aklla Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 hvordan kan jeg få full tilgang til filer som ligger på en server (windows 2000 server) hver bruker har sin profil, det er nå sommerferie, og de profilene skal bort, men jeg får ikke tilgang til dem, det jeg må gjøre er å gå inn i hver mappe, merke alle filene, og skrive over de rettighetene som er der, og velge Administrator som owner, dette tar LANG tid, jeg skal jo gjøre dette på ca 400 profiler. jeg kan ikke merke alt og ta ownership på de, da må jeg jo legge til de brukerene som skal ha tilgang til etterpå... Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 (endret) Men er det ikke bare å opprette en ny admin og gi kontoen tilgang til alle filene som ligger på de forskjellige profilene. Tror da ikke det sletter de andres tilgang. Gir bare den ene kontoen ekstra tilgang. Eller? Endret 28. juni 2004 av oblivian Lenke til kommentar
aklla Skrevet 28. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2004 nei, fordi mappene blir laget av brukerene selv, og administrator blir av en eller annen merkelig grunn ikke tatt med som bruker av den mappa Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Jo, men alle mappene ligger jo hierakisk på "et sted". Man skulle da tro at det bare var å merke top mappen og gi admin fulle lese og skrive-rettigheter derfra. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 28. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2004 nei, ingen av mappene arver fra den over... Lenke til kommentar
*Tronaldo* Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Mon tro om cacls kan hjelpe deg med dette ? Problemet er dog at 3 filer MÅ slettes manuelt og på forhånd tas rettigheter til (enda en gang) for å fjernes... Lenke til kommentar
aklla Skrevet 28. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2004 jeg har laget ett cacls script, men får beskjed om at jeg ikke har tilgang, selv om jeg kan legge til administrator som user uten noe pes... Lenke til kommentar
Fungus Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 "Allow inheritable permissions from parent to propagate to this object" er en ganske greit sak i win2000 som burde fikse denne biffen antar jeg.. nederst på security tabben.. sett de rettigheter som trengs på documents and settings or wherevvah, og aktiver den saken der.. på en eller annen måte.. Lenke til kommentar
*Tronaldo* Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Det scriptet ditt kan du jo kjøre som administrator vha "run as". Må man ta eierskap før man kjører cacls eller kan det gjøre det også...? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 28. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2004 "Allow inheritable permissions from parent to propagate to this object" er en ganske greit sak i win2000 som burde fikse denne biffen antar jeg.. nederst på security tabben.. sett de rettigheter som trengs på documents and settings or wherevvah, og aktiver den saken der.. på en eller annen måte.. joda, men jeg må fortsatt gjøre det på hver mappe og hver fil, noe som vil ta alt for lang tid... jeg ser at gruppen SYSTEM har full tilgang, kan jeg utnytte dette på noen måte?? Lenke til kommentar
@Fa Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 (endret) Kopier alle filene du vil ha tak i, til en ny folder på evt en lokal pc, og sett rettigheter på den nye folderen. Da får du full tilgang på alle filene Endret 28. juni 2004 av @Fa Lenke til kommentar
aklla Skrevet 28. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2004 (endret) det er ikke lett når jeg ikke har tilgang til de filene du vil jeg skal kopiere velkommen til forumet Endret 28. juni 2004 av aklla Lenke til kommentar
SunKing Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Det du gjpør først er å gå på topp-katalogen (der du har profilene lagret). Properties->Security->Advanced->Owner->Administrator(s), alt etter hva du vil, kryss av for Replace owner on subcontainers and objects. La kjøre, kan ta lang tid. Etterpå kan du kjøre dette i en .bat-fil(alt på en linje): FOR /D %%f IN (*.*) DO echo y|cacls %%f /T /G Settinndittdomeneher\%%f:C administrators:F Dette gir hver bruker changerettigheter på sin mappe, og administrators fulle rettigheter. Da har du rettigheter til det du skal gjøre, og brukerne har rettigheter til det de skal gjøre på sitt område. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 28. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2004 TUSEN TAKK, funka flott det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå