dayslayer Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 jeg installerte nettopp et program som fulgte med CDen til hovedkortet som heter Core Center. etter litt idle på pcen så kom det opp at "CPU temp abnormal system is now shutting down" å CPU tempen var oppi 80°C! Jeg kjøpte pcen ferdig fra komplett med 1 års support, og har tidligere sagt at i bios står det at cpuen er oppi 70°C, men de sa bare at amd tåler 80. når jeg kjøper en ferdig pc for rundt 10 000 så forventer man jo ikke at den skal brenne opp etter 1/2 års bruk! HVA SKAL JEG GJØRE?? (ps: når vi fikk den, så ville den ikke starte pga cpu vifta var ramlet av under transporten, å en teknikker kom å fiksa den) http://home.no.net/torswin/corecenter.jpg her har dere et bilde... pluss en venn jeg snakka med på msn: Meg: em Meg: du? Venn: ? Meg: se den Overføring av "sdasads.JPG" er fullført. Meg: ER det normalt? Venn: cpuen brenner seg nesten Venn: ville skrudd av veldig fort Venn: 10 grader til eller noe sånt og den går i dørken Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 1) det kan være at den måler feil 2) dårlig kontakt mellom CPU og ribben 3) noen deler er defekt eks vifte Lenke til kommentar
dayslayer Skrevet 27. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2004 men, hvorfor viser bios samme å det skjer hver gang? er litt forvirra hehe (å hva er en "ribben")? Lenke til kommentar
Shuttle Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Prøv og legge inn ny bios,kan være feil dær også Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 tror det er noe feil med msi sine temp målere..... en kammerat av meg kjøpte akkuratt ny cpu og hk og han har 60 grader i bios med en gang han starter pcen.... Men hvis pcen din brenner opp får du jo det på garantien.... Lenke til kommentar
dayslayer Skrevet 27. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2004 jo, men har lest at pcen ikke holder seg så godt i varme omgivelser men kan godt være at msi har probs. tror neppe det er 64 grader inni kabinettet fordi den er bare varm der cpuen ligger, ellers er den veldig kald Lenke til kommentar
dayslayer Skrevet 27. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2004 jo, men har lest at pcen ikke holder seg så godt i varme omgivelser men kan godt være at msi har probs. tror neppe det er 64 grader inni kabinettet fordi den er bare varm der cpuen ligger, ellers er den veldig kald Lenke til kommentar
Dingot0m Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Hvis du har MSI K8N Neo Platinum Edition og en NewCastle-CPU, er det meget sannsynlig en feilmåling. Rapportert mange feilmåling er på dette hovedkortet med den type CPU. Finn ut om du har en NewCastle-type CPU med CPU-Z Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 AMD vifter sitter RIMELIG hardt på, så hvis den falt av under transport, er den virkelig dårlig installert. Få dem til å sette inn noen kabinettvifter. 70C er høyt for normalt bruk. På en varm sommerdag kan den fort overstige 80C og, så si i fra. CPU-en skal helst holde litt lengre enn til rett etter garantien utløper. Lenke til kommentar
Zjaxy Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 ta på kjøleribba etter en god runde BF elns, kjennes den ut som 80grader? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 men, hvorfor viser bios samme å det skjer hver gang? er litt forvirra hehe (å hva er en "ribben")? KJØLEribben! Lenke til kommentar
DuKeN Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 utrlolig at ingen sa dette her... SJEKK CPU TEMP I BIOS etter at CPU'n har vært ubrukt... (pc'n slått av) sjekk når du starter maskinen, cpu vil ligge litt over romtemp, vis ikke er det bios som er fu**et.. Lenke til kommentar
The_Darkness Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 den temperaturmålern er sikkert feil... mange som er det.. prøv heller å ta på kjøleribben etter ei stund, da finner du fort ut om den er 80 grader eller ikke... Lenke til kommentar
data-smurf Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 hvis du kan litt om pc og montering så ta av spu viften å ta en titt, hvis du har kjøle pasta, ta av den gammle kjøle pastaen og smør ut over litt. og prøv å få satt på kjøle ribba litt odt og sett på vifta. ellers så kan det godt hende det er bare varme måleren som måler feil. prøv som de andre sa og legge inn bios inn på nytt. hvis ikke skal du få gratis service av de du kjøpte den av. de kan ikke nekte på det. Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 utrlolig at ingen sa dette her... SJEKK CPU TEMP I BIOS etter at CPU'n har vært ubrukt... (pc'n slått av) sjekk når du starter maskinen, cpu vil ligge litt over romtemp, vis ikke er det bios som er fu**et.. på kammeraten min sin pc med MSI K8N Neo Platinum Edition viser tempen 60 grader med en gang den starter.... så tror det er noe feil med tempmåleren på msi sine kort.... Lenke til kommentar
dayslayer Skrevet 28. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2004 (endret) har en MSI KT6V CoreCell Chip sak å jegf har flasha biosen, men nå kjører min amd Athlon XP 2600+ på 1,25 ghz!! hva har skjedd? EDIT: nå kjører den bare på 64 grader Endret 28. juni 2004 av dayslayer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå