hasund Skrevet 19. april 2002 Del Skrevet 19. april 2002 Gamlefar vil ha meg til å lage en hjemmeside for han. Han har ikke peiling på disse tingene, men jeg forstår det sånn at han har noen andre til å serve siden. Men nå ville han altså at jeg skulle registrere et no-domene, og henviste meg til norid.no (han hadde fått beskjed om at der kunne man få dette). Men som jeg forstår er det kun registrerte fortak som kan få domener der. Noen som har tips om hvor man får kjøpt no-domener? Forwarding, domene på Seychellene osv er ikke aktualt... Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 19. april 2002 Del Skrevet 19. april 2002 Hei hasund! I utgangspunktet er det foretak som får lov til å registrere .no domener... Men,no kan ei bedrift kjøpe opp til 15domener uten at dei nødvendigvis trenger å ha noko med bedrifta å gjære..(skjedde ei oppmykning for ei tid tilbake..Husker ikkje direkte dato..Det kan du sikkert finne ut på norid.no) Så det er mulig du kan få eit firma til å registrere eit domene for deg eller far din... Eller så kan du registrere einmansforetak. Eller så kan du registrere etternamnet ditt/far di som .no domene.. Da kan du få dittellerfardinsittetternamn.no Om ikkje etternamnet er registrert fra før.. Lenke til kommentar
pskard Skrevet 19. april 2002 Del Skrevet 19. april 2002 http://www.webdeal.no/ Billig og bra :smile: Lenke til kommentar
hasund Skrevet 19. april 2002 Forfatter Del Skrevet 19. april 2002 Han tenkte seg fornavnetternavn.no, ettersom han er musiker og det skal være enklest mulig å henvise presse, arrangører osv dit. Etternavnet alene er allerede tatt... Lenke til kommentar
paper Skrevet 19. april 2002 Del Skrevet 19. april 2002 Osei er vel en del billigere enn Webdeal.. http://www.osei.no Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 19. april 2002 Del Skrevet 19. april 2002 Ja, men OSEI har også en del mer nedetid en WebDeal (om det betyr noe da) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå