Gå til innhold

erm, litt varmt?

Anbefalte innlegg

jeg installerte nettopp et program som fulgte med CDen til hovedkortet som heter Core Center. etter litt idle på pcen så kom det opp at "CPU temp abnormal system is now shutting down" å CPU tempen var oppi 80°C! Jeg kjøpte pcen ferdig fra komplett med 1 års support, og har tidligere sagt at i bios står det at cpuen er oppi 70°C, men de sa bare at amd tåler 80.

når jeg kjøper en ferdig pc for rundt 10 000 så forventer man jo ikke at den skal brenne opp etter 1/2 års bruk! HVA SKAL JEG GJØRE??

(ps: når vi fikk den, så ville den ikke starte pga cpu vifta var ramlet av under transporten, å en teknikker kom å fiksa den)

http://home.no.net/torswin/corecenter.jpg her har dere et bilde...

pluss en venn jeg snakka med på msn:

Meg: em

Meg: du?

Venn: ?

Meg: se den

Overføring av "sdasads.JPG" er fullført.

Meg: ER det normalt?

Venn: cpuen brenner seg nesten

Venn: ville skrudd av veldig fort

Venn: 10 grader til eller noe sånt og den går i dørken

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

AMD vifter sitter RIMELIG hardt på, så hvis den falt av under transport, er den virkelig dårlig installert.

Få dem til å sette inn noen kabinettvifter. 70C er høyt for normalt bruk. På en varm sommerdag kan den fort overstige 80C og, så si i fra. CPU-en skal helst holde litt lengre enn til rett etter garantien utløper.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579
men, hvorfor viser bios samme å det skjer hver gang? er litt forvirra hehe (å hva er en "ribben")?

KJØLEribben!

Lenke til kommentar

utrlolig at ingen sa dette her...

SJEKK CPU TEMP I BIOS etter at CPU'n har vært ubrukt... (pc'n slått av)

sjekk når du starter maskinen, cpu vil ligge litt over romtemp, vis ikke er det bios som er fu**et..

:thumbup:

Lenke til kommentar

hvis du kan litt om pc og montering så ta av spu viften å ta en titt, hvis du har kjøle pasta, ta av den gammle kjøle pastaen og smør ut over litt. og prøv å få satt på kjøle ribba litt odt og sett på vifta. ellers så kan det godt hende det er bare varme måleren som måler feil. prøv som de andre sa og legge inn bios inn på nytt. hvis ikke skal du få gratis service av de du kjøpte den av. de kan ikke nekte på det.

Lenke til kommentar
utrlolig at ingen sa dette her...

SJEKK CPU TEMP I BIOS etter at CPU'n har vært ubrukt... (pc'n slått av)

sjekk når du starter maskinen, cpu vil ligge litt over romtemp, vis ikke er det bios som er fu**et..

:thumbup:

på kammeraten min sin pc med MSI K8N Neo Platinum Edition viser tempen 60 grader med en gang den starter.... så tror det er noe feil med tempmåleren på msi sine kort....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...