Gå til innhold

skal kjøpe noen pc-deler trenger tips


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei.

Jeg hadde tenkt å kjøpe oppgradere en gammel pc et hakk. Men det skal ikke koste mer en 3000..

 

Her er det jeg har funnet:

 

hovedkort

 

cpu

 

cpu kjøler

 

ram

 

Jeg er veldig takknemelig for all hjelp :D

Hvorfor heller ikke kjøpe A-64 og en annen kjøler enn den Thermaltaken!!! Kjøp den Zalman kjøleren som passer til S754!

Han skriver maks 3000,- Kan være derfor han ikke har valgt A64 ;)

 

jegerenfisk: dette er vel et greit budsjett-oppsett, selv om jeg personlig ville valgt XP2500+ og Abit NF7-S. Dette vil koste omtrent det samme som de komponentene du hadde satt opp. Er ikke store ytelsesforskjellen på disse CPU'ene, men dersom pengene strekker til er det jo like greit å gå for 2800+

Lenke til kommentar
Det blir litt  dumt med vifte under pcu...

Regner med det er PSU(strømforsyning) du mener, og i så fall går det helt greit med vifte på undersiden av denne.

Har det selv, og mener det er en fordel, for det drar ut varmluft fra området rundt CPU :yes:

 

og noen som vet hvor høy Thermaltake Volcano 11+ Xaser Edition er?? (cm)

77mm står det her

 

Holder med JenkaRiPS når det gjelder hovedkort og prosessor, NF7-S og 2500+

:thumbup:

 

PS. Kjøp 3200 ram, ikke 2700! :no:

Endret av Fiesta
Lenke til kommentar

For all del, ikke kjøp den vifta!! 48dB!!

 

Jeg har nettopp hatt denne oppgraderinga,

 

CPU: AMD XP2800

 

CPU kjøler: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=119402&cks=PRL du hører den knapt :yes:

 

Hovedkort: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=122498&cks=PRL

 

Men hvis jeg var deg hadde jeg valgt et hovedkort med nforce 400 brikkesett, ikke KT400. Men du får jo mange usb porter og s-ata til en billig penge på det hovedkortet du så på ;)

Lenke til kommentar
For all del, ikke kjøp den vifta!! 48dB!!

Nuhvel, du MÅ ikke kjøre vifta på fullt :)

 

CPU kjøler: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=119402&cks=PRL du hører den knapt :yes:

Denne fungerer vel helt greit, men ved overklokking lønner det seg å ha litt å gå på. Thermaltaken yter ikke så værst, men man må tåle litt støy. Er sjelden stillegående halv-jalla vifter duger til noe særlig overklokking

Lenke til kommentar
TwinMOS Dual Pack PC3200 512MB/2x256MB

 

Det ble ca 300kr billigere :D , men er litt små usikker på om ram'en er noe bra??

Det spørs hvilke chipper du får på dem. Er det Winbond CH-5, vil de være helt greie. Men Twinmos bruker mye annet også, så du kan ende opp med brikker som ikke vil klokke noe spesielt i det hele tatt.

Iom. du har et budsjett å følge og skal handle fra komplett, må det bli dette kit'et eller Corsair Value-kit. Desverre er det ingen garanti for at noen av disse kommer med Winbond-chipper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...