Gå til innhold

Nec 2510a DVD Brenner. Noen erfrainger?


Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe denne, da jeg ser de har den som ukens tilbud hos komplett for 695,-

Nec har så vidt jeg har forstått et veldig bra rykte når det gjelder dvd-brennere, etter 1300 og 2500 serien. Denne nye her er jo dual layer. Ser den har bare 2,4x på dual layer brenning. Tar det lang tid å brenne en plate da? Kan det være lurt å vente med å kjøpe brenner til de kommer med høyere hastighet på dual layer, 4 eller 8x f.eks?

Kommentarer/erfaringer mottas med takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vurderer å kjøpe denne, da jeg ser de har den som ukens tilbud hos komplett for 695,-

Nec har så vidt jeg har forstått et veldig bra rykte når det gjelder dvd-brennere, etter 1300 og 2500 serien. Denne nye her er jo dual layer. Ser den har bare 2,4x på dual layer brenning. Tar det lang tid å brenne en plate da? Kan det være lurt å vente med å kjøpe brenner til de kommer med høyere hastighet på dual layer, 4 eller 8x f.eks?

Kommentarer/erfaringer mottas med takk!

Har vurdert denne jeg også, hadde vært fint med litt tilbakemeldinger :yes:

Lenke til kommentar

Har bestilt denne brenneren hos komplett nå.

Selvfølgelig lønner det seg å vente på at dual layer teknologien blir mere moden - vente et år f.eks. Men da er kanskje blålaser-alternativer aktuellle. Det lønner seg aldri å kjøpe datautstyr man ikke har bruk for...

 

Det har vært et godt prisfall på DVD-brennere den siste tiden, men det er ikke noe poeng i å vente på at de blir gratis...

 

Kjøp gjerne denne brenneren nå. Den er rimelig og NEC 2500A, som jeg antar har omtrent samme mekanikk, har kommet godt ut i tester. Sjekk ut http://www.cdfreaks.com/

Videre er muligheten for tolagsbrenning en kjempefin bonus.

Lenke til kommentar
Har bestilt denne brenneren hos komplett nå.

Selvfølgelig lønner det seg å vente på at dual layer teknologien blir mere moden - vente et år f.eks. Men da er kanskje blålaser-alternativer aktuellle. Det lønner seg aldri å kjøpe datautstyr man ikke har bruk for...

 

Det har vært et godt prisfall på DVD-brennere den siste tiden, men det er ikke noe poeng i å vente på at de blir gratis...

 

Kjøp gjerne denne brenneren nå. Den er rimelig og NEC 2500A, som jeg antar har omtrent samme mekanikk, har kommet godt ut i tester. Sjekk ut http://www.cdfreaks.com/

Videre er muligheten for tolagsbrenning en kjempefin bonus.

Bestillte jeg også :D

Lenke til kommentar
Denne nye her er jo dual layer. Ser den har bare 2,4x på dual layer brenning. Tar det lang tid å brenne en plate da? Kan det være lurt å vente med å kjøpe brenner til de kommer med høyere hastighet på dual layer, 4 eller 8x f.eks?

Ved 2,4x tar det vel ca. 45 minutter (husk at selv på en 4x brenner vil det ta ca. 27 mins å brenne en full DL plate). DVD-brennere går litt i to retninger - du har de utrolig raske brennerene (opp til 16x) og DL-brenning, som er 2,4x hos alle.

 

Dersom du skal brenne DL-plater, kjøp denne. Grei, billig og så rask som det finnes i øyeblikket. Skal du ha rask brenning, brenn to enlags plater med en hurtig brenner. Og da finnes det flere og raskere alternativer enn denne.

 

Kjella

Lenke til kommentar
Har fulgt med på denne tråden

http://forum.rpc1.org/viewtopic.php?t=2590...er=asc&&start=0

 

For de som er interessert i DL er det mye informasjon å finne her.

Både NEC 2500 og 2510 kan brukes til DL brenning.

En ting er å ønske seg dual-layer, men hvem har egentlig råd til å bruke dual-layer plater? 5 stk fra komplett koster fremdeles 865,- kroner...

 

En annen ting er den evindelige firmware-saken med NEC2500 og flashing for å "aktivere" dual-layer. Er det noen som har hatt råd til å brenne dual-layer plater med en slik og teste det? Slik jeg har forstått det med NEC2500 så er det ikke sikkert at laseren kan kalibreres godt nok til å brenne dual-layer, selv om firmwaren lar deg få lov..

Lenke til kommentar

Har selv en NEC 2500, komer til å flashe den for DL når prisene på DL media kommer ned på ett fornuftig nivå.

De som har prøvd DL med NEC 2500 i ovennevnte link har fått det til å virke dersom de har brukt plater som støttes av firmwaren Herrie har laget.

Lenke til kommentar

komplett_

 

Verbatim DVD-R plate 9,4GB Double Sided (Metal AZO) pakke 50stk i Spindle, 2x

kr 3.635,-

 

omfg

 

tror jeg avbestiller den brenneren ganske straks

 

hvor mye tid estimerer dere før prisene er under 200kr for en slik 50stk spindle?

altså rundt 1/19 av prisen idag :hrm:

Lenke til kommentar
komplett_

 

Verbatim DVD-R plate 9,4GB Double Sided (Metal AZO) pakke 50stk i Spindle, 2x

kr 3.635,-

 

omfg

 

tror jeg avbestiller den brenneren ganske straks

 

hvor mye tid estimerer dere før prisene er under 200kr for en slik 50stk spindle?

altså rundt 1/19 av prisen idag :hrm:

Dette er vel ikke dual layer plater, men Double Sided. Er en forskjell der...

 

Anyway; dual layer platene ER fortsatt dyre. Skal du brenne backup av filmer er det som regel billigere å kjøpe et til eksemplar av orginalen!

Lenke til kommentar

Dual Layer var i hovedsak ikke grunnen til at jeg bestillte denne, men etter at jeg fikk en diskkræsj og har knotet i et døgn med å hente ut dataene igjen så fant jeg ut at jeg må brenne ut drittet før det skjer igjen. Takler ikke å brenne så mye på cd :no: Og da såg denne brenneren ut som et relativt billig alternativ til Plextor, som jeg syns er kongen på haugen.

Endret av Ronin
Lenke til kommentar

skal du innvistere i brenner idag bør du jo helt klart kjøpe dvd-brenner av den enkle grunn til at du får brennt mye, mye mer på en dvd-plate enn en cd-plate. selv om dual layer-platene er dyre per idag så er det jo svært sjeldent en egentlig trenger å brenne så mye på en enkelt plate... så en single-layer brenner holder lenge.... (men er jo greit å ha en dual layer i tilfelle en en sjelden gang skal ta backup av hele hardisker og lignende.......)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Noen andre enn meg som har trøbbel med å få PCn til å detecte denne brenneren?

Har en harddisk (PM) og en dvd-rom (PS) på den første IDE sloten på hovedkortet, samt en S-ATA disk. Når jeg kobler brennern inn i den andre IDE sloten på hovedkortet blir den ikke funnet. Så flyttet jeg kablene fra DVD-romen over til brennern for å se om den fant den, og da ville ikke pcn boote siden den av en eller annen grunn ikke fant primary master (harddisken) lenger.

Ganske rart vil jeg si. Fint hvis noen som evt har opplevd det samme kan komme med et tips eller to før jeg blir skikkelig sinna :p

Lenke til kommentar

Jeg har hatt gode erfaringer med både nec 2500 og 2510 til nå.

 

Brenner fint 8x på plater som støtter det og så er den veldig grei å ha fordi stuecdspilleren min ikke tar disse nymotens kopibeskyttede cdene - så jeg må lage en kopi av de (ironisk synes jeg) og nec 2500 er veldig flink til å lese de uten problem.

Lenke til kommentar
Har hatt Nec 2510A noen uker nå, og ingen problemer så langt. Bruker ca. 10 min på en full DVD (8x). Har kun brukt media fra Verbatim (4x og 8x), og det funker meget bra. Overrasket hvor stillegående den er (min tidligere brenner hørtes ut som en boeing 757 ved takeoff).

Har ikke prøv dual layer brenning, da platene for dette jo fortsatt er for dyre.
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Har hatt Nec 2510A noen uker nå, og ingen problemer så langt. Bruker ca. 10 min på en full DVD (8x). Har kun brukt media fra Verbatim (4x og 8x), og det funker meget bra. Overrasket hvor stillegående den er (min tidligere brenner hørtes ut som en boeing 757 ved takeoff).

 

Har ikke prøv dual layer brenning, da platene for dette jo fortsatt er for dyre.

Brenner du 4X platene i 8X? For jeg leste i en review at det var mulig. Men det kan være at jeg misforstod..? :)

Lenke til kommentar

Hei, bruker NEC 2500A 1.07v2 Dual Layer Bitsetting Beta 5 firmware og brenner Verbatim DVD+R x4 plater uten problemer på x8. Dvs den begynner å brenne på x4 og ved ca 20% øker den til x6 og ved ca 50% øker den til x8. I snitt blir sikkert dette mere x6 (bruker 8,5 min). Men det er vel pga at skrivingen avsluttes ytterst der hastigheten er størst.

 

Jeg er godt fornøyd med NEC 2500A og har ikke hatt noen feilbrenninger, selv om jeg har kjørt flere prossessor krevende ting samtidig som jeg har brent. Bruker som sagt Verbatim DVD+R 4x og Verbatim DVD+RW 4x.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...