Gå til innhold

Dataskjermen på TV.

Dogagon

Anbefalte innlegg

Eg sku ha fått pc`en min og på tven. Og da vil eg ha det gjennom ein svideo(svhs)- kabel, men pc`en min har ikkje ein slik utgång på skjermkortet. Utgången på pc`en min har litt fleire "taggar" enn ein svideo utgång (ser forholdvis lik ut, rund). Har først ein avlang litt større "tagg" øverst, så 5 mindre "taggar" og så 3 "taggar".

Noen som veit kva slags utgång dette er, eller kanskje korleis ein kan kobla til ein svideo kabel til dette (overgang etc)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det funker å putte en S-VHS plugg inn i den pluggen og da virker den som en vanlig S-VHS kabel. Er samme som på en hvilken som helst laptop eller bra skjermkort.

tror den porten også kan brukes som lyd samt bilde, men det funker og bare ta bilde ut fra den også.

Bruk rett og slett en vanlig S-VHS plugg/kabel, så skal du se at det funker og passer med "tappene"

Lenke til kommentar

Hvis jeg ikke tar helt feil så er de ekstra pinnene for kompositt-video. Det bruker å være med en overgang fra denne kvasi-s-video pluggen til vanlig RCA slik at man kan bruke kompositt-signalet på TVer som ikke har s-video inngang.

En vanlig s-video kabel vil forøvrig også virke siden de pinnene som brukes for s-video signalet er plassert på samme måte som i en vanlig s-video plugg.

Lenke til kommentar

Kjøpte ikkje brukt, men det følgte ikkje med noko kabel (vertfall ikkje som eg finne no, har hatt pcen i over eit halvt år så har kanskje rota den vekk).

Har jo heller ikkje prøvd med vanleg s-video kabel så får prøva det da først visst folk meine det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...