wacie Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Hei, Hvordan kan jeg hente et "kart" fra en text fil, og så få det "kartet" til å vises som det er, men den første c'en, v'en, eller s'en har link til 1 og den andre av de bokstavene har link til 2 og sånn stiger det oppover. Klarer å få åpnet filen, og vist den, men vet ikke hvordan jeg skal få til det med å lage linkene på hvær av de bokstavene. Eksempel på kart: ###################### #--------------------# #-ccccccc----ccccccc-# #--------------------# #-vvvvvvvvvvvvvvvvvv-# #-ssssssssssssssssss-# #-ssssssssssssssssss-# #-ssssssssssssssssss-# #--------------------# ########ddd########### -wacie Lenke til kommentar
diskvask Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Hvilken er den første c-,v-,s-,d-en? Øverst til venstre, for så å telle seg nedover som tegn på et ark? Hva mener du men link til 1? Lenke til kommentar
wacie Skrevet 27. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2004 Bokstavene den skal "lage link" på er: c, v, s. Når den "leser" bortover linjen så kommer den til en c. da skal den lage en link med 1 og hvis den finner en annen boksatav som er c, v, eller s så lager den en link som er 2 og den neste den finner setter den 3 på. osv. link menes med <a href="1">c</a> eller <a href="2">c</a> eller <a href="1">v</a> osv. -wacie Lenke til kommentar
gspr Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Nå har ikke jeg kodet PHP på et par år, men hva med str_replace()? Lenke til kommentar
wacie Skrevet 27. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2004 ja, det virker det, men jeg vet ikke hvordan jeg skal få til det at linken øker med 1 pr. bokstav. -wacie Lenke til kommentar
diskvask Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Noe slikt? <pre> <? $c = 0; $d = 0; $s = 0; $v = 0; $map = file('themap.txt'); foreach($map as $line) { for($i = 0; $i < strlen($line); $i++) { switch($line{$i}) { case 'c': echo "<a href='".++$c."'>c</a>"; break; case 'd': echo "<a href='".++$d."'>d</a>"; break; case 's': echo "<a href='".++$s."'>s</a>"; break; case 'v': echo "<a href='".++$v."'>v</a>"; break; default: echo $line{$i}; } } } ?> </pre> Lenke til kommentar
wacie Skrevet 27. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2004 Ja det var sånn jeg mente Tusen takk -wacie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå