Gå til innhold

Do you rasterbate?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For å få preview med bare Acrobat Reader kan man velge å vise "two up continous" under View>Pages, og zoome til en grei størrelse. Så tar man prntscrn av readeren, limer inn i Paint, åpner en til Paint og klipper ut 2 og 2 ruter fra Paint nr 1 og limer inn i 2. Litt arbeid, men du får en ok forhåndvisning.

 

Laget forresten min første i sted, har nå atombombeklovnen på veggen. Hadde bare papir på 80 g per hva det nå måles i og maskeringstape tilgjengelig, så finishen ble ikke så voldsomt fin. Tapen er ikke så tydelig på veggen som på bildet. Men jeg klippet vekk alle rammene, for jeg syntes de var så ujevne, men det hadde vel egentlig seg ut om jeg hadde beholdt de og hengt de rett på veggen?

 

Har lyst å henge motorsykkeldamen på veggen, men vil ha litt finish. Leste litt i denne tråden for et år eller tre siden, husker noen nevnte at bilderammer kan bli fint, men hvis jeg beholder rammene på arkene blir det vel ganske mye? Noen som har bilder av rasterbering med rammer? (Tråden er blitt litt lang)

 

post-7896-1239452764_thumb.jpg

post-7896-1239452778_thumb.jpg

post-7896-1239452971_thumb.jpg

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ser bra ut på bilder i hvertfall, tror jeg kommer til å prøve igjen med atombombeklovnen og beholde kantene. Men på mine var kantene ulike på hver side av hvert ark, først når jeg hadde fjernet de kom jeg til å tenke på at om venstre siden hadde 1 cm kant og høyre siden hadde 0,5 på alle arkene, så ville det bli 1,5 cm mellom alle når de er limt inntil hverandre. Tror det er noe med printeren min, ser at dine ikke blir sånn, MartinBordvik.

 

Men jeg liker ikke at bildene blir trekt i fra hverandre når du beholder kantene, syns heller at kantene burde "dekket over" noe av bildet sånn at f.eks øynene til han til høyre på bildet i posten over ikke blir unaturlig langt fra hverandre. Fins det noen innstilling for det i programmet?

Lenke til kommentar

Det er sant det du sier... det ser litt merkelig ut med det ene øyet til han til høyre. Men de færreste legger merke til det, og det er ikke noe som irriterer meg. Det er jo egentlig meningen at man skal klippe vekk de kantene.

 

Forøvrig er motivet fra Boondock Saints, en av mine yndlingsfilmer. :)

 

Og forresten... anbefaler å bruke "skoletyggis" til å feste opp arkene med. Du får kjøpt de hos bokhandleren. Se etter en grønn pakke med små grønne klissete firkanter i. Lager ingen merker og henger i århundrer!

Endret av MartinBordvik
Lenke til kommentar

Jeg har en vegg nå rett over skjermen, har 95 cm høyt og 125 cm langt..

Tror dere "Dette"er ett bar motiv?

Noen forslag til bilder og alternativer jeg kan ha her?

Har aldri prøvd dette før så er litt ny :p

 

Skoletyggis? Hvis det rives av lager det STYGGE merker i Taptet.. :( ........?

 

Bruker man vanlige ark? Trenger man spesielle printere?

Endret av MadsFN
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...