Alliha Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 uhm, nei voks opp ikkje sjekk kva tid eg er fødd Lenke til kommentar
Atald Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Ser at det er det som er poenget, men toskje vart det. Altså, jeg følger deg helt fint frem til kommaet, men etter det kollapser det mer eller mindre for min del. Lenke til kommentar
Scarn Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 I mitt tilfelle hadde eit bilete utan at dei er oppbygd i 'dots' vore mykje betre. Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Hmm, er det noen måte å få previewet alle arkene sammen slik de skal før man skriver ut? Har bildet mitt lagret som pdf. Lenke til kommentar
Alliha Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 (endret) Pokey: det skal stå korleis ein kan forhåndsvise i adobe reader i førstepost edit: nei det var det ikkje. vent litt så skal eg finne det edit2: sorry, men eg finner det ikkje... skal ikkje var så longt baki her Endret 5. juni 2009 av Alliha Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 (endret) Kom over en tråd om posters på stackoverflow.com, så tenkte jeg at det kunne vært fint med noe på veggen. Desverre så fant jeg ingen plakater som jeg likte, så kom jeg på rasterbate! Har rørt sammen dette. Tenker jeg skriver det ut i morgen... Endret 8. juni 2009 av Blackslash Lenke til kommentar
Scarn Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Går det ikkje an å sjå bileta i eit stort "preview" før ein trykk det ut? I Adobe Reader går det berre an å skrolle eit og eit bilete. Lenke til kommentar
MadsFN Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Jeg har tenkt å ha dette bilde her: Noen som har orginalen i svart hvit? eller kan fikse fra med farger til svart hvit? *Clicky for orginal* Har tenkt å ta halvparten av størrelsen på han over (hvis det er A4 ark han bruker) da blir det 180cm lengde og 100cm høyde.... Noen som har formening om hvilken dotsize jeg bør bruke? Noen Innspill ellers? Første gangen min dette her.. Lenke til kommentar
toth Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 I mitt tilfelle hadde eit bilete utan at dei er oppbygd i 'dots' vore mykje betre. Du har et lignende alternativ i å vektorisere: http://vectormagic.com/home dette vektoriserte bildet av min venninne, f.eks: Kan jeg printe i 100x100 meter om jeg vil, uten å miste kvalitet. Det er vektorteknikk som brukes til firmalogoer og slikt. Her har jeg zoomet inn øyet for å vise: Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Går det an å lage utan desse prikkane? OT: Ja, med et annet program... http://posterazor.sourceforge.net/ Lenke til kommentar
MadsFN Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Jeg har tenkt å ha dette bilde her: Noen som har orginalen i svart hvit? eller kan fikse fra med farger til svart hvit? *Clicky for orginal* Har tenkt å ta halvparten av størrelsen på han over (hvis det er A4 ark han bruker) da blir det 180cm lengde og 100cm høyde.... Noen som har formening om hvilken dotsize jeg bør bruke? Noen Innspill ellers? Første gangen min dette her.. Forresten, er dette laget med prikker? eller det andre programmet der? Hvordan tror dere det hadde gjort seg i farger? blekk er gratis for øyeblikket Lenke til kommentar
TMB Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Nå har ikke jeg lest igjennom alle sidene her men.... Er det noen måte man kan forhåndsvise hele driten på før man skriver ut? Er litt kjipt å bruke opp 30 ark for så å finne ut at det ikke så noe fint ut... Lenke til kommentar
different Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Nå har ikke jeg lest igjennom alle sidene her men.... Er det noen måte man kan forhåndsvise hele driten på før man skriver ut? Er litt kjipt å bruke opp 30 ark for så å finne ut at det ikke så noe fint ut... Det lagrer seg vel som en .pdf fil som du uten nevneverdige problemer kan åpne og se resultatet? Lenke til kommentar
Atald Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Men jeg har enda ikke sett noen som har presentert en løsning for å vise pdf-en i riktig format, altså f.eks. 5 ganger 6 ark. Lenke til kommentar
iverha2 Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 Det her virker dødskult! Enkle spørsmål, beklager om de er dumme: -Dette med hvor store dots det bør være, så antar jeg det blir bedre med liten størrelse. Tipper jeg skal ha 4x3, 12 ark, hvor store/små dots burde det være da for å få det synlig? -Kvalitet på bildet. Må det være HD kvalitet på bildet for at det skal se skikkelig ut når det blir "rasterisert"? -Selv har jeg ikke tenkt å bruke vanlige A4-ark, gjør jeg dette, blir det med skikkelig kvalitetspapir, hp photo paper eller noe. Noen som har erfaringer med denne type papir? Lenke til kommentar
perpetrus382 Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 Det her virker dødskult! Enkle spørsmål, beklager om de er dumme: -Dette med hvor store dots det bør være, så antar jeg det blir bedre med liten størrelse. Tipper jeg skal ha 4x3, 12 ark, hvor store/små dots burde det være da for å få det synlig? -Kvalitet på bildet. Må det være HD kvalitet på bildet for at det skal se skikkelig ut når det blir "rasterisert"? -Selv har jeg ikke tenkt å bruke vanlige A4-ark, gjør jeg dette, blir det med skikkelig kvalitetspapir, hp photo paper eller noe. Noen som har erfaringer med denne type papir? - Dette med dots må du bare prøve deg frem på, kommer helt an på hva motivet er, og hvor det skal henge osv. - Kvaliteten på bildet trenger ikke å være HD. Det trenger ikke engang å være stort. Jeg lage en 4x4 med et bilde med en orginal størrelse på ca 800x600 px - Jeg brukte ikke fotopapir, men papir som er noe tykkere enn vanlig papir. Her er bildet jeg laga til kjæresten. Jeg kjøpte 16 "diplom-rammer", slike med glassplate foran, dette gjorde at jeg fikk bildet litt ut fra veggen. Satte "dots'n" ganske lav, og skrev ut med farger. Ble egentlig ganske fornøyd, og det tror jeg dama ble også. Lenke til kommentar
perpetrus382 Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 Det ble veldig fint! Takk. Håper det inspirerer da. Lenke til kommentar
Grix Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Laget nettopp min første, ble sykt fornøyd: Lenke til kommentar
banjin Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 finnes det andre programmer som kan gjøre samme jobben, med kanskje litt mer innstillinger eller. ikke photoshop eller corel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå