aGal Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 I do.. Mitt første forsøk, bilde er av Mark Knopfler i OsloSpektrum. Bilde er tatt av meg. Tok sin tid, har bare en problematisk skriver her i huset så krangla litt med den før det gikk greit. Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Det var stilig aGal! Hadde "generalprøve" idag. I morra blir det 50 ark gjennom laserprinteren. Må bare krangle med den for å få den til å virke, så brukte fotoskriveren nå Anyways, ke ni tycks om motivet? Lenke til kommentar
moyd Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 (endret) Har også forsøkt meg med mer eller mindre hell.. Ble litt blasse farger med laser på kopipapir, men mulig jeg tar en runde med blekk og fotopapir senere.. Fortsatt ute etter gode løsninger for å henge opp skiten... Endret 30. mai 2008 av moyd Lenke til kommentar
Phaser_ Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 (endret) For å henge opp "skiten" så tar du ei papplate gipsplate eller sponplate, som du skjærer til i ønsket str. anbefaler 12mm veggspon for de har not og fjær så de kan skjøtes. (bare lim de i sammen, men pass på att de ligger rett) Grunn de med passende maling og lim på arkene med tapet lim eller spraylim. kjøp noen kule lister og ram inn "skiten". Da har du fått ett megakult megastort bilde med ramme som du kan henge opp hvor som helst. For å få det skikklig råflott så bestill ei plexiglass plate i samme str som sponplata og legg på før det listes rundt kanten. Regner med det blir billig Endret 31. mai 2008 av Phaser_ Lenke til kommentar
moyd Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 ...og lim på arkene med tapet lim eller spraylim... Det er dette punktet som bekymrer meg.. Har hengt opp noen få bilder rett på veggen med kitt og de får en misfarging pga kittet. Lite lyst å bruke flere hundre kroner for å oppleve det samme med limet. Trenger derfor et lim som ikke misfarger bildene.. Tips? Lenke til kommentar
Phaser_ Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 ...og lim på arkene med tapet lim eller spraylim... Det er dette punktet som bekymrer meg.. Har hengt opp noen få bilder rett på veggen med kitt og de får en misfarging pga kittet. Lite lyst å bruke flere hundre kroner for å oppleve det samme med limet. Trenger derfor et lim som ikke misfarger bildene.. Tips? tapetlim kan være litt skummelt om det er vanlig kopipapir. Men ganske sikker på att spraylim ikke burde missfarge noe. spray på baksiden av arket så du ikke søler på de arkene du har limt fast alt. uansett så er det bare å prøve på en liten bit først og se hvordan det virker. Lenke til kommentar
forskningsprosjekt 001 Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 (endret) Dette SKAL jeg prøve! Noen som vet om et Metallica-bilde som kan passe? Skal ikke ha mer en en ca 6x6 ark. Jeg leter på google nå, men kan noen hjelpe meg? Metallica rocks of my socks! Tenkte litt på noen av disse Likte det nederste best.. Hva synes dere? Endret 2. juni 2008 av 0w3z1 Lenke til kommentar
emero Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Bilder med mye små detaljer egner seg skjeldent til rasterbating. Det er ikke bare å gjøre bildet større og sette sammen ark, men også den punkt effekten som gjør at detaljer ofte forsvinner. Kom over en side for dere som vil gjøre dette. Vet ikke om den funker skikkelig, da jeg ikke har rukket teste den ennå, men adressen er iallefall http://homokaasu.org/rasterbator/ Lenke til kommentar
Atald Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Du kom over en side, som helt tilfeldigvis er den samme som trådstarter linker til i førsteinnlegget i tråden? Lenke til kommentar
forskningsprosjekt 001 Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Ja, tilfeldigvis! o_O Lenke til kommentar
kalli Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Gjorde min første "rasterbasjon" akkurat nå Ble ikke så veldig fornøyd egentlig... Tror jeg brukte for store dot size... Hva tror dere? Kunne bildet blitt tydeligere (jeg tenker spesielt på ansiktet) hvis jeg hadde brukt en mindre dot size? Lenke til kommentar
Winydancer Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Bruker du mindre dotsize blir det nok en god del bedre ja. Ser god forskjell på 2 av plakatene mine. Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Dette må prøves. Tipper det blir av et band, kanskje Kaizers Orchestra. Lenke til kommentar
emero Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 HAHAHA Sorry! Leste aldri første posten. Har en stygg tendens til bare kikke gjennom siste siden. Men men, da har jeg iallefall vist at jeg ikke er 100% erfekt heller. Bare 99% Lenke til kommentar
Ikke det? Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Har laget min første rasturbation nå: Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 (endret) Kan man ikke gjøre dette i photoshop også? Jeg har mer kontroll der Brukte først rasterbator og så photoshop på denne Skal printe imorgen. Endret 16. juni 2008 av Mr. Gnom Lenke til kommentar
Soundchaser Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Er det mulig å se hvordan det blir, uten å skrive det ut? I Acrobat får jeg bare se to sider i slengen. Lenke til kommentar
Camron Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Dette lurer jeg litt på også. Fint å se hvordan det ser ut før man setter i gang med å printe ut 20-30 ark. Lenke til kommentar
akle Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Kan man ikke gjøre dette i photoshop også? Jeg har mer kontroll der Brukte først rasterbator og så photoshop på denne Skal printe imorgen. Hvordan får du åpnet det i Photoshop? når jeg åpnet det i ps får jeg bare mange sider! og finnes det filtre i ps som gjør dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå