Gå til innhold

Modde selv eller få en til å gjøre det?

ostov

Anbefalte innlegg

HEY!

Jeg vurderer å skaffe meg en xbox. Da må jeg jo modde den. Jeg har sett en del på denne sida. Bør jeg heller gjøre det selv pga prisene er dyre eller er de det? Jeg finner ingen tutorials åssen jeg skal lodde en chip på så jeg er i veldig tvil :cry:

Her er prisene: (jeg tenkte veldig på den med chippen :))

3200,-

Xbox ferdig modifisert med Samsung 160GB HD. Mer stillegående xbox får du ikke. Xboxen er helt ubrukt. Den er selvsagt tatt opp og blitt modifisert, men det er alt. Håndkontroller og alt er fremdeles pakket i plast og ligger i orginale esken. Håndkontrolleren som følger med er en Controller S (den lille typen). Denne xboxen har ikke xbox live muligheter

3400,-

Xbox ferdig modifisert med Samsung 160GB HD. Xboxen er modifisert med Aladdin Plus modchippen. (Se beskrivelse ovenfor) Mer stillegående xbox får du ikke. Xboxen er helt ubrukt. Den er selvsagt tatt opp og blitt modifisert, men det er alt. Håndkontroller og alt er fremdeles pakket i plast og ligger i orginale esken. Håndkontrolleren som følger med er en Controller S (den lille typen). Denne xboxen har fullt xbox live mulighet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil anbefale å modde selv! For det første er det billigere og for det andre synes jeg de som gjør jobben tar seg overbetalt.

Hvis du ikke er noe god på lodding vil jeg kanskje anbefale deg en loddefri chip. Selv moddet jeg xbox-en min med en x-bit for en god stund tilbake nå. Bestilte chippen fra utlandet (the console corner) og betalte rundt 430 inkl. frakt.

Jeg vil si at det ikke var så stort problem å modde xbox-n og selv om den er loddefri sitter den bra på (har fraktet den frem og tilbake og hitt og ditt og ingen dårlig kontakt enda...). Den chippen jeg brukte var det bare å legge chippen på hovedkortet og se at alt passet bra og liknende og så skrudde jeg den bare fast.

Etter det lagde jeg meg en boot disk slik at jeg kunne innstalere evox, dette tok meg ikke så altfor lang tid. Og så bare ftp-et jeg alt over til hardisken.

Uansett, hele prosessen tar noen timer og du risikerer kanskje opp med å lære noe underveis ;)

Bare pass på en ting, hvis du får en v1.5 xbox er det ikke alle loddefrie chipper som er loddefrie til den :) Kanskje derfor smart å undersøke hvilken versjon du har før du bestiller eller kjøpe en som er loddefri på v1.5 (lite trolig at du fåt v.1.5 men man vet aldri...)

Vil kanskje ikke anbefale å lodde hvis du ikke kan lodde på forhånd (xbox-en sitt hovedkort er liksom ikke der man bør lære seg å lodde, sier ikke at det er dømt til å gå galt, man har bare en større sjanse for det)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...