Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nå skjønner dere antakelig hvor grønn jeg er:

Jeg bruker bare autoinnstillingene.

Når jeg ser i søkeren og har det motivet jeg vil ha i fokus innenfor ringen i søkeren, så skjer følgende:

Noen ganger fokuseres det på punktet i midten, andre ganger til høyre, venstre, oppe eller nede, og jeg skjønner ikke hvorfor. Hva er det jeg gjør galt (for jeg regner med at det er min feil)? Eller er det ikke nødvendig at fokus er midt i ringen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først og fremst trenger du ikke lage 2 tråder for samme tema..

Men for å svare på spørsmålet:

jeg har ikke d70 selv, men et analogt canon eos 300v, og der er det mange fokuspunkter, ser ca slik ut

___o

o o o o o

___o

Jeg kan velge om den kun skal fokusere i midten, eller på kantene, eller på alle punktene osv. Regner med at d70 har flere punkters fokus også

Endret av rulleguru
Lenke til kommentar
Nå skjønner dere antakelig hvor grønn jeg er:

Jeg bruker bare autoinnstillingene.

Når jeg ser i søkeren og har det motivet jeg vil ha i fokus innenfor ringen i søkeren, så skjer følgende:

Noen ganger fokuseres det på punktet i midten, andre ganger til høyre, venstre, oppe eller nede, og jeg skjønner ikke hvorfor. Hva er det jeg gjør galt (for jeg regner med at det er min feil)? Eller er det ikke nødvendig at fokus er midt i ringen?

Tror det finnes valg for dette i kameraet. Det finnes flere soner, og det er flere muligheter for hvordan kameraet skal velge hvilken sone som skal være i fokus. Det kan f.eks. være den sonen som er nærmest kameraet, eller det kan være sonen i midten, eller et gjennomsnitt (flest mulig soner i fokus?). Prøv deg fram med innstillingene, og les bruksanvisningen..

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...