tyekanik Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Jeg ser at mange nettbutikker som lar deg konfigurere maskiner på Aopen sin CL1557 maskin (PSdata,Netshop osv) gir deg kun muligheten til å velge 333mhz minne, selv om de har 400mhz minne på lager..Gitt at man har valgt Dothan med 400Mhz FSB Spørsmålene mine er derfor: Støtter ikke av en eller annen grunn ikke dette backbonet 400Mhz minne (Noe jeg tviler på)? Hvordan er det å blande minne hastigheter? Typisk 512mb-333 og 512mb-400? Jeg tenkte litt på å kjøpe en maskin fra de nevnte nettbutikker, men å kjøpe den uten HD+litt annet småting, dette ønsker jeg å gjøre først og fremst for å kutte ned ventetiden, men også prisen blir en smule bedre. (Og jeg får 400mhz minne), er det slik at disse maskinene er lette å åpne selv, med tanke på å sette inn komponenter? Lenke til kommentar
tyekanik Skrevet 28. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2004 Gjør det litt lettere å svare da: Er det noen her som har 400mhz minne til Dothan maskinen sin? Lenke til kommentar
tyekanik Skrevet 28. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2004 Fant det ut selv. Selv om Centrino har en FSB på 400mhz, så støtter chipsettet bare 333-RAM. Så det så. Lenke til kommentar
redrazor Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 Fant det ut selv. Selv om Centrino har en FSB på 400mhz, så støtter chipsettet bare 333-RAM. Så det så. Jeg fikk levert min 1557 med 400mhz RAM. De hadde ikke standard 333 mhz på lager så for å slippe å vente ba jeg om å få oppgradert til 400. I dag sitter jeg faktisk å feilsøker fordi den har fått en lei tendens til å krasje når jeg kjører spesielle I/O operasjoner (databasekrønsjing). CPU'en er Centrino. Hvor har du info'en din fra? Vet du hva det kan bety i praksis? Kan dette være feilkilden til mine problemer? Maskinen står for øyeblikket og kjører memtest86, men ser ikke ut til å finne noen feil. Lenke til kommentar
Vannjenta Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 trodde den egentlig bare støttet 266 jeg, men at 333 likevel ville gi økt ytelse... tror vi diskuterte det på 1557-erfaringer en gang... Lenke til kommentar
redrazor Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 Support for up to 2GB of DDR 333/266/200 memory technology Jeg trodde at høyere klokkefrekvens på RAM'en ikke hadde noe betydning - at hastigheten bare ble senket til støttet frekvens... Lenke til kommentar
Ravenlord Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 Jeg trodde at høyere klokkefrekvens på RAM'en ikke hadde noe betydning - at hastigheten bare ble senket til støttet frekvens... Stemmer det... Lenke til kommentar
Vannjenta Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 likevel mente altså noen at det lønte seg å kjøpe 333 istedenfor 266, selv om den ikke støttet det... Lenke til kommentar
Ravenlord Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 Men den støtter jo 333, og kanskje de visste det? Lenke til kommentar
Filla Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 -Tja, kan sikkert sette in en 1 trillion gigahertz rambrikke og, men systemet (og rammen) vil jo kjøre på samme frekvens som hovedkortet allikevel. - Det hele kommer vel an på hva produsenten mener med "støtte" ikke sant ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå