Clutch Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Satt sammen maskina mi igår.....innstallerte xp,drivere til hovedkort og driver til skjermkort(Gainward fx 5950 Ultra xp/1800 VIVO) Når jeg starter maskina så kommer det artifacts allerede inne i biosen Dette var der også FØR jeg innstallerte driver til skjermkort,men det ble litt bedre etter at driver`n kom på plass.....dvs at noen ganger er det ikke artifacts på skjermen i det hele tatt Lest en del rundt her på forumet og mange nevner varmegang........tror ikke det som er problemet mitt her (har ca 30 grader inne kabinettet, 2 papst-vifter(12db) + cpu-kjølern: Aero 4 Lite(turbinvifte)!! Skjermkortet har jeg også koblet til en "power supply",viftene går som de skal. Håper noen har litt peiling på dette,konstruktive svar mottas med stor TAKK Mvh Lenke til kommentar
Kasp Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Er skjermkortet nytt? Mye tyder på at det er defekt.. Lenke til kommentar
Pingo68 Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Med så store artifacts problemer så er nok dessverre skjermkortet defekt. Har du sjekket temp'en på selve skjermkortet? Tror nok at det er rimelig HOT under drift, men ..... Lenke til kommentar
Clutch Skrevet 28. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2004 Heisann! Det viste seg at skjermkortet måtte i retur ja Fikk et Ati Radeon 9200se som ventekort,skal bli artig å høre hva jeg får som erstatningskort(5950 produseres ikke lengere) De nevnte noe om de nyere 6800-korta,men jeg vet ikke helt.......... Mvh Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Du får vel et 9800XT eller 6800. Kan ihvertfall ikke gå ned på FX5900. Lenke til kommentar
CB87-Bergen Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Huff, du er utrolig heldig Jeg har aldri slik "flaks" Lenke til kommentar
StorPeder Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Du er heldig da Kanskje jeg skal prøve å sende inn GF2- kortet mitt Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Kanskje jeg skal prøve å sende inn GF2- kortet mitt hehe, ja, og jeg har et gammelt S3 Trio64 liggende. Eller kanskje jeg skal sende inn mitt gamle Cirrus Logic 512kb VGA kort.... Trådstarter: Jeg vil nok tro at du får et 5950 kort av deres lagerbeholdning, eller evt. et 9800XT Lenke til kommentar
Clutch Skrevet 1. september 2004 Forfatter Del Skrevet 1. september 2004 Ok.....jeg har vært litt i tvil om hvordan jeg skulle skrive dette her,men...... Jeg har idag 01.09.04. fortsatt IKKE fått ett erstatningskort ifra Komplett.no. Det har gått 2 mnd uten at det har skjedd så mye....jeg kjøpte maskinen min hos www.rohcomputer.no ,men skjermkortet ble kjøpt hos komplett .no De hos Rohcomputer har jeg hatt kontakt med hele veien,det var de som stillte med "ventekort",men det er visst en eller annen flaskehals hos komplett,får man tro ......først var det ferieavvikling,deretter ble jeg forespeilet ble dette kortet: http://gainward.se/products/gf6/6800/6060.html når de hadde fått det på lager... Men så kom det ett nytt "tilbud": http://komplett.no/k/ki.asp?sku=302126&cks=PRL Nå begynner jeg å få bange anelser her.......tross alt;jeg hadde ett 5950 U kort i utgangspunktet.........føler meg snytt her.......heter det ikke i kjøpsloven at man skal ha en identisk vare tilbake,hvis varen ikke funker? Tips om hva man kan /bør gjøre? Mvh en frustrert Paddington_V1A Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 6800LE er nok bedre enn 5950U... Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Det er litt drøyt at du har måttet vente 2 måneder, ferieavvikling eller ikke. Du har vel mast på dem innimellom? Lenke til kommentar
Clutch Skrevet 1. september 2004 Forfatter Del Skrevet 1. september 2004 Hei Goophy: http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=8990 de snakker om at det er "litt" raskere enn 5900!! 5950 ultra blir noe annet Smirnoff: Jeg har nok mast en del ja Håper dette ordner seg snart......... mvh Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Hvis du søker litt på google og finner noen tester ser du at det ligger ca. likt/ litt bedre enn 9800XT... Men på enkelte ting er det dårligere enn 5900, så et kjempebra kort er det ikke... Lenke til kommentar
Clutch Skrevet 16. september 2004 Forfatter Del Skrevet 16. september 2004 Etter mye om å men så fikk jeg dette: http://komplett.no/k/ki.asp?sku=301395&view=detailed !! !! Må si meg ganske fornøyd tross en GOD del venting "No ska æ spæll" Lenke til kommentar
Lucas Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Etter mye om å men så fikk jeg dette: http://komplett.no/k/ki.asp?sku=301395&view=detailed !! !! Må si meg ganske fornøyd tross en GOD del venting "No ska æ spæll" du fikk nok det kortet der for "tort og svie" ! men du har alle grunner til å få det kortet ! gratulere med ett røverkjøp og ikke fullt så heldig røverkjøp Lenke til kommentar
TDK Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Det kortet gruser nok 5950ultra godt ja... Gratulerer... Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Det er en god erstatning ja! Hadde selv også vært meget fornøyd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå