MrQuote-on-Quote Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Du er heldig, skriveren min (fra HP) er tom når måleren er halvveis :!: Hehe, den er kjip. Er jo kjempedyrt med patroner, koster rundt 500 for nye patroner for svart og farge for min i alle fall. Lurer på hvor mye det egentlig koster å skrive ut rasterbation f.eks. 1,6 m x 2 m. Sikkert altfor mye... naturligvis avhengig av om det er mørkt eller lyst bilde da, men jeg synes mørke bilder gir best resultat. Lenke til kommentar
kristoao Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Er det noen som har fått trykket sitt rasterbatorbilde til trykkeri? isåfall, hvilket trykkeri og til hvilken pris/str? Rasterbator kan vel bare produsere i a4? Noen mulighet for å få til kvadratiske bilder uten å sette sammen i photoshop? Lenke til kommentar
NyttVisningsnavn Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Du kan velge papirstørrelse i programmet. Lenke til kommentar
Hewitt Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Hva bruker dere som bakgrunn når dere "setter det sammen"? En hvit papplate av noe slag hadde vært fint, men hvor får man kjøpt sånt? Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Fett å ta slike kopier ja.. Tråden deter ut av mine innlegg Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Wow, veldig kult! Jeg hiver inn et innlegg her, sånn at jeg kan lage noe slikt selv når jge flytter for meg selv! Lenke til kommentar
Winydancer Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Hva bruker dere som bakgrunn når dere "setter det sammen"? En hvit papplate av noe slag hadde vært fint, men hvor får man kjøpt sånt? Skiltgravier har slikt tror jeg. Fikk vertfall ettpar plakter som passet perfekt til 3x3 bilder. Har 2 stk, en av Stevie G og en av Torres Planlegger nå ett litt større bilde. Tenkte 4x4 eller større, men har lyst å legge det opp i enkelte rammer og henge det opp med små mellomrom på 1.5 cm - 2 cm. Billige rammer som passer til A4 ark, som har liten "ramme", noen som vet hvor det er mulig å skaffe? Lenke til kommentar
Cheese_king Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Planlegger nå ett litt større bilde. Tenkte 4x4 eller større, men har lyst å legge det opp i enkelte rammer og henge det opp med små mellomrom på 1.5 cm - 2 cm. Billige rammer som passer til A4 ark, som har liten "ramme", noen som vet hvor det er mulig å skaffe? har hatt samme ide som deg, og har letet lenge etter billige rammer som passer a4 ark...men ikke funnet noen dessverre. si ifra om dere finner noe! Lenke til kommentar
Thornbux Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 (endret) Her er ett av mine rasterbator resultat Bildet ble skrevet ut på min Canon MP500 skriver i sommer. Har dessverre ikke fått hengt det på veggen ennå, men har kjøpt et Nielsen* hengesystem med 6 stk wire og 24 stk kroker for å ikke ødelegge veggen med mange hull. Det vil la meg lage bilder på opptil 24 stk A4 bilder som kan henges opp i stua. Er også på jakt etter minimum 24 stk sorte (matt) aluminiumsrammer i A4 størrelsen til en vettig pris. * http://www.nielsen-design.de/eng/produkte/ Endret 1. januar 2008 av Thornbux Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Går det ikke ann å bruke kitt? (for de av dere som vet hva det er) Seff rikelige mengder da. Lenke til kommentar
Thornbux Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Selvfølgelig går det an å bruke kitt, men jeg syns det blir en fin effekt ved å bruke mørke rammer. Hvis man skal benytte kitt til å feste rammene så vil jeg anta at det går med en del Lenke til kommentar
Minus Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Prøvde meg med en bil i dag: Det er ikke hengt opp på veggen, da jeg prøver å komme på en løsning som ikke lager mange unødvendige hull i veggen. Tape er kanskje litt svakt? Lenke til kommentar
Touch of Red Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Vi har gjort det på skolen. Lenke til kommentar
Enojo Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Jeg har bare tape på mitt, og det funker! Bare teip godt. Lenke til kommentar
Winydancer Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Personlig synst jeg taipen ble alt, alt, altfor stygt. Vertfall vist den er veldig synlig. Løsningen for meg ble kvite papplater og dobbelsidig tape. Fungerte ikke å ta det rett på veggene mine, ettersom jeg har noe merkelig tapet Lenke til kommentar
Enojo Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Vel, jeg kan ikke se teipen, så det problemet har ikke jeg Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Så snart jeg finner bilde skal jeg lage en slik en . Blir å printe den ut på skolen . Lenke til kommentar
Medrakil Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 (endret) Er det noen som har fått trykket sitt rasterbatorbilde til trykkeri? isåfall, hvilket trykkeri og til hvilken pris/str? Rasterbator kan vel bare produsere i a4? Noen mulighet for å få til kvadratiske bilder uten å sette sammen i photoshop? Trykte mitt 8x4xA4-bilde av Kaizers (søk i tråden) i farge på 250g/m^2 kartong for rundt 300 spenn hos orega.no (Trondheim). De kuttet arkene og, så det er ingen hvite kanter, bortsett fra en ramme jeg la på bildet i photoshop først. Til dere som snakket om festing på veggen, jeg la arkene facedown på et bord, og teipet sammen de 8 radene, så 2 og 2 rader, osv, for så å henge opp alt med monteringsteip (sånn tjukk dobbeltsidig), det fungerer bra. Endret 20. februar 2008 av Medrakil Lenke til kommentar
Enojo Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Som sagt, er ikke min teip synlig, og det henger godt, jeg har hvite kanter rundt bildet, og synes det gir en egen sjarm til bildet. Mitt bilde ligger her i tråden en plass, ikke så langt bak. Lenke til kommentar
Βlur Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 (endret) Fått min første rasterbation på veggen nå. Daft Punk-motivet er hentet fra deviantart.com. Synes det ble bra. Beklager dårlig kvalitet på mobiltelefonkamera. Endret 7. april 2008 av Shadowlands Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå