Gå til innhold

Preview på nVidia NV45

HKS

Anbefalte innlegg

dette var en dårlig prestasjon av Nvidia..hva skal han med NV45 da når den bare er klokka 35mhz mer enn NV6800U. :thumbdown: .. herregud! sier jeg! her har >Ati lagd en helt vanlig samling med X-kort allså: X300, x600XT, x800pro og X800XT og X800XT PE ;)

detter her jo en helt vanlig kolleksjon av ATi kort, mens Nvidia driver og stresser og bygger mere og mere kort som liksom skal ta ATi...foreksemple NV6800U-Exstreme..som aldri kom ut da..men den var jo lagd..og nå kommer NV45 som slår ATi i noen små tester og da er det bare 1-10FPS foskjell..allså man kan ikke forvente at 2 kort av forskjellige Produsenter ska være like på alle salgs måter!

Allså det jeg prøver og fram vise er at Nvidia er jo blodtørstige etter seier..:realmad:

Uansett om du kjøper X800XT-PE i agp eller PCi eller NV6800U i agp eller PCi så tror jeg du er strålende fornøyd.. :w00t: !!!

Du merker ikke forkjell i spill vis X800XT-pe fks i et spill kjører 98fps og Nv6800U kjører 90fps i det samme spillet :nei:

nVidia har følgende kort på PCI-Express...

PCIe versjon av FX5200

PCIe versjon av FX5700

PCIe versjon av FX5900

NV45 som er en PCIe versjon av NV40

Som du kanksje har fått med deg har nVidia sine partnere skrudd opp refferanseklokken på Ultrakortene fra 400Mhz til 430Mhz, og droppet dermed 6800 UE

Selvsagt må nVidia vise at de er omtrent like gode som ATi denne gangen. Det er de foreløpig. Bedre i noen tester, like bra i andre, og dårligere i andre igjen.

Men godt sagt... ATI X800XT-PE og 6800Ultra er begge gode kjøp og du blir nok fornøyd uansett hvem du velger! :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Raptor' date='28/06/2004 : 13:40']
dette var en dårlig prestasjon av Nvidia..hva skal han med NV45 da når den bare er klokka 35mhz mer enn NV6800U. :thumbdown: ..  herregud! sier jeg! her har >Ati lagd en helt vanlig samling med X-kort allså: X300, x600XT, x800pro og X800XT og X800XT PE ;)

detter her jo en helt vanlig kolleksjon av ATi kort, mens Nvidia driver og stresser og bygger mere og mere kort som liksom skal ta ATi...foreksemple NV6800U-Exstreme..som aldri kom ut da..men den var jo lagd..og nå kommer NV45 som slår ATi i noen små tester og da er det bare 1-10FPS foskjell..allså man kan ikke forvente at 2 kort  av forskjellige Produsenter ska være like på alle salgs måter!

Allså det jeg prøver og fram vise er at Nvidia er jo blodtørstige etter seier..:realmad:

Uansett om du kjøper X800XT-PE i agp eller PCi eller NV6800U i agp eller PCi så tror jeg du er  strålende fornøyd.. :w00t: !!!

Du merker ikke forkjell i spill vis X800XT-pe fks i et spill kjører 98fps og Nv6800U kjører 90fps i det samme spillet :nei:

nVidia har følgende kort på PCI-Express...

PCIe versjon av FX5200

PCIe versjon av FX5700

PCIe versjon av FX5900

NV45 som er en PCIe versjon av NV40

Som du kanksje har fått med deg har nVidia sine partnere skrudd opp refferanseklokken på Ultrakortene fra 400Mhz til 430Mhz, og droppet dermed 6800 UE

Selvsagt må nVidia vise at de er omtrent like gode som ATi denne gangen. Det er de foreløpig. Bedre i noen tester, like bra i andre, og dårligere i andre igjen.

Men godt sagt... ATI X800XT-PE og 6800Ultra er begge gode kjøp og du blir nok fornøyd uansett hvem du velger! :yes:

jeg er helt enig selv allså med det jeg sa: ATI X800XT-PE og 6800Ultra er begge gode kjøp og du blir nok fornøyd uansett hvem du velger ;)

men vis man er Nvidia fan så skal jeg ikke stoppe dem for å kjøpe Nvidia kort!

skal ikke ha nytt skjermkort før neste månde allså, det blir vel i slutten av juli vi får se hvordan ATi og Nvidia hamler opp med vær andre da!

jeg skal i vertfall ha ny Prossesor og hovedkort og nytt skjermkort!

det er vertfall sikkert, og da kjøper jeg meg PCi skjermkort!

Lenke til kommentar

Anandtech var en av de første hardware sitene jeg fant frem til på nettet, og er en av de få hardware sidene jeg fremdeles har 100% tiltro til. De var en av de første til å skrive gode, utfyllende og meget informative artikler om produktene de anmeldte, være seg hovedkort, chipset, prosessorer eller grafikkort. Anandtechs artikler kan man faktisk lære noe av, og hele siten bærer preg av en seriøsitet man ikke finner andre steder (inkludert Toms, HardOCP, Beyond3d osv.).

Nå er folka som står bak Anandtech kun mennesker med egne meninger, så de vil nok ikke oppfattes som objektive til en hver tid, særlig hvis man er av en annen oppfatning selv, men at de skal være særlig partiske overfor en produsent, i dette tilfellet Nvidia, har jeg ingen forståelse for.

Det stemmer riktignok at Anandtech har tette bånd med Nvidia, og er blant de første som få tilsendt deres produkter. Dette tette båndet deler de dog også med ATI og en rekke andre hardware og software leverandører, inkludert Intel, AMD, ID Software, Epic, Valve, Futuremark osv. Når Intel og Amd vil gi previews på nye prosessorer for server segmentet eller ID Software og Epic vil vise frem sine nye 3dmotorer, står Anandtech øverst på lista over utenforstående som får lov til å kikke på teknologien.

Forøvrig har Anandtech kritisert Nvidia en rekke ganger, (se for eksempel deres omtale av NVIDIA GeForce FX 5800 Ultra), i sammenlikningen mellom 6800 Ultra og X800 XT konkluderte de at forskjellen i krav på strømforsyning, fysisk størrelse, varmeavvikling o.l. kunne være en svært avgjørende faktor for forbrukeren, og de har utallige ganger kåret ATI sine produkter til den klare vinneren i sitt segment. I omtalen hvor Anandtech skulle ha "kåret FX5700 til den klare vinneren i midrange segmentet", sier de samtidig at Radeon 9700Pro er uslåelig i pris kontra ytelse.

Lenke til kommentar
Og det påvirker testresultatene? Så lenge Anand ikke trikser med testresultatene så tror jeg de har troverdigheten til de fleste her.

Hva tror du grunnen er til at dem har tilgang til dette lenge før andre?

Jeg sier ikke at dem jukser med tallene, men heller at dem ofte lener konklusjonen og valget av test applikasjoner, spill og opsett i nVidia's favør.

Som du kanksje har fått med deg har nVidia sine partnere skrudd opp refferanseklokken på Ultrakortene fra 400Mhz til 430Mhz

Jeg er klar over at det er produsenter som har valgt å gjøre det, men ikke at dette nå er standard for alle GF6800Ultra kort. Kilde?

Lenke til kommentar
Og det påvirker testresultatene? Så lenge Anand ikke trikser med testresultatene så tror jeg de har troverdigheten til de fleste her.

Hva tror du grunnen er til at dem har tilgang til dette lenge før andre?

Jeg sier ikke at dem jukser med tallene, men heller at dem ofte lener konklusjonen og valget av test applikasjoner, spill og opsett i nVidia's favør.

Som du kanksje har fått med deg har nVidia sine partnere skrudd opp refferanseklokken på Ultrakortene fra 400Mhz til 430Mhz

Jeg er klar over at det er produsenter som har valgt å gjøre det, men ikke at dette nå er standard for alle GF6800Ultra kort. Kilde?

Du bruker normalt sett å være en av de mest fornuftige her MistaPi, men nå er du barnslig, rett og slett.

De eneste 'bevisene' du har for at Anandtech er partiske er at de får hardware fra Nvidia tidligere enn andre? Dette er fjas, og det tror jeg du vet selv også. Selv om man kanskje kan ane subjektivitet i konklusjonene (slik som hos alle andre HW-nettsteder) så lyver de ikke med testene.

Anandtech har alltid vært en av de mest seriøse sidene på nettet, og har holdt subjektiviteten på et minimum i de fleste tilfeller. At de får hardware tidligere enn andre vitner kun om kvaliteten på siden og deres skribenter.

Lenke til kommentar
Du bruker normalt sett å være en av de mest fornuftige her MistaPi, men nå er du barnslig, rett og slett.

De eneste 'bevisene' du har for at Anandtech er partiske er at de får hardware fra Nvidia tidligere enn andre? Dette er fjas, og det tror jeg du vet selv også. Selv om man kanskje kan ane subjektivitet i konklusjonene (slik som hos alle andre HW-nettsteder) så lyver de ikke med testene.

Anandtech har alltid vært en av de mest seriøse sidene på nettet, og har holdt subjektiviteten på et minimum i de fleste tilfeller. At de får hardware tidligere enn andre vitner kun om kvaliteten på siden og deres skribenter.

Mens at f.eks Beyond3D som ikke får hardware tidlig fra nVidia vitner til den dårlige kvaliteten dems? og hvis du leser hva jeg skriver er ikke det eneste jeg baserer påstanden min på.

Som for alle web sider er antall hits ganske viktig og tror du ikke nVidia utnytter dette med å stille visse kriterier for at dem skal få hardware sampler tidlig. Anandtech har også brukt uoffisielle drivere i omtalene dems, jeg antar at nVidia ikke har en finger med i spillet her heller..

At du ikke er enig er helt greit, men det betyr ikke at jeg er barnslig og det endrer ikke mitt syn om Anandtech.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Mens at f.eks Beyond3D som ikke får hardware tidlig fra nVidia vitner til den dårlige kvaliteten dems? og hvis du leser hva jeg skriver er ikke det eneste jeg baserer påstanden min på.

Som for alle web sider er antall hits ganske viktig og tror du ikke nVidia utnytter dette med å stille visse kriterier for at dem skal få hardware sampler tidlig. Anandtech har også brukt uoffisielle drivere i omtalene dems, jeg antar at nVidia ikke har en finger med i spillet her heller..

At du ikke er enig er helt greit, men det betyr ikke at jeg er barnslig og det endrer ikke mitt syn om Anandtech.

Hallo.. ALLE hardware sidene har jo brukt uoffisielle drivere på testene sine.. Godt mulig de også har testet nvidias nyeste forceware drivere, men de fleste har brukt noe rundt 61.40 , 61.45 osv.. Cat 4,7beta blir jo også brukt :p

Synes du har for lite i argumentene dine til å si at anandtech er partiske mot nvidia.. og hvis du leste det mr_snuffles sa og har lest de testene har du enda mindre å stå på..

La nå for all del nVidia få den PR'n dem får, samme med ATi ;)

Synes også Anandtech er av de mest seriøse sidene :yes:

Lenke til kommentar

Kom med noe annet enn antagelser og spekulasjoner så skal jeg vurdere å høre på deg. At Anandtech tester med et større spektrum av drivere er da bare positivt! Hvis man ikke selv klarer å forstå at beta drivere kan gi et annet testresultat enn ferdige releases er det heller leseren som har et problem og ikke skribenten.

Om Nvidia kommer bedre ut fordi leseren ikke har snøring er da vitterlig ikke Anandtech sitt problem!

Mens at f.eks Beyond3D som ikke får hardware tidlig fra nVidia vitner til den dårlige kvaliteten dems?

Først og fremst; det var ikke det jeg sa. Uansett, Anandtech er faktisk ansett som en av de beste sidene på nettet, og selv om ikke Beyond3D er ansett som noe dårlig alternativ vil jeg tro at de fleste seriøse produsenter heller vil gi noe til Anandtech enn Beyond3D nettopp pågrunn av omdømmet til Anandtech.

Tror du bør revurdere dine retoriske evner hvis du begynner med slik argumentasjon.... :roll:

Lenke til kommentar
Om en artikkel har bilder eller ikke skal vel ikke ha noe utslag på hvor seriøs artikkelen er...

Vel så lenge det er snakk om beta drivere enten fra Ati eller fra NV så er det greit å få vite hva som gir en større ytelses økning, må si jeg er enda skeptisk til NV etter FX serien og de driver optimaliseringer som ble gjort der.

Lenke til kommentar
Hallo.. ALLE hardware sidene har jo brukt uoffisielle drivere på testene sine.. Godt mulig de også har testet nvidias nyeste forceware drivere, men de fleste har brukt noe rundt 61.40 , 61.45 osv.. Cat 4,7beta blir jo også brukt :p

Jeg siktet ikke til testene med GF6800, der finnes det ikke offisielle drivere så det er forståelig.

Kom med noe annet enn antagelser og spekulasjoner så skal jeg vurdere å høre på deg. At Anandtech tester med et større spektrum av drivere er da bare positivt! Hvis man ikke selv klarer å forstå at beta drivere kan gi et annet testresultat enn ferdige releases er det heller leseren som har et problem og ikke skribenten.

Jeg kan love deg at det er mange som ikke anser dette. Uansett mener jeg det er forkastelig å bruke beta drivere så lenge det er offisielle drivere tilgjenglige. Da snakker jeg om bruke beta drivere istedet for offisielle.

Om Nvidia kommer bedre ut fordi leseren ikke har snøring er da vitterlig ikke Anandtech sitt problem.

Det er ikke mange som får FX5950 til komme best ut over R9800XT i nærmest alle testene. Dette er en kommentar fra Anandtech:

We can honestly say that NV35 is everything that was right about NV30 plus everything that was lacking in NVIDIA's first FX GPU. The balance of power has been shifted back towards NVIDIA.

Og som vanlig har ikke Anandtech sammenlignet AA kvaliteten med R9800 der ATi var overlegen.

Det var også Anandtech som kom med test resultater fra HL2 med Det 50 serien som dem angivelig skulle ha fått fra en sikker kilde som viser at FX5900 er på høyde med R9800. Dette er ikke akkurat hva testen til Xbit labs viser.

Alt dette og mer tegner etter mitt syn et mønster som tilsier at Anandtech ikke er så rent upartiske og jeg er ikke alene om å ha dette synet, bl.a mener en del av forum brukerene på Beyond3D det samme.

Anandtech er faktisk ansett som en av de beste sidene på nettet, og selv om ikke Beyond3D er ansett som noe dårlig alternativ vil jeg tro at de fleste seriøse produsenter heller vil gi noe til Anandtech enn Beyond3D nettopp pågrunn av omdømmet til Anandtech.

Og derfor er det mer å vinne med at Anandtech stille produktene til nVidia i best mulig lys.

Lenke til kommentar
Om en artikkel har bilder eller ikke skal vel ikke ha noe utslag på hvor seriøs artikkelen er...

Vel så lenge det er snakk om beta drivere enten fra Ati eller fra NV så er det greit å få vite hva som gir en større ytelses økning, må si jeg er enda skeptisk til NV etter FX serien og de driver optimaliseringer som ble gjort der.

Det var en side nettopp som samenlignet ATI sine drivere med optimaliseringer slått på, og nvidia sine optimaliseringer for 6800 både av og på i flere drivere. De kom frem til at det ikke er noe kvalitetstap med nvidia sine optimaliseringer, og at det ikke er noe skille mellom bildekvaliteten på ATI og NV kort. (nyeste generasjons kort).

Drar det litt ut nå men... Dermed synes jeg det er rett og slett smakløst av ATI å anbefale reviewers å skru av nvidia sine optimaliseringer.

Skal se om jeg klarer å spore opp siden igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...