ostenxx Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 (endret) Hei! Tok Mensa sin test på www.start.no/quiz . Brukte 20 minutter (jeg hold altså tidsrammen), og fikk 26 av 42 riktig- dvs. rundt 62%. Fikk beskjed om at jeg med stor sannsynlighet kom til å bestå mensa sin hovedtest (noe jeg tviler på). Uansett, hva blir min IQ; 110, 120, eller hva? Skulle gjerne hatt et estimat på det... Noen som vet hvordan dette beregnes! Mvh. Øystein Endret 27. juni 2004 av ostenXX Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Før var det slik at en måtteha en iq på 135 for å bli tatt opp i mensa. Men nå er det vel noe med 2% av øverste score. For å få en skikkelig vurdering om hvor glup du er må du ta en skikkelig test som tar noen timer, den lille på siden deres er ikke noe grunnlag for en riktig iq-måling. Men hva vet vel jeg. Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 27. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2004 Før var det slik at en måtteha en iq på 135 for å bli tatt opp i mensa. Men nå er det vel noe med 2% av øverste score.For å få en skikkelig vurdering om hvor glup du er må du ta en skikkelig test som tar noen timer, den lille på siden deres er ikke noe grunnlag for en riktig iq-måling. Men hva vet vel jeg. I og med at det er en test som skal indikere en persons kavlifikasjon til medlemsskap skulle man tro at det også må gå an å gi et noenlunde svar på hvor glup man er. Jeg vil rett og slett bare finne ut om jeg har en IQ opp mot 120 eller høyere. Jeg er absolutt ikke interessert i prøve å bli medlem. Det er litt for harry etter min mening. Litt for nerd. Jeg er bare ute etter å vite om jeg er en premieidiot eller ikke.... Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 (endret) Du kan jo prøve en av disse testene: http://www.highiqsociety.org/flash/nonmembers/iqtests.htm (Velg ultimate IQ-test). Eller: http://mensa.dk/testiq.html Endret 27. juni 2004 av Goophy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå