Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

LAN - Dele internetten på 3 ?

Anbefalte innlegg

Ja, hadde tenkt og arangere et lite LAN i helga med meg og 2 venner :p

Har en 2024kbit IN og 124kbit UT fra Telenor, har prøvd dette før en gang og vi fikk ikke til og gjøre slik at alle kunne bruke internetten samtidig, da lurte jeg på hva jeg må gjøre for at alle 3 skal kunne være på nettverket og internetten samtidig :) ?

Hva slags hub/switch burde jeg kjøpe? siden vi bare er 3 så går jeg ut ifra at det ikke er vit's med en 32 porters HUB til 2000,- :)

Vil helst ha en HUB jeg kan kjøpe i en lokal butikk som: smartclub, datakjeden.no, space world, IT-Butikken, bor i Oslo, er det noen spesielle instillinger jeg må skru på? :scared:

Takker for allesvar :thumbup:

Endret av eQunix
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ja, som sagt så blir det i overimorgen (Tirsdag) såh.. jeg tviler på at routern rekker og komme fra til da? er det noen butikker i oslo som selger en brukbar router? :)

Bestiller du den nå, betaler med visa, så har du den på tirsdag. På denne måten får du varer raskt (værtfall hos PSdata). Bestill før 11.00 så har du den dagen etterpå, bestill etter 11.00 og du har den dagen etter der igjen. i dette tilfellet tirsdag

Lenke til kommentar

viss du har telenor så har du sikkert dialup?

at du må koble deg opp på internett?

da kjøper du deg en switch på www.komplett.no eller i en av dine butikker og forsåvet.

da skal den tpen som kommer fra modemet til DIN pc den skal i uplink kontakten i switchen så skal du være i nr1 leif nr2 ole nr 3 du sjønner ?

så skal ALLE ha på motta ip automatisk.

vis det ikke fungerer me vanlig internett deling via xp da tenker jeg på den guiden som ligger på nettverks (ettelrannet)

da laster du ned følgende program,

sygate home nettwork...@ www.sygate.com

nor dette er innstalert så setter du det opp på avansert katgorien så nor sygate er online da skal alle dere ha internett .

det er vertfall denne metoden jeg altid bruker på mine LAn også på andre lans jeg har vert på :=)

Lenke til kommentar

Da vi fikk ADSL fra Telenor fikk vi et ADSL modem med ruter og 4 LAN porter (Zykel et-eller-annet), vi bare plugger alle maskinene inn i LAN portene, slår på/installerer (kofigurerer) TCP/IP, konfigurerer Gateway, mottar IP-adresser fra ruteren og alt funker som fryd og gammen...

sikker på at du ikke har flere LAN porter på modemet ditt (ADSL)...

Endret av endrebjorsvik89
Lenke til kommentar
Fant ut at jeg hadde en D-Link DE-809TP liggene, har prøvd og søke på prisguiden, men den finnes ikke.... noen som vet om denne fungerer med telenor?

Må du "ringe opp" fra en og en maskin når du skal på nett?

Hvis du har de nyeste modemene fra TN så har det innebyggd router og da vil denne du linker til fungere utmerket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...