South_Bridge Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 jeg og broren min sitter på samme ADSL som jeg ha delt med en switch. Det hele funker ganske bra, og vi har nokså lav ping, i hvertfall lillebroren min når har spiller cs . problemer oppstår når jeg da prøver å laste ned noe... da skyter hans ping i været og han hyle og skirker om lagg kan jeg unngå dette? for tiden har vi en 702/128 ADSL fra Tele2. Vil det for eksempel hjelpe om jeg brukte en DHCP server og delt der ifra, eller en router bare? -lars Lenke til kommentar
pronoob Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Når du laster ned , så bruker du linja.. Ganske logisk :/ Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 28. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2004 jeg er veldig klar over det. menne... vi har spilt CS siden modem, og det har jo funka. sier seg selv at det ikke tar så mye båndbredde da. det jeg tenke på var om bruken av switcher og DL for en av oss skapte en form for kollisjon i og med at vi har mekka en billig løsning på nette.... Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 "You can't fight nature" Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 du kan prøve netlimiter for å begrense up/download hastigheten din. Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 28. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2004 så det finnes overhode ikke noe jeg kan gjøre med at pingen går skyhigh fordi noen andre DLer? det ble jo litt shitty da.... Lenke til kommentar
fjotten Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Gonzo kom med et forslag, men ellers, nei. Lenke til kommentar
CB87-Bergen Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Sorry... Det er ikke noe å gjøre med den saken. Har en kompis med samme problem Lenke til kommentar
Mastiphal Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 så det finnes overhode ikke noe jeg kan gjøre med at pingen går skyhigh fordi noen andre DLer? det ble jo litt shitty da.... Du kan jo drite i å laste ned ting når broren din spiller CS? Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Du kan jo drite i å laste ned ting når broren din spiller CS? Han spiller sikkert CS hele døgnet Lenke til kommentar
PulZ Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 eneste løsningen er så sette opp traffic shaping eller noe ack pri system. Dette er hardware elller sw baserte løsninge. Shaping finner du i det fleste open source os, og her kan du enkelt prioritere trafikken til cs f.eks (grøss). Mens med ack pri som du finner i openbsd (og som de driver på å porter over til fbsd) så vil dette gjøre meste parten av jobben for deg Lenke til kommentar
schwin Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Sitter på en 2mBit linje, og opplever samme problemet som dere har. Det jeg har gjort er å bruke netlimiter og prøve meg frem med upload-hastigheter helt til jeg ser at det reduserer pingen min, og så gjort det samme med download-hastighetene. Sitter innimellom på en linje tilsvarende det du beskriver og har funnet ut at en upload på ca 10 og en download på ca 20 kb/s ikke gjør noenting. Bare å prøve seg frem. Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 du kan prøve netlimiter for å begrense up/download hastigheten din. har netlimiter også den muligheten at den kan begrense andres upload/download hastighet på lan? sette max upload/download hastighet for hver pc i et nettverk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå