Gå til innhold

Do you rasterbate?

Anbefalte innlegg

Du er heldig, skriveren min (fra HP) er tom når måleren er halvveis :!:

Hehe, den er kjip. Er jo kjempedyrt med patroner, koster rundt 500 for nye patroner for svart og farge for min i alle fall. Lurer på hvor mye det egentlig koster å skrive ut rasterbation f.eks. 1,6 m x 2 m. Sikkert altfor mye... naturligvis avhengig av om det er mørkt eller lyst bilde da, men jeg synes mørke bilder gir best resultat.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Hva bruker dere som bakgrunn når dere "setter det sammen"? En hvit papplate av noe slag hadde vært fint, men hvor får man kjøpt sånt?

Skiltgravier har slikt tror jeg.

Fikk vertfall ettpar plakter som passet perfekt til 3x3 bilder.

Har 2 stk, en av Stevie G og en av Torres ;)

Planlegger nå ett litt større bilde. Tenkte 4x4 eller større, men har lyst å legge det opp i enkelte rammer og henge det opp med små mellomrom på 1.5 cm - 2 cm.

Billige rammer som passer til A4 ark, som har liten "ramme", noen som vet hvor det er mulig å skaffe?

Lenke til kommentar
Planlegger nå ett litt større bilde. Tenkte 4x4 eller større, men har lyst å legge det opp i enkelte rammer og henge det opp med små mellomrom på 1.5 cm - 2 cm.

Billige rammer som passer til A4 ark, som har liten "ramme", noen som vet hvor det er mulig å skaffe?

har hatt samme ide som deg, og har letet lenge etter billige rammer som passer a4 ark...men ikke funnet noen dessverre. si ifra om dere finner noe!

Lenke til kommentar

Her er ett av mine rasterbator resultat

DSC_8452_rasterbator_Resized_480.JPG

Bildet ble skrevet ut på min Canon MP500 skriver i sommer.

Har dessverre ikke fått hengt det på veggen ennå, men har kjøpt et Nielsen* hengesystem med 6 stk wire og 24 stk kroker for å ikke ødelegge veggen med mange hull. Det vil la meg lage bilder på opptil 24 stk A4 bilder som kan henges opp i stua.

Er også på jakt etter minimum 24 stk sorte (matt) aluminiumsrammer i A4 størrelsen til en vettig pris.

* http://www.nielsen-design.de/eng/produkte/

Endret av Thornbux
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Er det noen som har fått trykket sitt rasterbatorbilde til trykkeri? isåfall, hvilket trykkeri og til hvilken pris/str?

Rasterbator kan vel bare produsere i a4? Noen mulighet for å få til kvadratiske bilder uten å sette sammen i photoshop?

Trykte mitt 8x4xA4-bilde av Kaizers (søk i tråden) i farge på 250g/m^2 kartong for rundt 300 spenn hos orega.no (Trondheim). De kuttet arkene og, så det er ingen hvite kanter, bortsett fra en ramme jeg la på bildet i photoshop først.

Til dere som snakket om festing på veggen, jeg la arkene facedown på et bord, og teipet sammen de 8 radene, så 2 og 2 rader, osv, for så å henge opp alt med monteringsteip (sånn tjukk dobbeltsidig), det fungerer bra.

Endret av Medrakil
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...