Trodde farcry ville bli en lek for dette kortet med max instillinger på alt uten AA og AF. Det går altså ikke så glatt som jeg skulle håpet, daler ned i 15 fps til tider. Kanskje bare jeg som er litt kravstor her, ikke vet jeg.

Men så til mitt spm. Dere som har flasha til 16 piplines og tilbake til orginal bios, er det noe ekstra krutt å hente på de 4 ekstra pipene med pro hastighet? Er ikke sugen på å kjøre på xt hastighet da det er overstadig varmt i mitt kabinett. Er ikke for sugen på å flashe heller hvis ytelsen er minimal med hensyn til garanti.

Mulig jeg kunnet funnet noe hvis jeg leste hele tråden, men vi snakker 15 sider her.

Du bør nok ha 1024mb ram for å kjøre Far Cry med alt på maks

Lenke til kommentar

Drep meg ikke om jeg er teit nå, men har du lastet ned siste patch?

Lenke til kommentar

Har siste patch ja.

Btw....... > vitsen med alt på det høyeste er? Hvorfor ikkje kjøre på en passelig "preformance" med nice Fps? Men det er jo noen som er storforlanganes. Men men

Vel vet ikke helt jeg. Betaler man nesten 4000 kr for et skjermkort burde kortet i det minste kunne ta dagens spill uten problemer, eller? Klart jeg får ikke vondt i sjelen av å sette ned litt på innstillinger, men det er ikke hva jeg hadde forventet.

Lenke til kommentar

Redlight: Nå må du ikke legge for mye vekt i hva slags ytelse du får i Far Cry. Selv om spillet er nytt og har flott grafikk, betyr det ikke at det bruker skjermkortet bra. Vi har jo alle sett spill som krever noe vilt med maskinvare men ingenting er noe spesielt bra, og vi har alle sett spill med bra grafikk som krever lite.

Tweaking av configfiler og slike ting pleier å hjelpe en del også, det er nok en god del tråder om dette på diverse Far Cry forum =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...