Gå til innhold

CL1557 og 400mhz minne

Anbefalte innlegg

Jeg ser at mange nettbutikker som lar deg konfigurere maskiner på Aopen sin CL1557 maskin (PSdata,Netshop osv) gir deg kun muligheten til å velge 333mhz minne, selv om de har 400mhz minne på lager..Gitt at man har valgt Dothan med 400Mhz FSB

Spørsmålene mine er derfor:

Støtter ikke av en eller annen grunn ikke dette backbonet 400Mhz minne (Noe jeg tviler på)?

Hvordan er det å blande minne hastigheter? Typisk 512mb-333 og 512mb-400?

Jeg tenkte litt på å kjøpe en maskin fra de nevnte nettbutikker, men å kjøpe den uten HD+litt annet småting, dette ønsker jeg å gjøre først og fremst for å kutte ned ventetiden, men også prisen blir en smule bedre. (Og jeg får 400mhz minne), er det slik at disse maskinene er lette å åpne selv, med tanke på å sette inn komponenter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fant det ut selv.

Selv om Centrino har en FSB på 400mhz, så støtter chipsettet bare 333-RAM. Så det så.

Jeg fikk levert min 1557 med 400mhz RAM. De hadde ikke standard 333 mhz på lager så for å slippe å vente ba jeg om å få oppgradert til 400. I dag sitter jeg faktisk å feilsøker fordi den har fått en lei tendens til å krasje når jeg kjører spesielle I/O operasjoner (databasekrønsjing). CPU'en er Centrino.

Hvor har du info'en din fra? Vet du hva det kan bety i praksis? Kan dette være feilkilden til mine problemer? Maskinen står for øyeblikket og kjører memtest86, men ser ikke ut til å finne noen feil.

Lenke til kommentar

-Tja, kan sikkert sette in en 1 trillion gigahertz rambrikke og, men systemet (og rammen) vil jo kjøre på samme frekvens som hovedkortet allikevel.

- Det hele kommer vel an på hva produsenten mener med "støtte" ikke sant ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...