Gå til innhold

Korrupte feriebilder... Hjelp!

Anbefalte innlegg

Hei, i går skulle jeg formatere c:\ partisjonen min som er en egen disk på 56 gigabyte. Flyttet da alle viktige data som lå på den over på d:\ som er en en disk på 160 gigabyte.

formaterte så c:\ disken og installerte Windows XP Professional.

Når maskinen bootet for første gang inn i Windows så kjørte den en disk check på d:\ partisjonen, og det så ut som den rydda opp i en del korrupte filer, dette "flagra" såpass fort forbi på skjermen at jeg rakk ikke få med meg alt som skjedde, men den kjørte en visning til slutt, så det så ut som det var checkdisk den hadde kjørt, og fiksa noen feil.

Problemet nå etterpå er at feriebildene mine som jeg ikke har rukket å ta backup av til cd ikke fungerer, eller d.v.s 40 av 188 bilder fungerer, men resten er det bare blankt når jeg åpner opp, filstørrelsen ser riktig ut, men jeg får ikke opp noe bilde.

har prøvd med 4 forskjellige bildeprogrammer.

Har også prøvd å rekonstruere dataene fra c:\ med Easy Recovery, men finner stort sett alt annet enn de bildene som jeg ikke har backup av.

Noen gode tips... ? er drittkjipt å miste feriebildene....:cry:

Noe program som klarer å bygge opp jpeg bildet på nytt ved hjelp av de dataene jeg har? Bildene er på ca 500kb-1000mb pr stk.

På forhånd takk for svar,

Daniel

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...