Gå til innhold

X800 VIVO softmod til 1.6ns 12@16 pipes

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå har jeg flashet ja....

Først åpnet jeg pipene med gigabyte biosen. deretter flashet jeg til original XT biosen. da fikk jeg masse artifacts i 3dmark og programet krasjet og derfor flashet jeg til original PRO bios. Jeg fikk 118003dmarks med 510/560. minnet klarer mer men GPU krasjer i 3dmark når den kommer til 515..

Er det bedre å kjøre med XT bios? Gir den noen forbedringer?

Lenke til kommentar
Nå har jeg flashet ja....

Først åpnet jeg pipene med gigabyte biosen. deretter flashet jeg til original XT biosen. da fikk jeg masse artifacts i 3dmark og programet krasjet og derfor flashet jeg til original PRO bios. Jeg fikk 118003dmarks med 510/560. minnet klarer mer men GPU krasjer i 3dmark når den kommer til 515..

Er det bedre å kjøre med XT bios? Gir den noen forbedringer?

Nei, ikke hvis du nå har 16pipelines med Pro biosen. (noe du burde har hvis du har flashet med Gigabyte XT biosen, å så tilbake til Pro biosen)

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar
Klokket kortet til  510/575 og fikk 12080 i 3dmark.. jeg tror at minnet klarer mer men jeg tørr ikke prøve...

Det er ikke farlig å tyne kortet enda litt til. Det er bare å fortsette til du får korrupt grafikk, men da er det bare å klokke ned litt.

ps: bra score Ducky, og det er bra at du tok til motet å flashet kortet :yes:

Lenke til kommentar
Klokket kortet til  510/575 og fikk 12080 i 3dmark.. jeg tror at minnet klarer mer men jeg tørr ikke prøve...

Det er ikke farlig å tyne kortet enda litt til. Det er bare å fortsette til du får korrupt grafikk, men da er det bare å klokke ned litt.

Jepz!

Skal prøve 585 imorra;)

Men det kommer en del artifact i trolls lair.. og ragtroll..

Endret av Ducky
Lenke til kommentar

Jepz!

Skal prøve 585 imorra;)

Men det kommer en del artifact i trolls lair.. og ragtroll..

Hvis det kommer artifacts nå har du klokket for mye! Da må du senke hastigheten på minne litt.

Lenke til kommentar

Kaptein_S, takk for guide! :w00t: (kameraten min hopper rundt nå som jeg fikk skjermkortet hans oppe å gå med 16pipelines :D)

cpu_

amd 64 3000+

Kort_

__ Powercolor X800Pro VIVIO __

bios_original (m/16 pipel.)

kjerne_525

minne_504

3dmark03_

9 677 uklokket, 12 pipel. --> 11 341 klokket, 16 pipel.

kan vel nevnes at man bør ha flashrom liggende på disketten fra byrjaN for å ta backup

Lenke til kommentar

Flott at flere flasher her! :yes: Powercolor kortet mitt klokker veldig bra.. det klarer XT hastigheter og vell så det uten artifacts! Men jeg føler ikke det er vits å kjøre på de hastighetene sånn til vanlig, så jeg kjører 500/575 til vanlig! Merker ikke forskjell i spill uansett.. bare i 3Dmark! :)

Lenke til kommentar
skal kanskje kjøpe meg VGA Silencer snart..

Tror dere at jeg klarer XT hastighet da?

Den skal jeg kjøpe meg og! Kjøpe den nye som kommer om en stund..

Vet ikke om du klarer det, men det er uansett en mye bedre kjøler.. den blåser lufta ut av kabinettet i motsetning til original kjølern som blåser den inn!

Lenke til kommentar
skal kanskje kjøpe meg VGA Silencer snart..

Tror dere at jeg klarer XT hastighet da?

Den skal jeg kjøpe meg og! Kjøpe den nye som kommer om en stund..

Vet ikke om du klarer det, men det er uansett en mye bedre kjøler.. den blåser lufta ut av kabinettet i motsetning til original kjølern som blåser den inn!

Skal vente litt lengre...

Har litt stramm budsjett nu :p

Lenke til kommentar
Flott at flere flasher her!  Powercolor kortet mitt klokker veldig bra.. det klarer XT hastigheter og vell så det uten artifacts! Men jeg føler ikke det er vits å kjøre på de hastighetene sånn til vanlig, så jeg kjører 500/575 til vanlig! Merker ikke forskjell i spill uansett.. bare i 3Dmark! 

Har du vivo?

Jeg har PowerColor fra kompletts første sending med back pack ult ed x800pro, om du har det, hvor mye kan du klokke safet - bruker du ati tool?. Jeg har prøvd meg litt frem med ati tool selv, men er ganske grønn på dette så jeg er forsiktig.

takk for evnt svar

Lenke til kommentar
Flott at flere flasher her!  Powercolor kortet mitt klokker veldig bra.. det klarer XT hastigheter og vell så det uten artifacts! Men jeg føler ikke det er vits å kjøre på de hastighetene sånn til vanlig, så jeg kjører 500/575 til vanlig! Merker ikke forskjell i spill uansett.. bare i 3Dmark! 

Har du vivo?

Jeg har PowerColor fra kompletts første sending med back pack ult ed x800pro, om du har det, hvor mye kan du klokke safet - bruker du ati tool?. Jeg har prøvd meg litt frem med ati tool selv, men er ganske grønn på dette så jeg er forsiktig.

takk for evnt svar

Ja, jeg har VIVO.. Kan klokke til 520/575 safe! Da er systemet stabilt over tid...

Klarte også å kjøre det litt høyere når jeg tok 3Dmark testen, men av og til kobler vpu recover seg inn!

Jeg bruker ATI-tool ja..

Lenke til kommentar

Jeg tror at jeg venter på rev.4 av VGA Silencer..¨

Den skal være bedre enn de forige..

På OCUK forumene klarte en fyr ,som hadde soft modet kortet sitt til XT,

540/580. Før han monterte vifta klarte han ikke XT hastighet..

BTW: for de som spør hvor de kan kjøpe kortet: PC X800Pro VIVO ,dette kortet kan lett modes til XT og Gullgutten kjører det stabilt på XT hastigheter ;)

Endret av Ducky
Lenke til kommentar
Jeg tror at jeg venter på rev.4 av VGA Silencer..¨

Den skal være bedre enn de forige..

På OCUK forumene klarte en fyr ,som hadde soft modet kortet sitt til XT,

540/580. Før han monterte vifta klarte han ikke XT hastighet..

BTW: for de som spør hvor de kan kjøpe kortet: PC X800Pro VIVO ,dette kortet kan lett modes til XT og Gullgutten kjører det stabilt på XT hastigheter ;)

Gullgutten? :p

Det er ikkje 100% stabilt på XT hastigheter desverre.. det er stabilt en stund, men av og til kobler vpu recover inn! Skal ha rev 4 av arctic cooler jeg og!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...