Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med internettoppkoblingen! HJELP!

Anbefalte innlegg

HEI!

Har hatt Telenor ADSL i omtrent en måned nå, men her i forrige uke begynte plutselig alt å gå så sakte! Når jeg kjører hastighetsmåleren til Telenor, viser den full båndbredde, og når jeg laster ned ting fra Telenors server virker det som om jeg får maks hastighet. Men når jeg laster ned data fra andre servere enn Telenors (vg, dagbladet, sol, hva som helst egentlig!) så går det aldri fortere enn 8-9kbit/sek! Har sjekket om det er Telenor som har gitt med ISDN-hastighet (som når man har brukt opp kvoten) men dette er ikke årsaken. Så prøvde jeg virusscan, og ad-aware. Ad-aware fjernet 4 "objekter" og etter dette virket det som om internett gikk fortere bitte litt. Men så ble den treg igjen. Når jeg nå laster en nettside, går det først med 44kbit/sek, så detter den gradvis (ganske fort) til 8-9kbit. Har opera, så jeg ser hastigheten.

Har noen en ide om hva som skjer? Har snakka med alle datakyndige venner, siden jeg selv er litt grønn :blush: men ingen har peiling! Jeg trenger HJELP! :)

Svar mottas med takk (siden Telenor kundeservice ikke er særlig behjelpelige så lenge feilen ikke er hos dem)... :devil:

MVH

Boomboxx :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei..

Jeg opplever for øyeblikket det samme som trådstarter nevner i sin post. Dette fenomenet dukker opp hos meg, etter et strømbrudd for 1 uke siden. Da strømmen kom tilbake var det meste av utstyret mitt satt tilbake til default innstillinger. Jeg har linje fra Catch.

Surfing går treigt og det tar uendelig lang tid å loade opp en side. Men når den er først i gang med en side, går det unna. Men de første 20 sekundene går den på 1KB/s eller treigere. Downloads fra ftp og andre offiselle sider går på maks hastighet etter litt startproblemer som vedvarer ca. 5-10 sekunder.

Jeg har en gateway fra 3com med WLAN. Dessuten har jeg foretatt med minst 20 restart av modem og router i nevnte rekkefølge uten forbedring av problemet mitt. Har byttet kabel og hatt pc'en direkte på modem uten resultat. Har også 3 andre systemer i huset, og det går like treigt der også dessverre.

Jeg antyder at problemet mitt ligger i modemet, siden linjen min har fungert ypperlig fram til dette strømbruddet. Etter denne episoden har det vært sirup. Veldig irriterende å surfe på så treig linje og alt føles treigt på systemet. Uansett skal jeg ringe Catch imorgen og fortelle dem om problemet mitt.

Tilbakemelding fra min side kommer løpet av morgendagen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...