Gå til innhold

Sony digital8 DCV-TRv110E

Anbefalte innlegg

Hei jeg håper noen her inne kan hjelpe meg..

Jeg har filmet en del med et camera som heter Sony Digital8 DCR-TRV110E.

Det jeg lurer på er hvordan jeg kan få det som jeg har filmet over på en CD / DVD? Er det mulig? Leste bruksanvisningen til cameraet, men fant ikke ut hva jeg skal gjøre...

Noen som kan fortelle meg hvordan jeg skal få det inn på pcen i så fall..

Hva jeg evnt. må kjøpe i tillegg :hmm:

Vil så gjerne ha det jeg har filmet over på DVD plate :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først og fremst må jeg si at: Åååh, jeg elsker det kameraet! Jeg har nemlig et slikt selv. :wee: Dette videokameraet har jeg hatt i over 6 år nå, og det funker fortsatt, selvom det har falt i bakken og ned diverse trapper mangfoldige ganger, blitt begravd i puddersnø mens kassett-dekselet var oppe, og blitt gjenglemt tre timer ute i regnet osv osv osv. Dessuten er det så stort at (etter alle disse lommekameraenes utbredelse) når jeg kom drassende med det (koblet til det største batteriet fra Sony og en ekstra linse utenpå) trodde folk at det var "et skikkelig nrk-kamera" eller no i den duren :laugh: *sukk* for et kamera..!

Og så tilbake til spørsmålet..

Ta først en titt på dette inlegget for hvordan du skal få overført filmen.

Etter at du har lagt inn filmen, og evt klippet og redigert, må du konvertere filmen til det ønskede formatet (vcd/svcd/dvd). Dette kan gjøres i enkelte redigeringsprogrammer, eller egne dediserte programmer som f.eks. TMPGEnc. Så må du ha et brenneprogram som kan brenne disse formatene, f.eks. Nero.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...