Gå til innhold

Do you rasterbate?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har tenkt å ha dette bilde her: rasterbator-example.jpg

 

Noen som har orginalen i svart hvit? eller kan fikse fra med farger til svart hvit? *Clicky for orginal*

 

Har tenkt å ta halvparten av størrelsen på han over (hvis det er A4 ark han bruker) da blir det 180cm lengde og 100cm høyde....

Noen som har formening om hvilken dotsize jeg bør bruke?

 

Noen Innspill ellers? Første gangen min dette her.. :D

 

WTF. har du en motorsykkel inne? :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
Er bare litt vanskelig å se effekten, før man har skrevet den ut... :ermm:

Jeg fant løsningen etter å ha spurt på adobe forums!!

Klippet fra norskwebforum.no:

 

Etter å ha spurt på Adobe Forums fikk jeg dette til svar:

Not possible. 

Vel, men så fikk jeg heldigvis enda et svar:

well it's sort of possible, but via the pages tab/panel.

 

open the pages panel and drag it as wide as you need.

Then in the options drop down menu select to enlarge or reduce page thumbnails.

 

It will take some trial and error to get the right with width of the panel and zoom factor of the page right though.

 

Det virket konge :)

 

Altså, man trykker på pages slik at man får en rute med tumbnails. De forstørrer man, og man endrer størrelse på ruten slik at man får se så mange bilder per linje man behøver!!

 

"Pages"? Det finnes bare 'File' 'Edit' 'View' 'Document' 'Tools' 'Window' 'Help'

 

edit: Det var et sinnsykt gammel innlegg jeg siterte, men jeg trenger hjelp nå. Hvordan previewer jeg hele skiten uten å finne en gammel utdatert version av reader?

Endret av Pokey
Lenke til kommentar

Det som slår meg hver gang jeg er innom denne tråden er at jeg enda ikke har laget noe slikt ferdig. Planen er å produsere det på en vinylskjærer ("reklamefolie" til bil/vindu etc.)

 

Så for meg å gjøre noe ut av kjøleskapet i første omgang. Fordelen med å få vektorisert dette og kunne skjære det ut er at man kan skalere som man ønsker og slipper marger mellom utskriftsark som krever timevis med klipping.

Lenke til kommentar

lagde disse i går på jobb (tilsynsvakt på ungdomskole) hvor jeg har tilgang til kopimaskin (dårlig svart hvitt) og sløydsal.

Kvaliteten blir da ikke helt top notch men på fra et par meter ser det riktigt så bra ut.

bildefila er vel på ca 8000x2000 og er her printa ut på 6xa3.

 

to forskjellige versioner:

1. Ene versjonen er limt på en hvitmalt treplate, her gikk jeg også over med fargeblyanter og lekte meg litt i etterkant, litt usikker på hva jeg syntes om resultatet.

 

2. Andre smalt jeg opp i et hjørne siden det er et 180graders panorama.

 

brukt posterazor programmet.

post-163452-1257850918_thumb.jpg

post-163452-1257850960_thumb.jpg

Endret av kapteinkrykke
Lenke til kommentar

ikke så myes å stjele;P fargeblyanter heter det. Hvis du skal prøve tror jeg at jeg hadde prøvd med svake vannfarger, tror det hadde gjort seg. Jeg skal teste det neste gang ihvertfall.

 

Orker ikke og ta nytt bilde men her er en nærmere crop, ikke helt skarpt men bedre enn istad.

 

edit: glemte å laste opp bilde.

post-163452-1257862567_thumb.jpg

Endret av kapteinkrykke
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...