Gå til innhold

Tips til gpu-kjøler?


Anbefalte innlegg

Har etter masse modding fått ned støynivået på pc'en relativt bra, men nå trur jeg det heller over til at det er grafikkkort-kjøleren min som er kilden til støy.

Har et gainward geforce3 ti200. Noen som har et bra tips til en stille gpu-kjøler som ikke koster skjorta?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blue Orb, Crystal Orb og Orange Orb er dritt. Kanskje noe Zalman greier, men det blir dyrt, og ikke veldig effektivt. Etter det jeg har fått med meg er det like greit å mekke noe selv. Hvis man har en gammel heatsink m/vifte til overs, that is.. Jeg hadde en Slot A kjøler som jeg kappet opp i 3 biter. Midten blir fint til GPU. Har en 50mm vifte på den. Kantene blir fete ramsinks. Tror det blir bra! Men dessverre må man nok investere i Arctic Silver termisk lim til 170,-kr. Hvordan ellers skal man feste røklet, og få god kontakt..

Lenke til kommentar

Personlig så går jeg god for kjølingen fra Zalman (kjøleribbe) + vifte som blåser på denne. Kjører det på min Geforce3 og jeg måler sjelden temperatur over 32 grader på kjøleelementet.

Etter hva jeg har lest rundt om så må man ha en vifte mot kjøleribben. Fordelen med Zalman-løsningen er at denne benytter seg av store vifter som man kan sette ned til minste hastighet (20 dB).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...