ChrML Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Jeg har ett stort problem med en AMD computer (pappa sin). Her er loggen etter HiJactThis (btw, har fiksa svcpack.exe viruset rett etter scannen): Logfile of HijackThis v1.97.7 Scan saved at 16:02:41, on 27.06.2004 Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600) MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106) Running processes: C:\WINDOWS\System32\smss.exe C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe C:\WINDOWS\system32\services.exe C:\WINDOWS\system32\lsass.exe C:\WINDOWS\system32\svchost.exe C:\WINDOWS\System32\svchost.exe C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe C:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\ccSetMgr.exe C:\Programfiler\Microsoft SQL Server\MSSQL$BYGGSAFE\Binn\sqlservr.exe C:\Programfiler\Logitech\Video\LogiTray.exe C:\Programfiler\Ahead\InCD\InCD.exe C:\Programfiler\Nokia\Nokia PC Suite 5\DataLayer.exe C:\Programfiler\Fellesfiler\Nokia\NCLTools\NclTray.exe C:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\ccApp.exe C:\Programfiler\Byggsafe\Byggsafe Total\Bin\ByggsafeServer.exe C:\Programfiler\Fellesfiler\Nokia\Services\ServiceLayer.exe C:\WINDOWS\System32\LVComS.exe C:\WINDOWS\System32\svchost.exe C:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe C:\Programfiler\Norton Internet Security\NISUM.EXE c:\Programfiler\Norton AntiVirus\navapsvc.exe C:\Programfiler\Internet Explorer\iexplore.exe C:\Programfiler\Internet Explorer\iexplore.exe C:\WINDOWS\regedit.exe C:\WINDOWS\explorer.exe C:\Programfiler\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE C:\WINDOWS\System32\taskmgr.exe C:\Programfiler\WinRAR\WinRAR.exe C:\DOCUME~1\GEIRLU~1\LOKALE~1\Temp\Rar$EX01.781\HijackThis.exe R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.startsiden.no/ R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = localhost R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koblinger F2 - REG:system.ini: UserInit=C:\WINDOWS\System32\userinit.exe,C:\WINDOWS\System32\svcpack.exe O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programfiler\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx O2 - BHO: HTML Source Editor - {086AE192-23A6-48D6-96EC-715F53797E85} - C:\WINDOWS\System32\DReplace.dll O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programfiler\Norton AntiVirus\NavShExt.dll O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programfiler\Norton AntiVirus\NavShExt.dll O4 - HKLM\..\Run: [telenor] C:\Programfiler\Online\sad.exe O4 - HKLM\..\Run: [LogitechVideoRepair] C:\Programfiler\Logitech\Video\ISStart.exe O4 - HKLM\..\Run: [LogitechVideoTray] C:\Programfiler\Logitech\Video\LogiTray.exe O4 - HKLM\..\Run: [inCD] C:\Programfiler\Ahead\InCD\InCD.exe O4 - HKLM\..\Run: [DataLayer] C:\Programfiler\Nokia\Nokia PC Suite 5\DataLayer.exe O4 - HKLM\..\Run: [Nokia Tray Application] C:\Programfiler\Fellesfiler\Nokia\NCLTools\NclTray.exe O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] C:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\ccApp.exe O4 - HKLM\..\Run: [ccRegVfy] C:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\ccRegVfy.exe O4 - Global Startup: Byggsafe Server.lnk = C:\Programfiler\Byggsafe\Byggsafe Total\Bin\ByggsafeServer.exe O4 - Global Startup: Logitech Desktop Messenger.lnk = C:\Programfiler\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\LDMConf.exe O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console (HKLM) O9 - Extra button: Related (HKLM) O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM) O12 - Plugin for .mid: C:\Programfiler\Internet Explorer\PLUGINS\npqtplugin2.dll O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwa...ash/swflash.cab O16 - DPF: {DC187740-46A9-11D5-A815-00B0D0428C0C} - http://ds1.downloadtech.net/cn1060/pcpowerscan.cab O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{DB3A2E1A-63AD-41CF-B465-307CC10BDA58}: NameServer = 217.13.7.136,217.13.4.21 O19 - User stylesheet: C:\WINDOWS\my.css O19 - User stylesheet: C:\WINDOWS\hh.htt (HKLM) Husk at det er ikke "Ledig systemprosess" som bruker all CPU-en som er igjen (for det hadde vært normalt), men prosessen SYSTEM som kjørere under SYSTEM. Ledig systemprosess er ALLTID 0% unntatt sånn 5 min etter jeg har starta den. Det neste problemet er at Internet Explorer's prosess aldri avsluttes etter at jeg har lukka ett IE vindu. Hvis jeg åpner 10 Internet Explorer vinduer og så lukker dem, så ser jeg på task manager at den fremdeles ligger der (IEXPLORE.EXE) en GOD STUND etterpå (noen ganger avslutter den seg etter 1 time). Den ligger å "drainer" CPU (5% - 30%). Hvis jeg prøver å terminate den i task manager, så skjer det ikke en drit. Self gjør dette PC'en VELDIG treig når jeg bruker programmer, for å ikke snakke om når jeg bruker IE på internet (popups lager virkelige problemer). Det tar ofte opp til 5 minutter etter jeg har dobbeltklikka den før den kommer opp (den vises i task manager før). Samme problem gjelder mapper, men er ikke så bad. Jeg kjører Windows XP Home Edition SP1 Norsk (2003 versjonen). Når jeg prøver å kjøre "SFC /scannow", så kjører den for rundt ett minutt, så spør den etter Windows XP Professional SP1 disken (som jeg ikke har). Jeg kan heller ikke bruke Home Edition CD-en heller, fordi jeg ikke finner den. Jeg prøvde å installe SP1a (nettverksinnstallasjonen), men den hjalp ikke (bortsett fra at SFC scanner litt lengre på progress-baren før den spør etter en CD å kopiere fra). Dette skjedde etter jeg fjerna noen virus, og reboota, men jeg har ikke fjerna noe som ikke skal fjernes. Er takknemlig for all hjelp! Forresten, en guide sier at jeg kan laste ned SP1 Network Install, extracte, og bruke I386 mappa inni som CD-en, men den mappa eksistere ikke inni arkivet. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Har du scannet for spyware med f.eks. Adaware eller Spybot? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Høres ut som den berømte AVI-buggen i XP. 1. Open up regedit 2. Goto HKEY_CLASSES_ROOT\SystemFileAssociations\.avi\shellex\PropertyHandler 3. Delete the "Default" value which should be "{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}" Vet ikkeom man må reboote. For å få alt tilbake som før, sett inn den default-verdien igjen. Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 27. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2004 Yep, har scanna etter virus, og spyware. Tester den siste løsninga nå . Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 27. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2004 (endret) Testa nettopp, den blei ikke så mye bedre (men den fiksa problemet med KONSTANT 100% CPU usage ). Den henger etter når jeg starter nye programmer i ca 10 sek (i mellomtia er også System på 40-60%). Denne feilen oppstår under oppstart (på Hendelseslista): Tidsavbrudd (30000 millisekunder). Venter på at tjenesten Norton Internet Security Accounts Manager skal kobles til. Hvis du vil ha mer informasjon, se Hjelp og støtte på http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp. Det er to stykker. Den henger en god del under oppstart også, så kanskje den "delayen" er litt av årsaken. Norton kommer ikke på før rundt 10 min etter oppstart (det er noe som henger). Er det en måte å hindre dette? Endret 27. juni 2004 av chrml Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 27. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2004 Virker som IE er litt av problemet. Bare jeg flytter musepekeren inni ett IE vindu, bruker SYSTEM, og IEXPLORE.EXE sammen 100%. Å skrive i ett IE vindu, forårsaker 5%-50%. Det er en 1.3GHz AMD. Når IE laster en side, bruker den og SYSTEM sammen 100%, selv om det bare er ett lite bilde som er igjen. Og merke tekst inni ett IE vindu, sørger for 100% CPU, i tillegg til at merkinga lagger med at den reagerer en gang hvert andre sekund. Samme gjelder når jeg holder en tast nede når jeg skriver. Dette med at program starter sakte er generellt, men stort sett alle programmer (Word, Excel, Outlook, ...) er raske og bruker normalt med CPU når de først er lasta. Dette virker veldig merkelig :-/, i tillegg til den treige oppstarten. Hva kan forårsake dette? Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 27. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2004 (endret) Programming Input/Output? ... Det har ikke vært noen hardware forandringer (hvis det er PIO mode du tenker på) siden det funka. Endret 27. juni 2004 av chrml Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå