Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

full tilgang til filer, uavhengig av tilatelser

Anbefalte innlegg

hvordan kan jeg få full tilgang til filer som ligger på en server (windows 2000 server)

hver bruker har sin profil, det er nå sommerferie, og de profilene skal bort, men jeg får ikke tilgang til dem, det jeg må gjøre er å gå inn i hver mappe, merke alle filene, og skrive over de rettighetene som er der, og velge Administrator som owner, dette tar LANG tid, jeg skal jo gjøre dette på ca 400 profiler.

jeg kan ikke merke alt og ta ownership på de, da må jeg jo legge til de brukerene som skal ha tilgang til etterpå...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men er det ikke bare å opprette en ny admin og gi kontoen tilgang til alle filene som ligger på de forskjellige profilene. Tror da ikke det sletter de andres tilgang. Gir bare den ene kontoen ekstra tilgang. Eller?

Endret av oblivian
Lenke til kommentar

"Allow inheritable permissions from parent to propagate to this object" er en ganske greit sak i win2000 som burde fikse denne biffen antar jeg..

nederst på security tabben.. sett de rettigheter som trengs på documents and settings or wherevvah, og aktiver den saken der.. på en eller annen måte..

Lenke til kommentar
"Allow inheritable permissions from parent to propagate to this object" er en ganske greit sak i win2000 som burde fikse denne biffen antar jeg..

nederst på security tabben.. sett de rettigheter som trengs på documents and settings or wherevvah, og aktiver den saken der.. på en eller annen måte..

joda, men jeg må fortsatt gjøre det på hver mappe og hver fil, noe som vil ta alt for lang tid...

jeg ser at gruppen SYSTEM har full tilgang, kan jeg utnytte dette på noen måte??

Lenke til kommentar

Kopier alle filene du vil ha tak i, til en ny folder på evt en lokal pc, og sett rettigheter på den nye folderen. Da får du full tilgang på alle filene

Endret av @Fa
Lenke til kommentar

Det du gjpør først er å gå på topp-katalogen (der du har profilene lagret). Properties->Security->Advanced->Owner->Administrator(s), alt etter hva du vil, kryss av for Replace owner on subcontainers and objects. La kjøre, kan ta lang tid. Etterpå kan du kjøre dette i en .bat-fil(alt på en linje):

FOR /D %%f IN (*.*) DO echo y|cacls %%f /T /G Settinndittdomeneher\%%f:C administrators:F

Dette gir hver bruker changerettigheter på sin mappe, og administrators fulle rettigheter. Da har du rettigheter til det du skal gjøre, og brukerne har rettigheter til det de skal gjøre på sitt område.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...