pc_freak Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 (endret) En av mine hd'er, tror det er min 120gb seagate(s-ata) lager merkelige klikkelyder. Det virker som om den slår seg av eller noe slikt. Trodde det hadde noe med strømmen å gjøre til å begynne med, men etter at jeg koblet fra masse stuff oppførte den seg fortsatt rart. Synger hd'en på siste verset, eller er det noe power save greier? Noen som har noe tips... 350w psu 2xoptical drives wd 80gb ide seagate 120gb s-ata ibm deskstar 75gxp s-ata(bruker adapter) radeon 9700 athlon xp 2500+@3200+ a7n8x-deluxe/GD Endret 27. juni 2004 av pc_freak Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Hvor ofte skjer dette? En av mine disker (ibm) lager en slik klikkelyd av og til, men ikke mer en en gang i uka. Har hørt at dette er normalt.. Vet ikke mer om det da. Lenke til kommentar
asdfasdfasdfaf Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 har faktisk samme problemet.. men hvis du drar ut strømkabeln så er den ikke lenger;P er d et tegn på at den er ødelagt? Lenke til kommentar
dan2003 Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Mulig det er dårlig kontakt. Sørg for at alle kablene er skikkelig i harddisken. Lenke til kommentar
pc_freak Skrevet 27. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2004 Den gjør det ofte i løpet av en vanlig pc-session for å si det slik... Har lest litt om click of death her på forumet...Hvis hd'en spinner ned kan det jo virke som om den kommer ut av sleep mode eller tar jeg feil? noen som har erfaring med retur av disker med dette problemet. kjøpte den på komplett...det er jo litt vanskelig å bevise hvis de bestemmer seg for å være vanskelige(som etter min erfaring mange support-folk er). Lenke til kommentar
t0mse Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 (endret) Min har holdt på sånn en stund, siden en kamerat tråkka inni PCen min og ødela powerkontakten.. Siden da har den vært løs. I den senere tid begynte den å tulle fælt, oppførte seg som om drivene mine var floppydrives (spørte om den skulle formatte de, isteden for å Åpne de normalt). Da var det bare noen uker igjen til den sa takk for seg... Kjipt og, der forsvant 30 spill og alle mp3ene mine hehe . PS. Den holdt ut i omtrent ett år etter uhellet med foten i PCen... Jeg lodda bare powerledningene fast til henholdsvis de korrekte uttakene Og det holdt lenge... Endret 27. juni 2004 av t0mse Lenke til kommentar
dundee Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Har byttet MANGE disker som lager "klikke lyder". Det er ofte lese armen i disken som lager denne lyden. Har du ikke backup så ta det NÅ! Det er bare et spørsmål om tid NÅR den slutter å spinne. Lenke til kommentar
pc_freak Skrevet 27. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2004 etter å hå ligget på is i flere timer, sovnet min kjære wd80gb stille inn kl 22 .50 i dag... Det tricket med isen funker faktisk...anbefales Fikk heldigvis kopiert over alt fra wd'en. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå