Gå til innhold

32" skjerm, og noen spm

Mira

Anbefalte innlegg

Men vil igjen poengtere det jeg nevnte lengre opp.

Dette er et utrolig bra tips til de som skal kjøpe seg TV, uansett Hz.

Slå av TV'en når du ser på den i butikken.

Jo sortere billedrøret er, jo mere påkostet er det. (Bransje-tommelfinger-regel.)

Som nevnt kan ikke et billedrør vise en sortere sortfarge enn det du ser når TV'en er av.

Et sortere billedrør gir deg større kontrastevne enn et grått billedrør.

Desverre ikke mange selgere som vet om dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjøp heller en dyr 50hz enn billig 100hz. De billige 100hz tvene bruker i de tilfeller jeg har opplevet, dårligere teknologi, og du opplever etterslep i bildene.

Edit: På ditt budsjett vil jeg absolutt anbefale en god 50hz. Og ja, du ser god forskjell på en bra 100hz tv.

For å ta det litt på kanten nå, men.. Hvor i HELVETE har du sett etterslep på en 100hz Widescreen-TV. Jeg snakker ikke om plasmapanel eller LCD pga innfallsvinkelen, men om en standard widescreen TV? Det er rett og slett umulig å få etterslep, nå er du langt ute og kjører.

PS : Ikke kom med noe du så i Tyrkia av merke Sooni eller lignende.

Nå er du ute å ror, etterslep på 100hz tv`er eksisterer så til de grader. Vil faktisk gå så langt som å si er du i besittelse av et "high-end" apparat, så har du kastet bort veldig mange penger om du lar den å surre og gå på 100hz. 50hz eller aller helst 70-75hz progressivescan bilder er etter min mening langt bedre enn et "vanlig" 100hz bilde.

Billige 100hz tver har ofte store problemer på horisontale bevegelser hvor kontrasten er stor.

Kan ellers legge til at jeg selv har en ganske så habil tv, den har merkbart bedre bilde om du kjører den i 50/60 hz ps.

Edit: Leste at du ikke opplevde etterslep på din tv.. Ikke alle 100hz tver har like mye etterslep, og de litt dyrere modellene er det knapt merkbart.

Endret av zaico
Lenke til kommentar

Det er sikkert de som ikke merker etterslep så mye, som de som ikke merker flimring på 50hz TV'er

jeg tror CRT TV'er har phosforlag det Rød/blå/grønn kanonene treffer skjermen som lyser opp og gir deg bilde, om dette laget lader seg ut fort får vi flimmer.

om det lader seg ut tregt får vi "motion blur" eller bevegelser med etterslep. Om vi kjører en "treg" CRT som er regnet på 50hz får vi enorme mengder etterslep.

forskjell fra person til person, lysnivå, TV etc da

lær dette gå i butikk prøv selv og gjør narr av uvitende selgere som bare vil selge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...