Ildflue Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 (endret) Oki Nå blir det viftestyring på meg. Har 10 kabbisvifter og det bråker en del. Ok ideen min var med vri-brytere. Men det endte opp med tretrinnsbrytere fra elfa. En liten tur på elfa og her er hva jeg fikk med meg hjem. 5 stk - To-fargede leds (Grønn/Rød) Noe motsander (orker ikke regne ut hvor mange ohm igjen ) 4 stk - Tre-trinnsbrytere 1 stk - To-trinnsbryter så var det bare og borre fronten min. Det gikk "lett", glasset sprakk og fronten ser ikke så fin ut. Uannsett etter lang lodding osv. så stod jeg klar med vifta styringa min Det jeg har er 5 brytere som står ved siden av hverandre, den første er AV/PÅ bryter, når den er ned er alle viftene av. Over alle bryterne står det selvfølgelig leds De neste 4 er tre trinns. OPP = 12V Da lyser LEDen Grønt MIDT = AV Da lyser ikke LEDen NED = 7V Da lyser LEDen Rød Her er noen bilder: Endret 28. juni 2004 av thomas_c24 Lenke til kommentar
razer Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Tja... Grei nok den.. Er dette en worklogg? Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Tja... Grei nok den.. Er dette en worklogg? "nei, det er det ikke" Det er en oppsumering. Skriv hvordan du gjorde det, da blir det workllog av dette. Lenke til kommentar
Ildflue Skrevet 27. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2004 Jeg har jo skrevet hvordan jeg gjorde det Lenke til kommentar
razer Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 (endret) Prosjekter du har begynt å arbeide på, og som ikke er ferdig ennå Det der er en worklog... Du må nok finne på noe mere å modde. Come on Endret 27. juni 2004 av razer Lenke til kommentar
Ildflue Skrevet 27. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2004 JADA, har planene klare. Dette er vifte styring men jeg hadde tenkt på en ekstra del med 2 Tenningslåser og masse andre ting. Det skal brukes til resetting av cmos (jeg er en OC'er) og en tenningslås til oppstart av pcen. Så folk ikke bruker pcen min på LAN når jeg sover Lenke til kommentar
razer Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Da begynner det å ligne på noe ja Lenke til kommentar
Ildflue Skrevet 27. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2004 (endret) Får komme med planene i morra. Noen steder jeg burde kjøpe tennings-lås fra. skal bare være to trinn AV/PÅ Endret 2. november 2004 av thomas_c24 Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Tja... Grei nok den.. Er dette en worklogg? "nei, det er det ikke" Det er en oppsumering. Skriv hvordan du gjorde det, da blir det workllog av dette. Han skal gjøre det. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Thomas_c24: Tøff ide med den derre tenningslåsen ja! Vil tror at Biltema har slikt... Lenke til kommentar
Hotvedt Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 biltema har "nøkkelstrømbryter" til 39,90... Lenke til kommentar
Ildflue Skrevet 28. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2004 (endret) Vet noen om de bryterne er mange-trinns. vil bare ha 2. Eller vent nå litt... Hvis det kunne vært flere trinn så kunne jeg ha brukt en Tenningslås og mange funksjoner Det avhenger jo selvfølgelig om det ser slik ut: Her er det 4-trinn. AV-I-II-III (indikert med farger) Er tenningslåsen sånn kan jeg lage mange funksjoner, men er det bare 1 inn og mange ut vil ikke det være mulig. Jeg aner ikke hvordan de ser ut, men bor ikke så langt unna biltema. Får ta meg en tur da Endret 28. juni 2004 av thomas_c24 Lenke til kommentar
DeathByDigital Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 (endret) Nah... Dra på en hugger... eller en bilforhandler. Og få deg en EKTE nøkkel.. Mercedes eller BMW??? LADA nøkkel hadde vore konge Endret 28. juni 2004 av DeathByDigital Lenke til kommentar
Ildflue Skrevet 28. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2004 Ja det hadde vært kult får spørre på Falken Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 (endret) Du kan jo ha en nøkkel med mange funksjoner EKS. -Av-på-reset- eller ideen jeg har liggende til et prosjekt. () = tilbakefjærende Av --- +5v standb. --- (start på Hovedkort) Egen vippebryter for start, reset og tenningslås for 5v stb Du må ha LED som indikerer de forskjellige posisjonene på tenningslåsen!!! En tenningslås for hver funksjon? tre / fire nøkkeøbrytere, likt ytre utsende, men forskjellig nøkkel - KAOS ______ Kan jeg få høre innkjøpslisten fra elfa? Varenummer elns. Hvilke LED's med motsand, brytere? Ditt oppsett virker OK ______ LOZER edit: Hører jeg hva du kjøpte får jeg ut fingern og bestiller til et tenkt prosjekt. Endret 28. juni 2004 av LOZER Lenke til kommentar
Ildflue Skrevet 28. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2004 Ja jeg husker ikke helt hvordan alt ble, hadde levert en liste der men de hadde ikke flere igjen av LEDsa så jeg fikk noe annet. Så har ikke Ohm osv sry Lenke til kommentar
Drunken_Master Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Vet noen om de bryterne er mange-trinns. vil bare ha 2. Eller vent nå litt... Hvis det kunne vært flere trinn så kunne jeg ha brukt en Tenningslås og mange funksjoner Det avhenger jo selvfølgelig om det ser slik ut: Her er det 4-trinn. AV-I-II-III (indikert med farger) Er tenningslåsen sånn kan jeg lage mange funksjoner, men er det bare 1 inn og mange ut vil ikke det være mulig. Jeg aner ikke hvordan de ser ut, men bor ikke så langt unna biltema. Får ta meg en tur da De nøkkelbryterene på biltema er 2 trinns. Jeg bruker en selv til power on. Men hvis du skal bruke den bryteren som power on knapp. D.V.S at du ikke kutter kablen fra power knappen men bare bruker nøkkelen isted. Da må du vri nøkkelen rundt å så tilbake ellers restarter pcen! Lenke til kommentar
Hotvedt Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 De nøkkelbryterene på biltema er 2 trinns. Jeg bruker en selv til power on. Men hvis du skal bruke den bryteren som power on knapp. D.V.S at du ikke kutter kablen fra power knappen men bare bruker nøkkelen isted. Da må du vri nøkkelen rundt å så tilbake ellers restarter pcen! hos meg restarter ikke pc'n, det kommer bare ikke strøm på den når den er "halveis på" så jeg må vri nøkkelen "tilbake til start", da virker det superdupert!! Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 (endret) Vet noen om de bryterne er mange-trinns. vil bare ha 2. Eller vent nå litt... Hvis det kunne vært flere trinn så kunne jeg ha brukt en Tenningslås og mange funksjoner Det avhenger jo selvfølgelig om det ser slik ut: Her er det 4-trinn. AV-I-II-III (indikert med farger) Er tenningslåsen sånn kan jeg lage mange funksjoner, men er det bare 1 inn og mange ut vil ikke det være mulig. Jeg aner ikke hvordan de ser ut, men bor ikke så langt unna biltema. Får ta meg en tur da De nøkkelbryterene på biltema er 2 trinns. Jeg bruker en selv til power on. Men hvis du skal bruke den bryteren som power on knapp. D.V.S at du ikke kutter kablen fra power knappen men bare bruker nøkkelen isted. Da må du vri nøkkelen rundt å så tilbake ellers restarter pcen! Detkan man stille på. Er ikke sikker hvor og hvordan, men det skal være muligheter for det Btw, er ikke de leds'ene litt irritable når du bare sitter ved PC'en? Edit: 700 posts Endret 29. juni 2004 av ManagHead Lenke til kommentar
--Koni-- Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Hey Folkz! Har selv en nøkkelstart med 2 trinn så kommer det tilbakevridende utenom. Funker flott...! Fungerer akkurat som på en bil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå