Coffie=JavaCode Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Så er det den tiden igjen, hva har S.J å vise til i år da? mine 0,50$ sier at det kommer noen 16ms skjermer. Og kanskje en iMac g5? Gleder meg til vi får noen bilder og info om Tiger aka 10,4 Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Gleder meg til å se Tiger, ja. Blir spennede å se om det kommer noe i stasjonært i 15000kr klassen (antageligvis iMac). Skal ha meg en stasjonær Mac i tillegg til iBooken min. Har blitt bitt av basillen nå, pc-planene er lagt på hyllen. Lenke til kommentar
MacProvoserer Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Når sendes streamen live? Lenke til kommentar
Zapchud Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Regner med det ikke kommer en eneste bit ny hardware. Bare masse pimping av Tiger, og annet preik. Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Det blir ikke noe livestream ifølge www.mac1.no, men de vil komme med oppdateringer fortløpende. Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 28. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2004 Regner med det ikke kommer en eneste bit ny hardware. Bare masse pimping av Tiger, og annet preik. Ikke en gang skjermer? WWDC steames ikke. Lenke til kommentar
Zapchud Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Nei, jeg ser ingen grunn til at Apple skal slippe noen nye skjermer heller. WWDC er en utviklerkonferanse (derav navnet), ikke et stort show der masse ny hardware og software skal slippes (som MWSF). Unntaket i fjor var PowerMac G5, og det med god grunn. Den nye prosessoren krever annenslags optimaliseringer i kode for å være rask enn G4, og det var masse å snakke om som utviklere var interesserte i. Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 28. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2004 Hm, vel det er umulig å vite sikkert. Men det har jo kommet ufattelig mange rykter om skjermer og at de lanseres under WWDC. Vet at det er en developer ting, og apple ikke har pleid å lanser ting der FØR. Ble litt deppa nå, vel det er lov å håpe. Lenke til kommentar
Zapchud Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Heldigvis tok jeg feil angående skjermene. Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 28. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2004 (endret) Hehe du tok feil ja Og du kan ha 6800 Ultra, dette er jo konge Endret 28. juni 2004 av Macfan Lenke til kommentar
MacProvoserer Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Svarte.... hvem var det som sa at det ikke fantes stream? http://stream.apple.akadns.net/ Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Hey! Denne må jeg se på når jeg kommer hjem. Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 29. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2004 Svarte.... hvem var det som sa at det ikke fantes stream? http://stream.apple.akadns.net/ Jeg sa det, men den streamen er ikke direkte sent. Såfall så sa apple at de ikke skulle sende en direkte steam. Lenke til kommentar
jarand Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Hvis noen er nysgjerrig på Tiger vil jeg anbefale en titt på http://www.apple.com/macosx/tiger/ Lenke til kommentar
NickFalk Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Har sett gjennom streamen tidligere i dag og Jobs er jo til tider en stor showman. Innimellom går han kanskje litt 'over the top' når han beskriver alt som 'best', 'amazing' etc. Må allikevel si at en del ting virker ekstremt interessant. Her er enkelte ting jeg har vondt for å vente opptil et år på: Core Image & Core Video. Dette virker jo nesten umulig fantastisk. Som Apple tidligere har gjort med lyd legger de nå bilde og videobehandling inn som kjerneteknologi i OSX, dette betyr at dette vil bli enkelt tilgjengelig for alle utviklere. Hauger med populære video- og bildefiltere i sanntid uten noen form for kvalitetsreduksjon! SANNTID! Også for video! Tanken på neste versjon av Final Cut får tennene til å løpe i vann. Hvis Adobe også får ut finger'n og faktisk begynner å utnytte OSX unike muligheter framfor å gjøre toplattformsutviklingen så lett som mulig for seg selv bør neste versjon av Photoshop og After Effects også rocke sinnsykt. Gnnnh. dashboard for widgets kan sikkert være greit nok og trivelig at det ser lekkert ut, men klarer ikke helt å se hvilken enorm nytteverdi det skal ha for meg personlig. Men, får vente å se... Spotlight og den nye metadata søkemotoren virker jo også superdupert. I Jobs eksempel søkte han f.eks. på ordet "dome" (på en maskin med 100 000 filer) og fant umiddelbart filen han lette etter. Det som var helt rått var at filen ikke hadde ordet "dome" noe sted i beskrivelsen, men at det var et pdf-dokument som inneholdt ordet! Wow! Hans andre eksempel var et enkelt søk på ordet "Pixar" hvor maskinen umiddelbart fant en haug med filer, fler uten ordet Pixar men med copyrightinformasjon hvor navnet sto. Man kunne også definere nærmere ved å søke på Pixar og årstall f.eks. Æ gler mæ! Lenke til kommentar
iDude Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Core Image & Core Video. Dette virker jo nesten umulig fantastisk. Som Apple tidligere har gjort med lyd legger de nå bilde og videobehandling inn som kjerneteknologi i OSX, dette betyr at dette vil bli enkelt tilgjengelig for alle utviklere. Hauger med populære video- og bildefiltere i sanntid uten noen form for kvalitetsreduksjon! SANNTID! Også for video! Tanken på neste versjon av Final Cut får tennene til å løpe i vann. Hvis Adobe også får ut finger'n og faktisk begynner å utnytte OSX unike muligheter framfor å gjøre toplattformsutviklingen så lett som mulig for seg selv bør neste versjon av Photoshop og After Effects også rocke sinnsykt. Gnnnh. Dette imponerte meg mest også. En helt rå demonstrasjon av mulighetene med 'Core Video' og 'Core Image' på WWDC. Rart at ingen har tenkt på slikt før, egentlig. Feks photoshop-lignende filter bør jo være ideellt knask for prosessoren i grafikkortet, i stedet for at CPUen skal gjøre ''alt''... Men det enkle er ofte det geniale Må si ichat video conferencing imponerte litt også. Utrolig lekkert designet... Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 30. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2004 Ble mest imponert over søkingen, den var syk. Hehe win løper nok og ser om de klarer å kopiere det til longhorn. Bill we got a problem. :!: Lenke til kommentar
MacProvoserer Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Håper for guds skyld at Apple har patent eller no på den søkegreia.... Lenke til kommentar
NickFalk Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Håper for guds skyld ikke noen har patent på den søketeknologien. Metadatasøk har jo vært et buzzord i industrien i ti år eller noe og hvis ett selskap skulle kunne ha copyright på en såpass grunnleggende (og mye omtalt idé) ville det jo hemme utviklingen til andre OS. (MS har jo for lenge siden fortalt at Longhorn vil jobbe med metadata)... Men selve implementeringen kan de jo ha patent på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå