~Alex~ Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 (endret) Hei jeg skal lage en web side for skolen min, vi skal sette opp West Side Story og jeg har fått oppgaven å lage side. Jeg har ikke mye erfaring med frontpage, har fått 2003 versonen. jeg har laget en side i Frontpage før, lagde bare noen templates og satte inn bilder og tekst. Den er utradert og ødelagt takket være at gpox fant ut at de ville sette inn en søkemortor midt på siden... Siden ligger i avataren min.(ape-republikken) Jeg har nå begynt å jobbe meg fram med frontpage og det første problemet mitt er menyen. Når jeg har laget menyer før har jeg bare skrevet feks. hei og lagt på url til siden. Trenger litt hjelpe til å få til en fin meny, mange flinke web-desingere her så jeg tenkte dere kanskje kunne hjelpe meg litt=) tusen takk Endret 27. juni 2004 av ~Alex~ Lenke til kommentar
~Alex~ Skrevet 27. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2004 takk polecat, skal se hva jeg får til=) kan hende at jeg trenger enda mere hjelpe er veldig nybegynner... Lenke til kommentar
~Alex~ Skrevet 27. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2004 fant en jeg syntes var tøff her, prøver å få den til. Får det ikke til trenger mer hjelp... får den ikke til Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 åpne notisblokk og lim inn dette: <html> <head> <title>Skoleside</title> <link href="style.css" rel="stylesheet" type="text/css"> <link rel="stylesheet" </head> <div id="navcontainer"> <ul id="navlist"> <li id="active"><a href="#" id="current">Item one</a></li> <li><a href="#">Item two</a></li> <li><a href="#">Item three</a></li> <li><a href="#">Item four</a></li> <li><a href="#">Item five</a></li> </ul> </div> </html> lagre det som index.html åpne en ny notisblokk og lim inn dette: #navcontainer { width: 200px; } #navcontainer ul { margin-left: 0; padding-left: 0; list-style-type: none; font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; } #navcontainer a { display: block; padding: 3px; width: 160px; background-color: #036; border-bottom: 1px solid #eee; } #navcontainer a:link, #navlist a:visited { color: #EEE; text-decoration: none; } #navcontainer a:hover { background-color: #369; color: #fff; } lagre den som style.css Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Noen kommentarer til datating sin kode: - Doctypedeklarasjon mangler - Det er unødvendig med en div der, siden den bare inneholder én liste. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Noen kommentarer til datating sin kode: - Doctypedeklarasjon mangler - Det er unødvendig med en div der, siden den bare inneholder én liste. hm..du har rett, glemte visst det.. Lenke til kommentar
~Alex~ Skrevet 27. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2004 (endret) takk, nå har jeg menyen, men den er jo i en annen fil enn den siden jeg lager i frontpage, hvordan får jeg de sammen? Endret 28. juni 2004 av ~Alex~ Lenke til kommentar
~Alex~ Skrevet 28. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2004 får det ikke til, hvis jeg setter inn koden(fra meny filen) der den skal være(i front page filen) men det blir helt feil trenger help... Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 får det ikke til, hvis jeg setter inn koden(fra meny filen) der den skal være(i front page filen) men det blir helt feil trenger help... du kopierer koden fra menyfil en over til der du skal bruke den. Du må også kopiere css koden som er koblet til menyen.. Lenke til kommentar
~Alex~ Skrevet 28. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2004 takk:) skulle kanskje tenkt på det før Lenke til kommentar
~Alex~ Skrevet 28. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2004 alt bra foreløig, hvis siden blir noe bra legger jeg link her senre.. takk til alle som har postet=) Lenke til kommentar
~Alex~ Skrevet 28. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2004 ALARM : menyen funger bare delvis! jeg har gjort alt her bare at av 5 sloter i menyen ka jeg bare bruke den øverste og nederste! hvis jeg skriver noe på de 3 miderste forsvinner de, tror det er en feil i coden men jeg har ikke peil kan noen prøve dette selv og se om de også får feilen? thx Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 post kode eller link du så er det lettere å finne feilen. Lenke til kommentar
~Alex~ Skrevet 28. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2004 (endret) koden til hele siden? meny koden er den som ble postet her... poster koden til hele siden også.. fikk ordnet det selv=) Endret 28. juni 2004 av ~Alex~ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå