dan8 Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Hei! En kompis av meg installerte SP1 via Windows Update. Han kjører Xp Home Edition. Etter installasjonen restartet han maskinen. Det som skjer er at maskinen restarter seg selv rett før den kommer inn i windows. Rett etter bootscreenen er ferdig, ser vi at USB-musa slår seg på, og så restarter maskinen seg. Og slik fortsetter det opp igjen og opp igjen.. Det fungerer heller ikke å starte Windows ved bruk av sikkerhetsmodus. Det samme skjer, maskinen restarter seg igjen. Det kommer ingen feilmelding om at Windows ikke har startet opp skikkelig, det bare fortsetter i det uendelige.. Har lest på internett at det er andre som har opplevd det samme problemet etter de har installert SP1.. men har ikke fått svar på spørsmålet.. Er det noen som vet hva som må gjøres? Det eneste jeg kan tenke meg er å formatere og re-installere XP ? -Dan- Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 (endret) Trykk F8 under rebooting for å komme inn i oppstarts meny, Prøv og start i safe mode (sikkerhets modus). Når du kommer inn så kan du prøve og avinnstallere SP1. Dette forutsetter at han valgte og arkivere/ta backup av de filene som ble oppdatert. Om han har gjort det så tror jeg at du kan avinnstallere SP1 i kontroll panelet under legg til/fjern programcare (add/remome programs). Dette kan spare deg for en reinnstallering. Edit: leste først nå at du ikke fikk starta i sikkerhets modus :-( Endret 28. juni 2004 av Lugmeister Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå