Gå til innhold

Do you rasterbate?

Anbefalte innlegg

i tillegg kan du vinke farvel til alt som heter garanti siden verkstedene kjapt ser det hvis du har brukt uoriginalt blekk ...

6292250[/snapback]

Ja, det er jo typisk. I grunnen er det frekt at man skal måtte kjøpe "merkeblekk" til blodpris av samme produsent som skriveren. Blir som slitedeler til bil, det. Uoriginalt fungerer perfekt, men bransjen bannlyser det og kaller det søppel. Frekt. Blekkpatroner er ALTFOR dyrt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, det er jo typisk. I grunnen er det frekt at man skal måtte kjøpe "merkeblekk" til blodpris av samme produsent som skriveren. Blir som slitedeler til bil, det. Uoriginalt fungerer perfekt, men bransjen bannlyser det og kaller det søppel. Frekt. Blekkpatroner er ALTFOR dyrt.

6292296[/snapback]

Dette blir OT, men uansett: Er det manglende forståelse for hvordan markedet fungerer som resulterer i at folk er så hissige på høye blekkpriser? Printere selges med tap, det er blekket det tjenes penger på. Hva er det som er så "frekt" med det? Det er ingenting frekt med å tilby et produkt, det er helt opptil kunden om de vil kjøpe det. Det er klart at blekk kunne kosta 20 kroner patrona, men da hadde en helt alminnelig familieprinter kommet på 4000 +, og da ville det blitt solgt mange færre printere.

Dessuten er det selvfølgelig forskjell på blekk fra de forskjellige produsentene. Jeg skal ikke nekte for at noen klarer å lage blekk som er tilnærmet likt det originale, men hvis du kommer borti noen useriøse tullinger som selger fortynnet drygolin er det bare å punge ut for reparasjon eller kjøpe ny skriver.

Lenke til kommentar
men hvis du kommer borti noen useriøse tullinger som selger fortynnet drygolin er det bare å punge ut for reparasjon eller kjøpe ny skriver.

6292347[/snapback]

så sant så sant(dreit meg ut på det)

kjører nå bare orginalt :thumbup:

Lenke til kommentar

Høres ikke ut som du har all verdens innsikt i bransjen, men vi kan la det ligge... Jeg skal ikke nekte deg å kjøpe uoriginalt blekk, men ikke kom og grin til meg når skriverhodet går tett og du må betale halvparten av det printeren kostet i reparasjon.

Lenke til kommentar
Høres ikke ut som du har all verdens innsikt i bransjen Stemmer det, men vi kan la det ligge... Jeg skal ikke nekte deg å kjøpe uoriginalt blekk Det var da enda godt, men ikke kom og grin til meg når skriverhodet går tett og du må betale halvparten av det printeren kostet i reparasjon. Jeg reparerer ikke, jeg kjøper nytt

6292530[/snapback]

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Tipper jeg skal lage meg en Rasterbate nå når Photoshop er oppe å går igjen, eneste jeg trenger er en skriver, men det fikser jeg en mørk kveld oppe på Gløshaugen :)

EDIT: Er det noe stress å skrive ut på en vanlig printer? Skriver den helt ut til kantene f.eks?

Endret av ka1ser
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...