Gå til innhold

Hvilket spill krever mest idag?

Anbefalte innlegg

farcry krever no ikkje so møkje... eg kjenner noken som har p4 2.0 ghz 256 sd ddr ram. gf 4 mx 440 64 mb 80 gb har disk. og det går flott på den maskina.. lobber ein del ja. men det går fint på 800 gange 600 og alt på medium. :tease:

Joda, men prøv å sku alt på max, med samtlige spesialeffekter og slikt på.

DA skal du se et spill som krever rimelig mye :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
vietnam er jo stort... men d kan hakke uansett faen hva slags pc du har, spesielt de som har ATI kort har problemer. Er nok en liten bug ute og går...

Nåja... Er da ikke alle ATI-kort som har problemer med grafikken i BFV.

Har selv et Sapphire 9600XT og det kjører BFV silkeglatt på maksimal settinger.

Er vel heller selve balansen i gameplayet som plager undertegnede.

Lenke til kommentar

mx440 er directx 7 absert, klarer ikke få direct x 9 efekter med det kortet. Støtter ikke pixel shading og lignende heller, så d går ikke ann å ha alle de snaxne efektene.

Edit: leif...

Endret av fargoth
Lenke til kommentar
Visse MMORPG krever i befolkede situasjoner mye mer enn det Far Cry gjør :)

Affirmative!

Planetside, med fleire hundre personar i ein og samme kamp, og i tillegg sandstorm, da vart det for lite med mine 512 ja.

FarCry kjører heilt glatt på 512, men logisk nok kjører det betre på 1024.

Lenke til kommentar
Heit tåpelig å sei at FarCry ikke krever så mye for di det går på en P4 1.7Ghz + GF4 kort!
Ler meg ihjel !
Halvparten av vitsen er DEN grafikken _hvis_ du har maskin.
At spillet "går rundt" med mindre er ikke et tegn.

La vi si det sånn: Kan du ikke spelle FarCry i 1280x1024 med ALT på full blås har du ikke sett FarCry.. da har du kun testet 'gameplay'et'

*blæh*

:!:
Lenke til kommentar
Heit tåpelig å sei at FarCry ikke krever så mye for di det går på en P4 1.7Ghz + GF4 kort!

Ler meg ihjel !

La vi si det sånn: Kan du ikke spelle FarCry i 1280x1024 med ALT på full blås har du ikke sett FarCry.. da har du kun testet 'gameplay'et'

*blæh*

Tror ikke NOEN kan kjøre det med ALT på Very High, full aa og af. Har selv radeon X800Pro og athlon 3200, og da hakker/dårlig framerate.

Lenke til kommentar

Ler meg ihjel !

*blæh*

Tror ikke NOEN kan kjøre det med ALT på Very High, full aa og af. Har selv radeon X800Pro og athlon 3200, og da hakker/dårlig framerate.

Jeg har faen meg et GF FX 5950 ULTRA og kjører alt på fullt på 1280! Har 34FPS i gjennomsnitt... Jeg har en AMD Athlon 2800+ og 512MB DDR3200 RAM.

Men Deus Ex 2 har jeg problemer med faktisk... har 20fps på high detail når jeg kjører 1024 :(

Lenke til kommentar

Ler meg ihjel !

*blæh*

Jeg har faen meg et GF FX 5950 ULTRA og kjører alt på fullt på 1280! Har 34FPS i gjennomsnitt... Jeg har en AMD Athlon 2800+ og 512MB DDR3200 RAM.

Men Deus Ex 2 har jeg problemer med faktisk... har 20fps på high detail når jeg kjører 1024 :(

Du har altså alle innstillingene på Very High, med full aa/af og så høy oppløsning? Hmm...sliter litt med å tro på det der faktisk.

Lenke til kommentar

Kan ikke si annet, enn at Far Cry må være veldig krevende. Er jo anbefalt med A64 og R9800pro, så sier jo litt.

Er jo nesten spillbart med 1 ghz, 256mb ram og 64 mb skjermkort av hvilket som helst slag. Men da tror jeg ikke det ser pent ut. Spiller selv med alt på Very high og ultra high med det som står i profilen, og det går glatt! ;)

Lenke til kommentar

For de som nevnte hl2 kommer ikke dette til å kreve mer enn f. eks far cry. minimum er 1.2ghz, 256mb ram og dx7 skjermkort.

Det mest krevende i dag må nok (som tidligere sagt) være far cry. Får det ikke til å gå flytende nok til at jeg gidder å spille det, selv med 9800pro@xt og 1gb ram.

Lenke til kommentar
farcry krever no ikkje so møkje... eg kjenner noken som har p4 2.0 ghz 256 sd ddr ram. gf 4 mx 440 64 mb 80 gb har disk. og det går flott på den maskina.. lobber ein del ja. men det går fint på 800 gange 600 og alt på medium. :tease:

hailt rett... eg spiller det jo på altt fulllt hehe.. eg har jo litt kraftig data da!!!

Lenke til kommentar
Farcry krever en god del, ja.

Min 1,7ghz 257ddr ram, gf 4 mx440 p4, kan ikke kjøre FarCry en gang, så

det sier jo litt om hvor mye det krever.

Hehe, min maskin er jo bedre enn det der, hehe. - Kjøp ny :thumbup: MX skjermkort er ikke særlig poplulær her på forumet.

Jeg tror at Far Cry suger mest saft ut av maskinen for tiden.... Har ikke tenkt til å teste det en gang på min maskin med XP1900, 1gig 133Mhz SD og Ti4200.

:wallbash:

Vær så snill!

FarCry går faktisk greit med GF4 MX 440 hvis du bare konfigurerer det riktig.. Er nok først og fremst RAM-en din som ikke gjøre jobben... Du har kanskje en Intel Celeron prosessor også?

Begge dere to jeg quoter har faktisk ikke RAM til å kjøre FarCry..

EDIT:

A|3x: Den PC-en skal dra FarCry!! Sikkert noen instillinger du ikke har ordna på(Anti aliasing f.eks)

Anbefaler at alle her tar seg en tur innom her!

Endret av Zythius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...