Lorentzt Skrevet 19. april 2002 Del Skrevet 19. april 2002 Jeg har oppkobling hjemmefra mot jobb, og dette fungerte fint tidligere (dog tregt) når jeg brukte modem. Etter at jeg installerte ADSL stopper ICA opp i det jeg forventer å få innloggingsbildet. Hvis jeg kobler meg ned, og kobler meg opp mot internet med modemet mitt forså å bruke samme ica linken fungerer det fint. Noen forslag? Har også fått problemer med enkelte websider Eks:www.unibet.no, men de fleste slike problem løser seg hvis jeg slår av firewallen. Kjører IE 6.0 på win98 1st edition. Lenke til kommentar
madmanX Skrevet 19. april 2002 Del Skrevet 19. april 2002 Hvilken leverandør bruker du ?? Har du førskt å sende store vedlegg på mail ?? Lenke til kommentar
Lorentzt Skrevet 19. april 2002 Forfatter Del Skrevet 19. april 2002 Jeg bruker telenor, har den minste overføringshastigheten deres, og ja når du nevner det så er det et problem med emails med vedlegg. Ikke inngående, men de jeg sender. Usikker om jeg kom til at det kun var på store vedlegg, eller om det var på alle med vedlegg. Lenke til kommentar
madmanX Skrevet 19. april 2002 Del Skrevet 19. april 2002 Har du en mail adresse så kan jeg sende deg en fiks fil til cd`en eller så kan du gå inn på denne adressen og installere raspppoe. Installasjonsveiledning finner du her: http://www.online.no/guide/veiledninger/pr...e-RASPPPoE.html Sendte deg fiksfila også! Lenke til kommentar
Lorentzt Skrevet 19. april 2002 Forfatter Del Skrevet 19. april 2002 Hvis du kunne sende fiksen til [email protected] ville det vært fint. Tusen takk for hjelpen. (blir testa så fort jeg kommer hjem i dag ) :smile: Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 19. april 2002 Del Skrevet 19. april 2002 Kanskje *DSL modemet ikke støtter VPN? Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 20. april 2002 Del Skrevet 20. april 2002 Quote: On 2002-04-20 01:37, Dan Hansen skrev:Kanskje *DSL modemet ikke støtter VPN? Det er en mulighet for dette. Kjører du dsl-modemet rett inn i nettverkskortet ditt eller kjører du det via et nettverk eller router? sier du åssen dsl-modem du har klarer vi en eller anna skarp sjel her og finne ut om det støtter vpn. Men en ting, når du gikk inn før.... ringte du opp jobben eller Internett?? Lenke til kommentar
obotron Skrevet 22. april 2002 Del Skrevet 22. april 2002 Dersom du har Telenor ADSL, kan du bare glemme å bruke VPN mot jobben, det funker ikke!! PPPoE protokollen filtrerer visstnok bort noen kanaler/porter som brukes for å koble opp via VPN. Lenke til kommentar
fullifaencom Skrevet 22. april 2002 Del Skrevet 22. april 2002 Jeg bruker Telenor ADSL og VPN på mot jobben, det funker kjempe bra, men novell støtter ikke NATing på klienten, så dersom det er novell VPN så må du koble opp direkte uten firewall'en eller annen form for nat'ing Lenke til kommentar
obotron Skrevet 22. april 2002 Del Skrevet 22. april 2002 Okay, hva slags VPN bruker dere?? Lenke til kommentar
fullifaencom Skrevet 22. april 2002 Del Skrevet 22. april 2002 Vi bruker Novell sin BM Lenke til kommentar
Lorentzt Skrevet 22. april 2002 Forfatter Del Skrevet 22. april 2002 Den patchen jeg fikk tilsendt fiksa mitt problem. Nå går det greit å koble seg opp med icaclient. Takker så mye for hjelpen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå