Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

high ping due to dl

Anbefalte innlegg

jeg og broren min sitter på samme ADSL som jeg ha delt med en switch. Det hele funker ganske bra, og vi har nokså lav ping, i hvertfall lillebroren min når har spiller cs :dontgetit: .

problemer oppstår når jeg da prøver å laste ned noe... da skyter hans ping i været og han hyle og skirker om lagg

kan jeg unngå dette? for tiden har vi en 702/128 ADSL fra Tele2. Vil det for eksempel hjelpe om jeg brukte en DHCP server og delt der ifra, eller en router bare?

-lars

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg er veldig klar over det. menne... vi har spilt CS siden modem, og det har jo funka. sier seg selv at det ikke tar så mye båndbredde da. det jeg tenke på var om bruken av switcher og DL for en av oss skapte en form for kollisjon i og med at vi har mekka en billig løsning på nette....

Lenke til kommentar

eneste løsningen er så sette opp traffic shaping eller noe ack pri system.

Dette er hardware elller sw baserte løsninge.

Shaping finner du i det fleste open source os, og her kan du enkelt prioritere trafikken til cs f.eks (grøss).

Mens med ack pri som du finner i openbsd (og som de driver på å porter over til fbsd) så vil dette gjøre meste parten av jobben for deg

Lenke til kommentar

Sitter på en 2mBit linje, og opplever samme problemet som dere har. Det jeg har gjort er å bruke netlimiter og prøve meg frem med upload-hastigheter helt til jeg ser at det reduserer pingen min, og så gjort det samme med download-hastighetene. Sitter innimellom på en linje tilsvarende det du beskriver og har funnet ut at en upload på ca 10 og en download på ca 20 kb/s ikke gjør noenting. Bare å prøve seg frem.

Lenke til kommentar
du kan prøve netlimiter for å begrense up/download hastigheten din.

har netlimiter også den muligheten at den kan begrense andres upload/download hastighet på lan? :devil:

sette max upload/download hastighet for hver pc i et nettverk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...