Gå til innhold

Preview på nVidia NV45

HKS

Anbefalte innlegg

Vel så lenge det er snakk om beta drivere enten fra Ati eller fra NV så er det greit å få vite hva som gir en større ytelses økning, må si jeg er enda skeptisk til NV etter FX serien og de driver optimaliseringer som ble gjort der.

Det var en side nettopp som samenlignet ATI sine drivere med optimaliseringer slått på, og nvidia sine optimaliseringer for 6800 både av og på i flere drivere. De kom frem til at det ikke er noe kvalitetstap med nvidia sine optimaliseringer, og at det ikke er noe skille mellom bildekvaliteten på ATI og NV kort. (nyeste generasjons kort).

Drar det litt ut nå men... Dermed synes jeg det er rett og slett smakløst av ATI å anbefale reviewers å skru av nvidia sine optimaliseringer.

Skal se om jeg klarer å spore opp siden igjen.

Det værste med denne ATi saken er at du ikke kan slå av disse optimaliseringene selv... MEN driveren til ATi slår den av for deg når du kjører applikasjoner som bruker "colored-mipmaps"... Og det for at reviewere skulle få se forskjellen mellom AF kvaliteten på NV40 & R420...

Spør du meg... Like ille av ATi som da nVidia fikset på 3DMark scoren... :thumbdown:

Dette beviser bare at den ene er ikke bedre enn den andre! :mad:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det var en side nettopp som samenlignet ATI sine drivere med optimaliseringer slått på, og nvidia sine optimaliseringer for 6800 både av og på i flere drivere. De kom frem til at det ikke er noe kvalitetstap med nvidia sine optimaliseringer, og at det ikke er noe skille mellom bildekvaliteten på ATI og NV kort. (nyeste generasjons kort).

http://graphics.tomshardware.com/graphic/2...timized-06.html

Dette viser noe annet. Som du kanskje ser er overgangen mellom mip-map levelene mer tydelig med "brilinear". Men det var kanskje ikke dette RobinB siktet til.

Raptor,28/06/2004 : 17:43]Det værste med denne ATi saken er at du ikke kan slå av disse optimaliseringene selv... MEN driveren til ATi slår den av for deg når du kjører applikasjoner som bruker "colored-mipmaps"

ATi sin optimalisering er en adaptive metode som kjører full trilinear hvis det er store nok forskjeller mellom mip-map levelene og du får ikke større forskjell enn med colored mip-maps. Ser heller ikke poenget med å gi forbrukere mulighet til å skru av en optimalisering hvis det ikke gir dårligere kvalitet.

Og det for at reviewere skulle få se forskjellen mellom AF kvaliteten på NV40 & R420...

Ja det blir litt feil.

Spør du meg... Like ille av ATi som da nVidia fikset på 3DMark scoren...  :thumbdown:

Dette beviser bare at den ene er ikke bedre enn den andre!  :mad:

Hvordan da? Det er ikke juks så lenge det ikke går ut over kvaliteten.

Jeg syns ikke det blir det samme som å erstatte shadere med lav presisjon versjoner, bruke statiske clip planes og slå av buffers clears.

Lenke til kommentar

Tydelig her at det er mange som ikke har peiling i det hele tatt hva Ati's Trylinear algorithm gjør i det hele tatt . siden man ikke har klart å finne bevis fra en troverdig kilde at Trylinear har dårligere kvalitet så har man begynt å se etter texture shimmering i stedet . Folk glemmer at når man tok Nvidias Brilinear så var det merkbare atifacts på grunn av at den var for agressivt (nv30) . Nvidias Brilinear har har blitt merkbart bedre siden da . men har mye større sjanse for å vise mipmap transitions enn Ati's Trylinear

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...